ongeveer een jaar later zat ik er nog steeds mee en probeerde ik toch met mijn moeder te praten, het begon via whatsapp maar daarna kwam ik naar beneden. dit is vaker gebeurd en alle keren dat ik naar beneden kwam om te praten lukte het mij niet, ik kon niks zeggen. volgens mijn moeder zou ik homo zijn, ze werd een beetje ongeduldig na ong 3x beneden te zijn geweest ( door de weken heen)
en nu 2019 heb ik het weer geprobeerd, het ging net zoals al die andere keren, het enige wat deze keer anders was is dat ik het met brieven probeerde, in de 1e brief heb ik alles zo goed mogelijk uitgelegd. ik liet de brief in de ochtend op mijn kamer liggen zodat mijn moeder hem kon vinden, die middag toen ik thuiskwam wist ik dat de brief gelezen was want hij lag niet meer op de plek waar ik hem achterliet, de brief was niet meer in mijn kamer. ongeveer 4 dagen later liet ik de 2e brief achter, de brief waarin ik vertelde wie ik allemaal heb verteld dat ik mtf ben, ik vertel niet alles in 1x omdat 1 deel per brief mischien genoeg is om te verwerken, dus wil nog niet in 1 brief dingen zetten als ''je dochter'' of ''Emily'' want denk dat het daar nog te vroeg voor is. na de 2e brief wat volgens mij een aantal weken geleden is heeft mijn moeder er niks meer over gezegd, het enige wat nog via een whatsapp gesprek is gebeurd was dat ze vroeg of we een keer naar de stad zullen gaan. ik heb sinds vorige week maandag een gedeelte voor de 3e brief geschreven maar weet wat ik moet schrijven.
maar het lijkt dus al de betere kant op te gaan