Nieuwe chat! Zie dit topic.

gala diner

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
SamSilver
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 dec 2018, 10:17
Gender: Trans FtM
Locatie: belgie

gala diner

Bericht door SamSilver »

Ik ben wat zenuwachtig :p, sebiet naar een gala diner, mijn eerste keer in kostuum.
Ik loop al sinds afgelopen zomer als man rond, maar ben nog niet echt op plaatsen geweest waar echt veel volk komt en er qua kledij grote onderscheid word gemaakt tussen man en vrouw.
Alle vrouwen gaan in lang kleed (of kort maar in ieder geval niet in broek, al heb ik hier en daar wel een "sjek" jumpsuit gezien) en de mannen allemaal hetzelfde in kostuum (niet allemaal zwart gelukkig :p).
Ik loop al van vorige zomer dus men boobs te binden en alleen maar met sportbeha, en ik had altijd zoiets van: whatever als iemand nog "iets" ziet, want met iets strakker kan ik niet leven,maar ja helemaal plat is dat dus niet, ook al heb ik praktisch niks. Mijn gedachten blazen het vandaag wel serieus uit proportie, ik denk nu continu: omg dit is niet plat genoeg! wat gaan mensen denken? En aan de andere kant zeg ik tegen mezelf: jezus waar maak je je druk om! Maar ja vandaag ben ik dus super bewust van het feit dat ze er nog steeds hangen......en dat doet pijn :s ma goed, we komen er wel door zeker.
En ik ga voort eerst de mannen wc gebruiken (allee je loopt niet met kostuum de vrouwen wc binnen!), alleen als ik toevallig men regels nog had, dan had ik wel letterlijk met kostuum naar de vrouwen wc gegaan! Maar gelukkig hoef ik me daar geen zorgen over te maken......allhoewel ik daar ook wel stiekem aan denk want you never know!! ik heb in ieder geval wat bij, niet dat het kan eigenlijk ma soit.
Als je tussen in leeft, blazen je gedachten alles op tot een ramp.

Ik zei al tegen iemand, amai ik ben benieuwd hoe vaak ik men nieuwe naam ga horen, sinds niet iedereen die al zegt. En ik weet zeker dat op t einde van de avond of halverwege als mensen al zat zijn, dat ze waarschijnlijk onbewust de verkeerde naam gaan zeggen, of mij een zij gaan noemen terwijl ik daar in kostuum rondloop. Kortom het kan awkward zijn deze avond, vol met verrassingen en ongemakken als ik toevallig toch eens iets moet uitleggen aan iemand waarom ik een kostuum draag ofzo......
Mijn psych zegt dat ik wel doorga als man, maare als ik mijn naam moet zeggen en ik zeg dus Sam, noteren ze Sandra!!! en dan ik: het is SAM!
Nog een klein uurtje en ik ben weg.....en zon uurtje van te voren word ik altijd zenuwachtig en dat heb ik met alles naar waar ik ook ga. Ik krijg dat nimmer weg :|. Ik ga van deze avond wel gebruikmaken om de mannen grondig te bestuderen :p hehe, niet dat ik perse vrouwlijk overkom, als ze me langs achter zien lopen, denken ze ook al dat ik een man ben, tot ik me omdraai en met men super dunne vingers aan men gezicht frunnik :s ik haat men handen!
*Live and let live*
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: gala diner

Bericht door Anon20190508 »

Bekijk het van deze kant: het materiaal van shirts met knoopjes is vaak wat stijver, waardoor het heel goed werkt om een illusie van een platte borst te geven. Als je jasje eroverheen niet te straks valt, dan zie je er bijna niks meer van!
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Irisaperture
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 okt 2018, 19:22
Gender: Trans MtF

Re: gala diner

Bericht door Irisaperture »

SamSilver, ik moest bij de allerlaatste zin denken aan een ongelooflijk domme opmerking die een middelbare scholier tijdens een voorlichtingsles maakte (en indirect ook aan een eerdere les op dezelfde school met een eveneens domme opmerking).
Ik ben geboren als man, maar heb hele slanke vrouwenhanden (ik hield ze in de klas in kwestie na de opmerking dan ook omhoog van "Oh, echt?").
Hoewel ik snap dat bepaalde lichaamskenmerken onwijs onder een vergrootglas liggen als je transgender bent, zegt het helemaal niks dat je slanke handen hebt, ik ken een aantal vrouwen die hele "bonkige" grove handen hebben met dikke knokkels maar verder toch heel vrouwelijk zijn.

Om op de opmerking over de handen door te gaan: ongeveer een jaar (of misschien zelfs precies een jaar eerder) op dezelfde school leerde ik pas dat er mensen zijn die op hele onnozele, en onder mannen onderling sterk in variatie voorkomende lichaamskenmerken af gaan om "een transgender persoon aan te kunnen herkennen".
Een scholier maakte toen de opmerking "Je kunt het altijd zien aan de adamsappel dat iemand transgender is", een opmerking waardoor ik me pas bij thuiskomst bij het bekijken van mijn hals in de spiegel realiseerde dat de mijne nagenoeg onzichtbaar is (en ook sinds de puberteit altijd is geweest).

