Onbegrip in Mijzelf

Gevoelens die je met de wereld deelt
ReneeCross

Re: Onbegrip in Mijzelf

Bericht door ReneeCross »

Die twijfels horen misschien erbij? Het betekend ook dat je uiteindelijk een wel over stap beslissing maakt. Welke kant die dan ook op zou zijn. Ik heb sinds maart al zoveel stappen gezet en toch blijven bij mij soms ook de twijfels opkomen. Toch weet ik dat alle stappen die ik nu gezet heb de juiste en weloverwogen zijn.

Lauren79

Re: Onbegrip in Mijzelf

Bericht door Lauren79 »

Zo herkenbaar al deze verhalen. Erg fijn om te lezen.
Ik herken de verwarring enorm. Ik voel mijzelf man en vrouw tegelijk en dan weer geen van beiden.
Ik heb heel lang gezocht naar hoe wil ik mij presenteren naar de buiten wereld ? Wie ben ik ? Wie mag ik zijn ?
Maar die strijd ga ik niet meer aan. Ik zal nooit een geboren vrouw worden. Daarvoor zou ik opnieuw geboren moeten worden. Maar dat ik 100% man zou zijn , is voor mij zeker dat ik dat niet ben. Als mensen mij aanspreken met meneer op straat, voelt het altijd alsof ze het over iemand anders hebben. Vroeger werd ik verdrietig, maar nu lach ik vriendelijk. Zij kunnen niet voelen wat ik voel.
Ik ben blijkbaar een gender die niet bestaat. Vervelend. Maar het is blijkbaar zo. Zo lang ik mijzelf maar erken.
De volledige erkenning ga ik toch nooit krijgen van anderen. Zolang ik m maar wel van mezelf krijg.