Terwijl ik wacht op mijn intake bij het VUmc of Stepwork wil ik aan andere dingen werken. Een van die dingen is haartransplantatie om vervolgens mijn haren te kunnen laten groeien. Zijn er meer leden die dit (voor, tijdens of na de transitie) hebben gedaan?
Ik nummer mijn vragen even voor het gemak. Dat scheelt jullie een hoop overtypewerk.
1) Wanneer in het proces heb je het laten doen? 2) Is het verstandig om het nu al te doen? Met het oog op de FFS (waarvan ik niet weet of ik die überhaupt zou durven, ’t lijkt me echt heftig). 3) Is het problematisch om de haartransplantatie eerst te doen i.v.m. de vrouwelijke haarlijn?
4) Ging je haar erop vooruit toen je hormonen ging slikken? 5) Werden de inhammen en kruin minder of bleven ze hetzelfde? 6) Of kreeg je juist last van haaruitval?
7) Niet dat ik het verwacht, maar wordt deze behandeling vergoed als je in transitie gaat/bent? ’t Zou immers zonde zijn als ik iets onnodig uit eigen zak betaal terwijl het ‘in het pakket’ zit.
Kortom: Wat is de meest logische/verstandige volgorde om het allemaal te doen?
Andere tips zijn natuurlijk ook welkom.
Alvast bedankt en een fijn weekend verder!
xx DelicateFlower
P.S.: Be my guest als je een goede kliniek in of in de buurt van Rotterdam weet.
P.S.2: Ik ben nu trouwens biljartbal kaal. Door die inhammen en kruin scheer ik mijn hoofd al jaren helemaal. Lange haren zijn voor mij wel echt een belangrijk onderdeel van mijn toekomstige vrouw-zijn. En dan bedoel ik dus mijn eigen haren.