En het bestuderen van de mannen (of in mijn geval heel specifiek 1 bepaalde vrouw) dat heb ik ook gedaan, je kan er veel van leren, al is het soms wel een kwestie dat je moet weten waar je op moet letten.
Zelf ben ik overigens absoluut geen uitgaansmens, nooit geweest, dus uit principe ga ik per definitie niet naar een dergelijk feest, en toen ik vorig jaar een uitzondering maakte voor de kerstborrel liep dat niet echt goed af voor mij zelf, want dat ik me geen vrouw en geen man voelde tussen een ieder die daar stond kwam heel hard aan.

Voor wat betreft de mannen-WC: Heel veel sterkte. Voor mij was de overgang vrij natuurlijk omdat ik op een gegeven moment blikken kreeg in het herentoilet van "Eh, het spijt me, maar het damestoilet is de deur hiernaast hoor?" of, als er nog niemand binnen was en ik mijn handen nog stond te wassen en een man trok de deur open dat die dan verschrikt ging van "Hoooo.....wacht even...." *doet een stap terug en kijkt op het icoon op de deur om zich ervan te verzekeren dat hij goed zit*.
Het werd voor mij in ieder geval vrij snel normaal, vooral omdat ik geen rare blikken meer kreeg.
Een van de flauwste grappen die er mogelijk is in omroepland: "Iris...MINDER IRIS!!"
Matijs
Berichten: 842
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: gala diner

Bericht door Matijs »

Hoe ging het?
###
Gebruikersavatar
SamSilver
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 dec 2018, 10:17
Gender: Trans FtM
Locatie: belgie

Re: gala diner

Bericht door SamSilver »

Ciem schreef: 17 mar 2019, 10:07Hoe ging het?
Het was eigenlijk super :D, het was even super raar toen mijn baas (mijn baas van t werk is daar 1 van de sponsors / boardmembers?) mijn naam riep en ik niet reageerde (ma hey t is daar super lawaaierig :s), toen riep hij ineens Samuel en toen reageerde ik meteen, niet dat ik zo heet, ik heet gewoon Sam, maar blijkbaar voel ik toch een connectie met samuel :lol:.
Hij vertelde nadien dat hij alle vormen van sam al had gehad (sam, sammy, nope deed niks) :lol: , misschien beter samuel op men pas laten zetten :lol: .

anyways er zaten wat vreemde mensen aan mijn tafel en die hebben geen rare dingen gezegd, of staan gapen of eenderwat.
Zelfs 1 persoon die mij vorige jaar nog had proberen te versieren (ja toen liep ik daar nog in jurk rond), zelfs hij vroeg niks, alleen hoe het ging enzo, maar he ik ga niet tegen jan en alleman over het transgender leven gedoe praten tenzij ze er echt zelf over beginnen.

Ik had wel de indruk dat mensen express niet zeiden van: mevrouw of meneer wilt u? De personen die de hapjes komen rondbrengen en drinken enzo, bij veel mensen zeiden ze dat wel en bij mij gewoon wilt u.., niet dat dat mij stoort, maar vaak geeft dat wel aan dat hun twijfelen hoe ze mij moeten aanspreken. Al doet familie dat ook verkeerd nog, zonder te beseffen.
Er wordt van te voren eerst een foto gemaakt en das super kwaliteit dus ik wil zeker altijd een foto, ik stond er andere jaren altijd met een collega op maar ja dat zou ik nu wel raar vinden, dus ik ging met men tweelingszus.
Ja zegt zij tegen die fotograaf: ja ik wil ook nog met haar...erm hem op de foto. :lol:
Maar mensen zijn te druk bezig met hun eigen kliekje dus het valt gewoon niemand op.

En ik moest naar de wc......ik was zo zenuwachtig, ik dacht: hoe lang kan ik blijven wachten? maar op een gegeven moment had ik zo iets van: hey fuck it!! en ik ben gewoon gegaan..toevallig was er niemand in de mannenwc. hehe :p (was boven klein wc)
Maar beneden in de grote zaal, (dus de grote wc's) ja toen ik daar naar de wc ging, was ik effe de weg kwijt :fpalm: , ik was het gewoon om daar naar de vrouwen wc te gaan en t was helemaal niet duidelijk waar de mannen wc eigenlijk was, er stond gewoon: toilets, geen man of vrouw indicatie. maar na even zoeken had ik ze toch gevonden en vanaf toen was er altijd wel continu iemand aanwezig daar, ma ik liep daar gewoon binnen alsof het niks was, enige nadeel was dat er 5 urinoirs waren en maar 1 hokje en soms was dat hokje bezet dus moest ik wachten :s, ik zal t zo fijn vinden als ik ooit een urinoir ook kan gebruiken, man man :s als je dringend moet.
En op t einde van de avond moest ik elk 15min want ik had kei veel water zitten drinken omdat ik zon droge keel had en ik weet dat ik dat niet mag doen want dat word niet ineens opgenomen, gewoon gelijk alles er terug uit :s

ma de avond vloog voorbij :s, jammer aan een kant.

