geslachtswijziging GBA

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Anon20180501

Re: geslachtswijziging GBA

Bericht door Anon20180501 »

Fijn om weer wat van je te horen, kmmy. :hug:

Mogen we ook weten hoe het nu met je gaat? Als je geen trek hebt om hier op in te gaan snap ik dat heel goed hoor.

De overheid heeft met dit besluit alvast een stapje gezet in de goede richting maar er moet nog veel gebeuren in Nederland willen ze op gelijke hoogte komen - wat de rechten van transgenders en behandeling betreft - met de ons omringende landen en menig ander EU-lidstaat. Denk daarbij aan de door de overheid gereguleerde en gefaciliteerde monopoly-positie van het VUMC, de daardoor ontstane lange wachtlijsten en niet relevante eisen die de toegankelijkheid tot psychische en medische zorg ernstig kunnen beperken of helemaal blokkeren met alle gevolgen vandien.

Liefs, Daniela
Sabrina40

Bericht door Sabrina40 »

Daniela schreef:Fijn om weer wat van je te horen, kmmy. :hug:

De overheid heeft met dit besluit alvast een stapje gezet in de goede richting maar er moet nog veel gebeuren in Nederland willen ze op gelijke hoogte komen - wat de rechten van transgenders en behandeling betreft - met de ons omringende landen en menig ander EU-lidstaat. Denk daarbij aan de door de overheid gereguleerde en gefaciliteerde monopoly-positie van het VUMC, de daardoor ontstane lange wachtlijsten en niet relevante eisen die de toegankelijkheid tot psychische en medische zorg ernstig kunnen beperken of helemaal blokkeren met alle gevolgen vandien.

Liefs, Daniela
Dat onze Overheid, naast dat zij op alle mogelijke en onmogelijke terreinen zich inzet voor meer vrije marktwerking, nog niets heeft gedaan aan die absurde monopoliepostie van het VUmc is natuurlijk onbegrijpelijk. Maar als je om je heen kijkt, dan moet jou toch ook die nieuwe wet in Sint Petersburg zijn opgevallen, waar het hele HLBT gebeuren volledig in de ban is gegaan en waar men vreest, dat dit wel eens voor heel Rusland en de Oekraïne zou kunnen gaan gelden. En naast zo'n zwart gat hebben wij toch in ieder geval nog dit regeerakkoord met duidelijke lichtpuntjes. En natuurlijk moeten we nog even afwachten hoe dat gewijzigde BW art. 1:28 over de geslachtswijziging, dat sinds begin september dus in onze Tweede Kamer ligt, er precies zal gaan uitzien. Maar dat zal m.i. ook al een uitholling van die VUmc monopoliepositie in gaan houden.

Groetjes, Sabrina
kmmy

Bericht door kmmy »

Zal ik later vandaar in het topic op het verborgen forum schrijven danielle. Ok?
Anon20180501

Graag kmmy. ;)
Anon20180501

Ik ben niet helemaal op de hoogte van wat er in Rusland en oekraine allemaal afspeelt, Sabrina. Wat ik wel weet is dat Nederland in de vorige eeuw vooropliep in de tolerantie-, en gelijke rechtenpolonaise en hoog van de toren toeterde een voorbeeld te zijn voor de hele wereld hoe om te gaan met minderheidsgroepen, waar LHBT''s ook toebehoren, maar volgens het EHRM en de HRW is Nederland wat minderhedenbeleid betreft inmiddels afgegleden naar een niveau waar zelfs onze lotgenoten in Rusland en oekraine niet blij van zouden worden.

Maar goed, de eerste horde op weg naar een voor ieder toegankelijk, rechtvaardig, depolariserend en werkend systeem, hebben we gehad, nu de andere 9 horden nog. We blijven hopen.

Liefs, Daniela
Sabrina40

Bericht door Sabrina40 »

Net na de Tweede Wereldoorlog werd je hier, wanneer een volwassene zich in de kleding van het andere geslacht in het openbaar vertoonde gewoon door de politie opgepakt en in een of ander drenkelingenpak in de cel gesmeten.

