Net na de Tweede Wereldoorlog werd je hier, wanneer een volwassene zich in de kleding van het andere geslacht in het openbaar vertoonde gewoon door de politie opgepakt en in een of ander drenkelingenpak in de cel gesmeten.
Als je gewoon in onze Wereld om je heen kijkt, dan valt het op, dat de verschillen in het acceptatieniveau van LGBT groepen eerder groter dan kleiner lijken te worden.
Met het homohuwelijk liep Nederland destijds op kop. Maar nu is Argentinië het eerste land, waar je als geboren jongetje gewoon naar het gemeentehuis kunt stappen om aan te geven dat je in jouw gevoel zeker weet dat je een meisje bent en in het vervolg bijv. Conchita wilt gaan heten. En dat wordt daar dan zonder tussenkomst van “deskundigen” en/of rechters gewoon gehonoreerd.
Maar na Sint Petersburg hoor je nu ook in de Ukraïne sterke geluiden als : “
http://www.tgeu.org/Ukraine_homo_and_tr ... w_underway “. En daarmee wordt niet alleen elke uiting van LGBT gevoelens in het openbaar, maar ook elke openbare uitwisseling van informatie over dat soort gevoelens streng strafbaar gesteld. Volgens mij zouden onze collega’s in Rusland en de Ukraïne juichen als zij alleen nog maar dezelfde omstandigheden als hier nu in Nederland zouden hebben.
En in Iran verwacht je eigenlijk weer helemaal geen transseksuelen, maar het percentage transseksuelen ligt daar duidelijk hoger dan hier in Nederland. Maar dat komt omdat daar op homoseksualiteit de doodstraf staat. Dus heeft een homo stel daar de keus tussen die doodstraf of dat een van hen zich tot vrouw laat transformeren en verder levenslang in boerka door het leven moet en zeker in Saudi Arabië zelfs geen auto meer mag besturen. Ik heb ook gezocht of daar ook VM transseksuelen voorkomen, maar daar heb ik nog niets over gevonden.