oh wat ook wel grappig was, sommige mensen aan mijn tafel wisten blijkbaar dat ik transgender ben? Ik werd door men zus en de mannen meegesleurd om te dansen en ik zei: ma hey ik heb geen idee hoe ik NU moet dansen ze, zo wijzend naar mijn kledij van: hey ik ben geen vrouw he.
Stond er een man naast me: gewoon doen gelijk ik.
:lol: ja ik heb hem zo is bekeken toen hij danste maar nee dank je, ik zal men eigen stijl wel vinden :lol:; Ach ik heb gewoon gedanst hoe ik anders dans, alleen durfde ik het nu meer en toch wat anders, meer mezelf omdat ik niet meer in de verkeerde kledij rondloop, amai dat maakte me andere jaren echt super oncomfortabel (ik had toen altijd het gevoel dat mensen door mijn kledij heen konden kijken, ik weet dat het stom is!)

Ik had mannen en ook vrouwen bestudeerd en ik concludeerde dat ze eigenlijk toch veel hetzelfde doen als een vrouw, echt! veel mensen ongeacht geslacht pakten hun glas hetzelfde op, dronken hetzelfde, aten hetzelfde, hingen met hun handen op dezelfde manier in hun gezicht, zaten hetzelfde aan tafel qua houding en armen, ik heb het hier niet over benen want die waren toch verstopt onder tafels met super grote witte lakens, misschien al maar goed, mijn broek hoe die zat op een bepaalde plek was echt vreemd, alsof ie daar veel te veel stof had, anyway :p :lol:
Dat was ook wennen, of ja niet wennen maar dit was de eerste keer dat ik een hemd IN mijn broek had zitten, dus het "crotch" area is dan wel heel nadrukkelijk zichtbaar en ik loop rond met een redelijke packer, dus dat was echt wel te zien.

Ik liep van nature daar al veel zelfzekerder rond dan toen in mijn vrouwentijd, t waren wel vooral oudere mensen, jonge mensen waren daar niet, volgens mij alleen de 3 jonge meiden aan ons tafel van 16-18j, die voelden zich vast ongemakkelijk, maar ze hadden elkaar :p
*Live and let live*
Matijs
Berichten: 842
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: gala diner

Bericht door Matijs »

Fijn om te lezen dat het super ging!

En Samuel zie je niet meer zitten dan Sam? Je kunt nu nog je naam veranderen haha.

Nou ja, er werd tenminste rekening gehouden met je. Dat mensen twijfelen over hoe ze je gaan aanspreken, is altijd nog beter dan dat er mevrouw wordt gezegd. Zelfde met het verbeteren.

Naar het herentoilet gaan en bewegen als een man, zijn dingen waar ik mij ook nog ongemakkelijk bij voel. Goed dat je jezelf bleef.

Nice om die dingen te weten! Ik denk dat veel bewegingen ook hetzelfde zijn. Tis niet dat mannen en vrouwen apart zijn opgegroeid.
###
Gebruikersavatar
SamSilver
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 dec 2018, 10:17
Gender: Trans FtM
Locatie: belgie

Re: gala diner

Bericht door SamSilver »

Nee ik ga men naam niet meer veranderen, het is altijd al Sam geweest (in mijn dromen en als nickname online), als mensen mij samuel willen noemen, maakt me dat niet uit, t is praktisch hetzelfde alleen wat langer :p
Ciem schreef: 17 mar 2019, 20:15 Nice om die dingen te weten! Ik denk dat veel bewegingen ook hetzelfde zijn. Tis niet dat mannen en vrouwen apart zijn opgegroeid.
Sommige mannen zijn ietsje....heviger of stoerder in het bewegingen en sommige zijn heel vrouwelijk.
Ik lees vaak dat transmannen , cis mannen moeten kopieren in hun bewegingen, maar ik vind voor mijzelf komt dat vanzelf, ik heb altijd gezeten gelijk alsof ik een man was, ookal zag ik er uit als vrouw en droeg ik vrouwenkledij. Dus ja dan kreeg ik soms wel commentaar van: zeg ga eens fatsoenlijk zitten!
Ma pfft ik heb nooit naar een ander geluisterd eigenlijk :lol:.
je moet jezelf niet maken tot wat een ander wil, bij veel mensen gebeurt dat precies toch veel....en rap :s
Zoals ze nu zeggen tegen mij dat ik meer bier moet gaan drinken. Dan is mijn eerste reactie: stop dat bier in je **** :p :lol:
*Live and let live*