Lengte en maat?!

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Lengte en maat?!

Bericht door Wolfy_girl »

Simão schreef: 27 nov 2017, 21:40 Lange vrouwen kunnen makkelijker model worden. Veel vrouwen zouden willen dat ze langer waren. Zie lang zijn als vrouw dus niet persee als hinder.
Wat kleding betreft, vaak kun je online/via een catalogus beter slagen dan in doorsnee winkels.
Als je geld genoeg hebt, kun je terecht in de duurdere zaken die ook voor lange vrouwen kleding hebben en personeel dat je netjes zal helpen.

https://www.langzijn.nl/adressen/kleding-lange-vrouw
https://www.langzijn.nl/adressen/grote- ... webwinkels

https://www.highleytall.nl/mode-lange-vrouw.html
Ik weet dat dit een oude comment is, maar ik wilde er toch even op reageren.

Mij valt namelijk op dat mensen vaker zeggen "langere vrouwen zijn perfecte modellen", maar naar mijn ervaring is dit voornamelijk een mythe. Een beetje lengte is bij een model natuurlijk wel gewenst, maar ik geloof echt niet dat je als twee meter lange vrouw een voorsprong hebt in de modelwereld. De meeste fotomodellen die ik heb gezien komen niet eens bij in de buurt van die lengte.

Daarbij is de sociale norm ook een stuk negatiever: het beeld van "lange man, klein vrouwtje" is nog steeds heel sterk aanwezig in onze maatschappij, en ik heb reacties gehoort en gelezen van mensen die het echt vreemd vinden wanneer een vrouw langer is dan de man in een relatie. Het is ook (helaas) nog steeds een sterke voorkeur bij mannen, om niet een verhouding aan te gaan met vrouwen die langer dan zij zijn. Het is jammer, maar vooral in het buitenland en de Verenigde Staten heerst dit beeld veel. Dat lijkt me wel belangrijk om te realizeren.

Dat is niet om roet in het eten te gooien: ik denk dat Nederlands zijn een perfect excuus is voor je lengte, want iedereen is vrij lang hier.
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Lengte en maat?!

Bericht door Marijn »

Ik wordt nu ik serieus vrouwelijk over straat ga ook veel aangekeken. Of dat door mijn lengte komt of dat ze kunnen zien dat ik trans ben weet ik niet. Want ik kan niet in iemands hoofd kijken. Wel jammer dat ik daardoor ook niet goed kan zien of iemand me gewoon leuk vindt. ;-)

Het probleem dat sommige mannen een langere partner niet zien zitten zal inderdaad best voorkomen. Zelf geen last van, want ik val op vrouwen. :-D
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Goose
Berichten: 319
Lid geworden op: 31 dec 2017, 20:25
Gender: Genderqueer

Re: Lengte en maat?!

Bericht door Goose »

Ik moet heel eerlijk zeggen dat, zelfs toen ik nog heel vrouwelijk gekleed ging, ik nooit echt heb opgelet of ik veel werd aangekeken op mijn lengte. Ik ben 1.80, en als vrouw geboren. Het scheelt dat mijn moeder ook zo lang is, en een aantal vrouwen in de familie ook. Ik heb er altijd eigenlijk alleen maar de voordelen van gezien.

Nu ik steeds mannelijker gekleed ga val ik nog minder op, aangezien 1.80 redelijk normaal is.
Daan
Alec
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 nov 2018, 17:30
Gender: Onzeker

Re: Lengte en maat?!

Bericht door Alec »

Lange vrouwen zat in mijn leven, ze zijn ook zeker rond de 1,90.

Bij C&A hebben ze in broeken short/normal/long lengtes.
De dames die ik ken shoppen daar heel graag.

Mooie pumps en instappertjes in grote maten hebben ze bij Longtallsally in Alkmaar. Ze hebben ook een website.
Er zijn vast meer van deze winkels met grote maten.
Phana
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 nov 2018, 21:19
Gender: Vrouw

Re: Lengte en maat?!

Bericht door Phana »

Ik ben zelf 1.80 maar in China was ik wel degelijk heel erg lang. Ik keek daar over iedereen uit, maar ik ben niet als man aangesproken. Het helpt al heel erg mee als je je haar lang laat groeien, dan zien mensen je ontdanks je lengte toch meer als vrouw.

Over schoenmaten kan ik helaas niet zoveel meepraten, ik heb maat 40.
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: Lengte en maat?!

Bericht door Tijgertje »

1.98 m schoen 45 confectie 44/46
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Lengte en maat?!

Bericht door Marijn »

Voor grote schoenen zijn er wat webwinkels. Bijvoorbeeld https://www.groteschoenen.nl/
Die hoort bij Calland Schoenen, een fysieke winkel.

Zelf heb ik het geluk dat ik nu in aanmerking kom voor orthopedische schoenen die geheel naar wens gemaakt kunnen worden. (Vanwege onder andere ruim een maat verschil tussen mijn voeten.) Dat ik echt vrouwelijk ogende schoenen wil en niet gewoon het type stoere, (unisex) schoenen dat in de mode is helpt ook, en daar houden ze rekening mee.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Lengte en maat?!

Bericht door Marica »

1,79 m met schoenmaat 41 heb ik geen enkel probleem met kleding en schoenen, lucky me. Ik heb eerder problemen met mijn overgewicht. :cry:

Broekmaat dames 48, shirt/bovenkleding 52 of xxl
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Lengte en maat?!

Bericht door Anon20200101 »

Ik ben 1.81m lang en dat vind ik prima, zeker omdat ik met m'n 73 kilo vrij tenger van postuur ben, en ik draag van de H&M in principe maat 38 & M, al kom ik af en toe een mouw tegen die net te kort is. Er zijn genoeg vrouwen die langer zijn dan ik.

M'n schoenmaat daarentegen... :/
Maat 45, en dat is eigenlijk het enige waar mijn dysforie elke keer een middelvinger naar me opsteekt.

Ik draag graag hakken (en ja, ik weet dat ik zelf met 1.81m al lang genoeg ben ;) ), maar het is zoooo moeilijk om in maat 45 iets te vinden wat niet OF 13cm stripper heels, OF omaschoenen zijn.
Ik wil gewoon een leuke hak (doe mij maar zo 6-9cm), met een beetje leuk model. En dan neem ik al op de koop toe dat het redelijk wat kost.
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Lengte en maat?!

Bericht door Marijn »

LauraHeleneN schreef: 26 feb 2019, 21:15 Ik draag graag hakken (en ja, ik weet dat ik zelf met 1.81m al lang genoeg ben ;) ), maar het is zoooo moeilijk om in maat 45 iets te vinden wat niet OF 13cm stripper heels, OF omaschoenen zijn.
Ik wil gewoon een leuke hak (doe mij maar zo 6-9cm), met een beetje leuk model. En dan neem ik al op de koop toe dat het redelijk wat kost.
Je zou eens naar schoenen van Gabor kunnen kijken.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Plaats reactie