Nieuwe chat! Zie dit topic.

Hokjes?

Pas ik nou in een hokje of niet?
Kitty
Berichten: 188
Lid geworden op: 30 mar 2012, 17:00

Re: Hokjes?

Bericht door Kitty »

Aster schreef: Alleen hebben dergelijke hypothesen helemaal geen zin.

Wat ze en we wel gemeen hebben is een rouwperiode door gaan en daarna de draad weer oppakken en vorm aan hun/ons 'vernieuwde' 'veranderde' leven geven.

Waarbij het een kunst is om niet wrokkig achterom en angstig vooruit te kijken en voor zover mogelijk te roeien met de riemen die je hebt.
Nou ze hebben in zoverre wel zin, omdat je op die manier kunt ontrafelen wie je bent aan de ene kant, en je lichaam/uiterlijke situatie aan de andere kant.
Ik loop echt niet de hele dag rond denkend "als ik in het juiste lichaam geboren was dan....". Waar ik me wel nog blijvend bewust van ben is dat ik me vrouw voel en dat dat tegengesteld is aan wat ik ben. (transseksueel). Ik vind wel dat je gelijk hebt, dat het belangrijk is, jezelf te accepteren met al je mankementen. Dus ook met de transseksualiteit. Maar dat is wel even iets anders als zeggen dat je transseksueel bent. En GEEN vrouw. Zelfacceptatie is bij mij begonnen met me meisje voelen op jonge leeftijd, en nu vrouw voelen op latere leeftijd. Met die transseksualiteit blijf ik in m'n maag zitten...maar ik leef er wel mee, heb het geaccepteerd.
Het is hetzelfde als elke andere aandoening waar je mee moet leren leven. Ik loop niet rond denkend "wat als". Dat heeft inderdaad geen enkele zin. Jammer genoeg! Het is slikken of stikken in het leven. Maar als ik het zou kunnen veranderen, dan zou ik dat zeker doen. Ik ben er niet gehecht aan. Als ik eens een gewone vrouw zou kunnen zijn, zou dat mij heel gelukkig maken hoor.
Aster schreef: Ws ga je me haten om wat ik ga schrijven maar ik zou niet anders dan TS willen of kunnen zijn.
Ik weet niet wat het is om me een bio vrouw te voelen, ik weet niet wat het is om me een bio-man 'complet' te voelen maar ik weet wel dat ik op een punt gekomen ben dat ik van mezelf, incl. alle gebreken en mankementen als TS ben gaan houden.
Nee waarom zou ik jou haten. Ik denk dat het heel belangrijk is wat je doet. Van jezelf houden incl alle gebreken en mankementen enz. De rest heb ik boven al een beetje beschreven.
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: Hokjes?

Bericht door Aster »

Maw: ik ben recht van lijf en leden, ik ben verder gezond en ben geen ouder van een zwaar gestoord kutkind dat ik het liefst NIET geboren had zien willen worden omdat het mijn hele leven totaal vergald.

Maar als ik vanavond tijdens mijn werk overreden wordt door een tram met op termijn dodelijke afloop...dan kan ik me wel tijdens mijn laatste momenten bedenken dat ik mijn leven ten volste geleefd heb en me niets en niemand ook maar een strobreed in de weg heb laten leggen in het 'tot vorm komen van mezelf'.
Nergens spijt van dus.
(Maar ik moet er wel bijzeggen dat ik alle NL mogelijkheden heb benut als andersvoelende in NL.
'ALS' ik elders in een ho/ts onvriendelijk land had geleefd dan zou ik niet weten hoe het me me was afgelopen.
Benut het hier en nu in NL dus)
Kitty
Berichten: 188
Lid geworden op: 30 mar 2012, 17:00

Re: Hokjes?

Bericht door Kitty »

Moet er nog wel een puntje aan toevoegen...
Wat je eerder schreef... begrijp wel wat je daar mee bedoelt... zo van.... als je een gewone vrouw was... hoe zou je het belang van een gewone vrouw zijn dan inzien? Dan zou je je daar niet eens bewust van zijn. Mee eens. En zo brei ik dus ook een positief verhaal van mijn transseksualiteit. Juist omdat ik iets niet heb, hecht ik enorme waarde aan wat ik krijg en mee mag maken als "vrouw" in mijn leven.
Als ik gewoon als een vrouw geboren was... had ik dat alles als vanzelfsprekend ervaren... en had ik nu waarschijnlijk kinderen gehad... of met een kinderwens bezig geweest... en zat ik met hele andere dingen.

Maar om nu te zeggen, ik voel me thuis in het hokje TS. Dat gaat me echt een stap te ver. Ik kan van het "hokje" TS zelf niets positiefs maken omdat ik vind dat het beperkend werkt. Het ontkent wie ik van binnen ben. Want laten we eerlijk zijn. TS roept bij toch wel heel veel mensen associaties op waar je jezelf dikwijls niet in kan herkennen. Ik ervaar dat zo tenminste. Ik vind ook al dat mannelijke aan mijn uiterlijk niet leuk, en de hormonale problemen ook niet. Ik heb hier psychisch erg onder te lijden gehad... zeker in de tijd dat ik in de knoop lag met mezelf en aan die tijd heb ik allemaal mentale tics overgehouden die nu nog dagelijks voor stress in mn leven zorgen. En het compliceert relaties met mannen... je weet wel... daar begint gelijk het hokjes denken TS = MAN = HOMO = Geneukt worden in je kontje lol noem maar op... en echt geen vrouw. lol Ik kan niks positiefs maken van dat TS zijn en ik wilde het niet zijn en nog steeds niet zijn haha :) Maar ja... ik ben het wel ;) En ik ga er best goed mee om.
Kitty
Berichten: 188
Lid geworden op: 30 mar 2012, 17:00

Re: Hokjes?