Als je gewoon in onze Wereld om je heen kijkt, dan valt het op, dat de verschillen in het acceptatieniveau van LGBT groepen eerder groter dan kleiner lijken te worden.

Met het homohuwelijk liep Nederland destijds op kop. Maar nu is Argentinië het eerste land, waar je als geboren jongetje gewoon naar het gemeentehuis kunt stappen om aan te geven dat je in jouw gevoel zeker weet dat je een meisje bent en in het vervolg bijv. Conchita wilt gaan heten. En dat wordt daar dan zonder tussenkomst van “deskundigen” en/of rechters gewoon gehonoreerd.

Maar na Sint Petersburg hoor je nu ook in de Ukraïne sterke geluiden als : “http://www.tgeu.org/Ukraine_homo_and_tr ... w_underway “. En daarmee wordt niet alleen elke uiting van LGBT gevoelens in het openbaar, maar ook elke openbare uitwisseling van informatie over dat soort gevoelens streng strafbaar gesteld. Volgens mij zouden onze collega’s in Rusland en de Ukraïne juichen als zij alleen nog maar dezelfde omstandigheden als hier nu in Nederland zouden hebben.

En in Iran verwacht je eigenlijk weer helemaal geen transseksuelen, maar het percentage transseksuelen ligt daar duidelijk hoger dan hier in Nederland. Maar dat komt omdat daar op homoseksualiteit de doodstraf staat. Dus heeft een homo stel daar de keus tussen die doodstraf of dat een van hen zich tot vrouw laat transformeren en verder levenslang in boerka door het leven moet en zeker in Saudi Arabië zelfs geen auto meer mag besturen. Ik heb ook gezocht of daar ook VM transseksuelen voorkomen, maar daar heb ik nog niets over gevonden.
Anon20180501

Toch vind ik dat ik mag klagen als ik daar reden toe heb ondanks dat andere in een ander land meer te klagen hebben als ik. Dit verbieden. onnodig vinden of niet op prijs stellen kenmerkt juist de autoritaire houding en het dictaroriale handelen van de overheden van de landen waar de rechten van mensen het meest geschonden worden.
Sabrina40

Bericht door Sabrina40 »

Daniela schreef:maar volgens het EHRM en de HRW is Nederland wat minderhedenbeleid betreft inmiddels afgegleden naar een niveau waar zelfs onze lotgenoten in Rusland en oekraine niet blij van zouden worden.

Liefs, Daniela
Sorry Daniela, ik wil jou absoluur niet verbieden om te klagen, maar jouw bovenstaande opmerking is dus gewoon heel duidelijk bezijden de waarheid en daar wilde ik dus op reageren.

Groetjes, Sabrina
Anon20180501

Zowiezo heeft Human Right Watch de nederlandse overheid op haar vingers getikt omdat ze de rechten van Transgenders schenden. Overigens over het recht je te mogen registreren als man cq vrouw zonder te hoeven te voldoen aan de sterilisatie-eis. Het EHRM heeft de nederlandse overheid op de vingers getikt om het feit dat ze de rechten van minderheidsgroepen in het algemeen schenden.

Naast bovenstaande achterstand is het ook zo in Nederland dat wanneer je afwijkt van het perfecte rolmodel dat de genderteams graag zien bij transseksuelen je te maken krijgt met onevenredig veel, soms niet relevante, bijkomende eisen die tot doel hebben het verwezelijken van de kenmerken van het beoogde perfecte rolmodel. De maakbare economisch rendabele vrouw of man.

In hoeverre ben jij afhankelijk geweest van de behandelingen die de genderteams aanbieden of accrediteren naast het recht op registratie met of zonder sterilisatie, Sabrina?
Anon20180501

HRW over de rechten van Transgenders;

http://www.hrw.org/fr/node/101632" target="_blank