Ciem schreef: 17 mar 2019, 10:07Hoe ging het?
Het was eigenlijk super

, het was even super raar toen mijn baas (mijn baas van t werk is daar 1 van de sponsors / boardmembers?) mijn naam riep en ik niet reageerde (ma hey t is daar super lawaaierig :s), toen riep hij ineens Samuel en toen reageerde ik meteen, niet dat ik zo heet, ik heet gewoon Sam, maar blijkbaar voel ik toch een connectie met samuel

.
Hij vertelde nadien dat hij alle vormen van sam al had gehad (sam, sammy, nope deed niks)

, misschien beter samuel op men pas laten zetten

.
anyways er zaten wat vreemde mensen aan mijn tafel en die hebben geen rare dingen gezegd, of staan gapen of eenderwat.
Zelfs 1 persoon die mij vorige jaar nog had proberen te versieren (ja toen liep ik daar nog in jurk rond), zelfs hij vroeg niks, alleen hoe het ging enzo, maar he ik ga niet tegen jan en alleman over het transgender leven gedoe praten tenzij ze er echt zelf over beginnen.
Ik had wel de indruk dat mensen express niet zeiden van: mevrouw of meneer wilt u? De personen die de hapjes komen rondbrengen en drinken enzo, bij veel mensen zeiden ze dat wel en bij mij gewoon wilt u.., niet dat dat mij stoort, maar vaak geeft dat wel aan dat hun twijfelen hoe ze mij moeten aanspreken. Al doet familie dat ook verkeerd nog, zonder te beseffen.
Er wordt van te voren eerst een foto gemaakt en das super kwaliteit dus ik wil zeker altijd een foto, ik stond er andere jaren altijd met een collega op maar ja dat zou ik nu wel raar vinden, dus ik ging met men tweelingszus.
Ja zegt zij tegen die fotograaf: ja ik wil ook nog met haar...erm hem op de foto.
Maar mensen zijn te druk bezig met hun eigen kliekje dus het valt gewoon niemand op.
En ik moest naar de wc......ik was zo zenuwachtig, ik dacht: hoe lang kan ik blijven wachten? maar op een gegeven moment had ik zo iets van: hey fuck it!! en ik ben gewoon gegaan..toevallig was er niemand in de mannenwc. hehe :p (was boven klein wc)
Maar beneden in de grote zaal, (dus de grote wc's) ja toen ik daar naar de wc ging, was ik effe de weg kwijt

, ik was het gewoon om daar naar de vrouwen wc te gaan en t was helemaal niet duidelijk waar de mannen wc eigenlijk was, er stond gewoon: toilets, geen man of vrouw indicatie. maar na even zoeken had ik ze toch gevonden en vanaf toen was er altijd wel continu iemand aanwezig daar, ma ik liep daar gewoon binnen alsof het niks was, enige nadeel was dat er 5 urinoirs waren en maar 1 hokje en soms was dat hokje bezet dus moest ik wachten :s, ik zal t zo fijn vinden als ik ooit een urinoir ook kan gebruiken, man man :s als je dringend moet.
En op t einde van de avond moest ik elk 15min want ik had kei veel water zitten drinken omdat ik zon droge keel had en ik weet dat ik dat niet mag doen want dat word niet ineens opgenomen, gewoon gelijk alles er terug uit :s
ma de avond vloog voorbij :s, jammer aan een kant.
oh wat ook wel grappig was, sommige mensen aan mijn tafel wisten blijkbaar dat ik transgender ben? Ik werd door men zus en de mannen meegesleurd om te dansen en ik zei: ma hey ik heb geen idee hoe ik NU moet dansen ze, zo wijzend naar mijn kledij van: hey ik ben geen vrouw he.
Stond er een man naast me: gewoon doen gelijk ik.

ja ik heb hem zo is bekeken toen hij danste maar nee dank je, ik zal men eigen stijl wel vinden

; Ach ik heb gewoon gedanst hoe ik anders dans, alleen durfde ik het nu meer en toch wat anders, meer mezelf omdat ik niet meer in de verkeerde kledij rondloop, amai dat maakte me andere jaren echt super oncomfortabel (ik had toen altijd het gevoel dat mensen door mijn kledij heen konden kijken, ik weet dat het stom is!)
Ik had mannen en ook vrouwen bestudeerd en ik concludeerde dat ze eigenlijk toch veel hetzelfde doen als een vrouw, echt! veel mensen ongeacht geslacht pakten hun glas hetzelfde op, dronken hetzelfde, aten hetzelfde, hingen met hun handen op dezelfde manier in hun gezicht, zaten hetzelfde aan tafel qua houding en armen, ik heb het hier niet over benen want die waren toch verstopt onder tafels met super grote witte lakens, misschien al maar goed, mijn broek hoe die zat op een bepaalde plek was echt vreemd, alsof ie daar veel te veel stof had, anyway :p
Dat was ook wennen, of ja niet wennen maar dit was de eerste keer dat ik een hemd IN mijn broek had zitten, dus het "crotch" area is dan wel heel nadrukkelijk zichtbaar en ik loop rond met een redelijke packer, dus dat was echt wel te zien.
Ik liep van nature daar al veel zelfzekerder rond dan toen in mijn vrouwentijd, t waren wel vooral oudere mensen, jonge mensen waren daar niet, volgens mij alleen de 3 jonge meiden aan ons tafel van 16-18j, die voelden zich vast ongemakkelijk, maar ze hadden elkaar :p