Bericht door Kitty »

Aster schreef:Maw: ik ben recht van lijf en leden, ik ben verder gezond en ben geen ouder van een zwaar gestoord kutkind dat ik het liefst NIET geboren had zien willen worden omdat het mijn hele leven totaal vergald.

Maar als ik vanavond tijdens mijn werk overreden wordt door een tram met op termijn dodelijke afloop...dan kan ik me wel tijdens mijn laatste momenten bedenken dat ik mijn leven ten volste geleefd heb en me niets en niemand ook maar een strobreed in de weg heb laten leggen in het 'tot vorm komen van mezelf'.
Nergens spijt van dus.
(Maar ik moet er wel bijzeggen dat ik alle NL mogelijkheden heb benut als andersvoelende in NL.
'ALS' ik elders in een ho/ts onvriendelijk land had geleefd dan zou ik niet weten hoe het me me was afgelopen.
Benut het hier en nu in NL dus)
Ja dat is jezelf gezegend en gelukkig relativeren... Doe ik ook. Ik wilde alleen maar in de basis uitleggen hoe ik het ervaar... Vrouw en geen TS dus.
Maar ik relativeer me een ongeluk lol. En het werkt hoor... je kunt jezelf best gelukkig denken soms... Dat lukt me althans...

Het is net als die piep die ik continue in mijn oren heb. Ik kan wel denken... ik wou dat het stil was... ik wou dat het er niet was.... maar daarmee maak ik het alleen nog maar erger voor mezelf. Tuurlijk jaagt het me angst aan als ik midden in de nacht wakker wordt van de herrie in mn hoofd... dat is een heel naar gevoel... maar het komt er wel op neer dat je, voor je eigen levensgeluk, je zoveel mogelijk bij bepaalde dingen moet neerleggen... omdat ertegen vechten het alleen nog maar rottiger maakt...

Zo ook dus met transseksualiteit. Maak er een positief verhaal van voor jezelf. Want je kunt het nu eenmaal niet veranderen.
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: Hokjes?

Bericht door Aster »

Kitty schreef:Vrouw en geen TS dus.
.
(Met bulderende Ome Henk stem:) JA, JIJ BENT EEN VROUW. MAAR IK BEN TRANNIER THAN THOU! :lol:
Kitty
Berichten: 188
Lid geworden op: 30 mar 2012, 17:00

Re: Hokjes?

Bericht door Kitty »

Aster schreef:
Kitty schreef:Vrouw en geen TS dus.
.
(Met Ome Henk bulderende stem) JA, JIJ BENT EEN VROUW. MAAR IK BEN TRANNIER THAN THOU! :lol:
Nou die erkenning hoef ik van mede TSjes niet te hebben hoor lol Ik kan ook niet jaloers zijn op een mede TS... hoe geslaagd en mooi ook.
Jaloers op vrouwen wel :D

;)
Kitty
Kitty
Berichten: 188
Lid geworden op: 30 mar 2012, 17:00

Re: Hokjes?

Bericht door Kitty »

Aster schreef:
Kitty schreef:Vrouw en geen TS dus.
.
(Met bulderende Ome Henk stem:) JA, JIJ BENT EEN VROUW. MAAR IK BEN TRANNIER THAN THOU! :lol:
Trouwens ook best wel een flauwe reactie :P
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: Hokjes?

Bericht door Aster »

Kitty schreef:Nou die erkenning hoef ik van mede TSjes niet te hebben hoor lol Ik kan ook niet jaloers zijn op een mede TS... hoe geslaagd en mooi ook.
Jaloers op vrouwen wel :D
(Goddank?) heb ik dat exact andersom :-)
Kitty
Berichten: 188
Lid geworden op: 30 mar 2012, 17:00

Re: Hokjes?

Bericht door Kitty »

Aster schreef:[quote="Kitty]Nou die erkenning hoef ik van mede TSjes niet te hebben hoor lol Ik kan ook niet jaloers zijn op een mede TS... hoe geslaagd en mooi ook.
Jaloers op vrouwen wel :D
(Goddank?) heb ik dat exact andersom :-)[/quote][/quote][/quote][/quote]

Ja wie weet! lol Ik ben toch wel blij met mijn "vrouw-gevoel" hoor... want daar draait mijn leven wel om.. en het feit dat ik zo van het leven kan genieten komt toch wel omdat ik nu als vrouw kan genieten (ipv als TS lol). Dus voor mij is het ook een bron van geluk. Dat ik me zo voel dan lol.
Op een ander transje vind ik het moeilijk om jaloers op te zijn omdat ook zij die tegenstelling tussen lichaam en geest ervaren heeft(of net als ik nog ervaart). En dat heb ik gewoon liever niet. Ik zit liever gewoon sterk en robuust in mn lichaam verankerd :D En geen vragen of onzekerheden mbt identiteit tov de buitenwereld enzo ;)

Jaloers zijn op een TS die totaal geen probs heeft of dat verschil niet voelt... klinkt aantrekkelijk maar ik kan me daar minder bij voorstellen dan bijv hoe het zou zijn om een normale vrouw te zijn.
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Hokjes?

Bericht door Hedwich »

Jaloezie vereist een mate van herkenning van de andere persoon, identificatie van die ander met jezelf. Ik ben niet jaloers op de gelukkigste druipzakpijp ter wereld, hoewel die waarschijnlijk veel gelukkiger is dan ik.

Wil je jaloers kunnen worden op en biovrouw, zul je je toch ten ten dele in die biovrouw moeten kunnen herkennen. Idem TS. Met wie heb je de meeste identificatie? Hoe voel je je het meest? :mrgreen: