testicels verwijderen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Fris_Gans_Klif

Re: testicels verwijderen

Bericht door Fris_Gans_Klif »

Bont_Gans_Spreeuw schreef: 03 feb 2019, 11:08 Wat balen. Knuffel.

Zou zo'n betrekkelijk eenvoudige operatie niet gewoon bij een uroloog van het MST kunnen?
Kunnen waarschijnlijk wel, maar ik vermoed dat bureaucratie gecombineerd met arrogantie zulks onmogelijk maakt.
Geel_Salamander_Hert

Bericht door Geel_Salamander_Hert »

Vervelend voor je, hopelijk gaat de volgende planning wel anderzijds had ze misschien een hele SRS voorbereid die nu niet doorgegaan is.
Sluw_Klif_Vlinder

Bericht door Sluw_Klif_Vlinder »

Bont_Gans_Spreeuw schreef: 03 feb 2019, 11:08 Wat balen. Knuffel.

Zou zo'n betrekkelijk eenvoudige operatie niet gewoon bij een uroloog van het MST kunnen?
Dat vraag ik mij ook af. Scheelt gigantisch in de reiskosten en ik durf te wedden dat je daar ook geen lange lijst aan spoedgevallen hebt.

Ik las ergens wel dat een "gewone" chirurg wat meer littekenweefsel achter kan laten, waardoor de eventuele toekomstige SRS lastig word. Ik weet niet of dat 100% waar is.

Bedankt voor jullie reacties overigens. Ik vind het medeleven erg lief.
Sluw_Klif_Vlinder

Ik zou vandaag opgebelt worden voor een nieuwe afspraak. Inmiddels is het even na drie en heb ik nog niks gehoord. Ik denk dat ik er zelf weer achter aan moet bellen. Bah.

Beloof mij dan ook niet dat ik gebeld word! Jezus, wat een dom gedoe.
Sluw_Klif_Vlinder

Nieuwe datum nu: 1 maart. Tijd is nog een verrassing. Dit keer door Dr. Smit.
Warm_Mus_Gletsjer

Bericht door Warm_Mus_Gletsjer »

Sluw_Klif_Vlinder schreef: 05 feb 2019, 14:41 Nieuwe datum nu: 1 maart. Tijd is nog een verrassing. Dit keer door Dr. Smit.
Fingers crossed! :dance:
Eerlijk_Zwaan_Dolfijn

Bericht door Eerlijk_Zwaan_Dolfijn »

Sluw_Klif_Vlinder schreef: 05 feb 2019, 14:41 Nieuwe datum nu: 1 maart. Tijd is nog een verrassing. Dit keer door Dr. Smit.
Jaaaayyyyyy,wat een goed nieuws lieverd .
Dr Smit is trouwens een kundig chirurg
Hij heeft ook mijn srs gedaan in november 2017...
Sluw_Klif_Vlinder

Ik kende eigenlijk alleen Dr. Ozer van naam. Maar we zullen het wel zien!
Prachtig_Eend_Egel
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Prachtig_Eend_Egel »

Eind mei zit ik een jaar aan de hormonen, en eigenlijk wil ik dan ook gelijk een orchiedectomie laten doen. Weet iemand waar ik dat kan laten doen?
Ik zit bij Stepwork en zij vertelden mij dat zij normaal naar Haga verwezen (waar ook mijn endo zit), maar dat 'hun' uroloog daar niet meer werkt. Nu mag ik het dus zelf maar uitzoeken o_O
Trots_Wilg_Gletsjer

Bericht door Trots_Wilg_Gletsjer »

Prachtig_Eend_Egel schreef: 19 feb 2019, 16:23 Eind mei zit ik een jaar aan de hormonen, en eigenlijk wil ik dan ook gelijk een orchiedectomie laten doen. Weet iemand waar ik dat kan laten doen?
Ik zit bij Stepwork en zij vertelden mij dat zij normaal naar Haga verwezen (waar ook mijn endo zit), maar dat 'hun' uroloog daar niet meer werkt. Nu mag ik het dus zelf maar uitzoeken o_O
In feite kan elk ziekenhuis dat operaties vanuit de uroloog uitvoert een orchidectomie uitvoeren. Je kan het dus gewoon bij locale ziekenhuizen gaan proberen (met verwijzing van stepwork/huisarts) en bespreken of ze er open voor staan. Ik heb zelf een poging gedaan in Tilburg en daar wilde ze er niet aan beginnen..
Waar je wel rekening mee moet houden is dat de meeste urologen geen ervaring hebben met een orchidectomie voor transgenders. Indien je geen behoefte hebt aan een geslachtsoperatie maakt dat weinig uit, anders zal je zelf de uroloog moeten uitleggen hoe ze de operatie moeten uitvoeren (eventueel kan ik je via PB daarmee helpen).