ik val op .....

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Aster

Re: ik val op .....

Bericht door Aster »

mevrouwgriezel schreef:
Natuurlijk ga ik niet in zee met mannen die iets willen wat ik niet wil. Dat was nou juist het hele punt....hoe kom je daar tijdig achter ?
Veel ECHTE heteromannen willen ook niet in zee gaan met iemand die iets wil wat zij niet willen.

Nl een 'echte', '100% vrouw' die een (tamelijk)(uitgebreid) verleden als man heeft, want als jongetje geboren.

Die ECHTE heteromannen hebben het volste recht om te weten met wie ze precies in zee gaan.
Zoals een post op TS (met XY chromosomen en een prostaat oa) het recht claimt om als vrouw gezien te worden, zo heeft de ECHTE heteroman óók het recht om zijn seksuele identiteit en voorkeur in tact te laten houden.

Zij is NIET als meisje geboren maar hij WEL als (echte) hetero.

Of moet ie dat maar gewoon terzijde schuiven ter wille van de meerdere eer en glorie van een post op?
Beetje erg egoistisch én erg disrespectvol. Ontluisterend zelfs.
zo zijn er ook veel mannen die geen enkele moeite hebben hun trans of travestie neigingen te verzwijgen tot ze genoeg krediet hebben opgebouwd bij die TS OF biovrouw !
This is sooooo very true!!

Hoe vaak ik in tv docu's heb horen vertellend dat manlief zijn tv of zelfs ts neigingen pas VEEL later aan vrouwlief opbiecht....dat is zo ongeveer het standaardverhaal.
Blijkbaar is het belazeren van een partner op die wijze de normaalste zaak van de wereld voor dat soort mannen en exmannen (zo blijkt).
+1! En oh wee als je er het niet mee eens bent....dan is de betrokkene opeens narrowminded, ouderwets, houdt niet echt van die persoon enzenzenz.
Das het voordeel van 100% vrouw zijn...niet meer in hoeven zien dat je op een bepaalde manier wel degelijk heel mannelijk bent...
Zich kunnen inleven in anderen is een trekje wat heeeeeeeeeeeeeeel erg weinig bij (ex hetero) MTF voorkomt. Het is ik! ik! ik!
Net zoals bij veel heteromannen idd....die kunnen zich soms (ook!) als een verwend, egoistisch kind gedragen
Laatst gewijzigd door Aster op 04 dec 2012, 00:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Fay

Bericht door Fay »

Ik denk dat je alles wat hierboven beschreven staat, speculatief, theorie, cijfers, in de prullenbak kan gooien op het moment dat je je open stelt voor contact, en iemand treft waarbij het van beide kanten raak is

Wat me erin stoort zijn een hele hoop aannames en uitspraken die gebaseerd lijken op statistieken maar die weinig hout snijden als het er werkelijk om gaat

Joyy
Aster

Bericht door Aster »

joyy schreef:
Wat me erin stoort zijn een hele hoop aannames en uitspraken die gebaseerd lijken op statistieken maar die weinig hout snijden als het er werkelijk om gaat

Joyy
Allesbehalve, ik spreek uit ervaring met (mannelijke, totaal onverdachte!!) mannen...OMDAT ik als MTF ALLEEN op mannen val...trek ik dat soort mannen met T issues aan.

Helaas.

Tegenwoordig neem ik bij wijze van een man een 3e graads gestapoverhoor af om te VOORKOMEN dat ik er (weer) in stink....en vol walging (weer) de benen moet nemen.

En idd: de vergelijking met de heteroman die vol schrik, angst en walging de benen neemt als die vrouw een post op blijkt gaat wel enigzins op; ik neem vol walging de benen als die mannelijke, onverdachte man T neigingen blijkt te hebben.

Alleen ben ik een door de wol geverfde MTF die inmiddels haar pappenheimers van haver tot gort kent, maar wordt die heteroman wiens potentiele vriendin/vrouw/partner een MTF blijkt getrakteerd op een schokkende (hopelijk voor hem) once in a lifetime experience.

Zoveel 100% passabele transen zijn er niet, maar mannelijke onverdachte mannen die zelf T neigingen hebben en mede daarom op T's vallen des te meer.
Laatst gewijzigd door Aster op 04 dec 2012, 00:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Fay

Bericht door Fay »

Opvallend, dat je je eigen ervaringen gebruikt om conclusies te trekken over groepen, lijkt mij iig niet een absolute waarheid

Joyy
Aster

Bericht door Aster »

joyy schreef:Opvallend, dat je je eigen ervaringen gebruikt om conclusies te trekken over groepen, lijkt mij iig niet een absolute waarheid

Joyy
Jij was toch niet helemaal zeker of op je mannen of vrouwen of T's of alles valt?

Wacht maar tot je (hopelijk enigzins) passabel bent, als vrouw leeft en in aanraking komt met mannen waar je multi voorkeur dan naar uit gaat.

Read my lips: it's gonna happen to you too. MITS je op mannen gaat vallen....maar als jij ook op T's valt dan is dat niet zo'n probleem als die mannen T blijken te zijn.

En ja, het is wel een absolute waarheid want ALLE (post op) MTF die ik persoonlijk ken en die alleen op mannen vallen hebben exact dezelfde ervaringen als ik.

Maar goed die/we leven al geruime tijd als vrouw/mtf en dat maakt nogal een verschil met iemand die nog moet beginnen.
Fay

Bericht door Fay »

Aster schreef:
joyy schreef:Opvallend, dat je je eigen ervaringen gebruikt om conclusies te trekken over groepen, lijkt mij iig niet een absolute waarheid

Joyy
Jij was toch niet helemaal zeker of op je mannen of vrouwen of T's of alles valt?

Wacht maar tot je (hopelijk enigzins) passabel bent, als vrouw leeft en in aanraking komt met mannen waar je multi voorkeur dan naar uit gaat.

Read my lips: it's gonna happen to you too. MITS je op mannen gaat vallen....maar als jij ook op T's valt dan is dat niet zo'n probleem als die mannen T blijken te zijn.

En ja, het is wel een absolute waarheid want ALLE (post op) MTF die ik persoonlijk ken en die alleen op mannen vallen hebben exact dezelfde ervaringen als ik.

Maar goed die/we leven al geruime tijd als vrouw/mtf en dat maakt nogal een verschil met iemand die nog moet beginnen.

Ik houd momenteel alle mogelijkheden open,bewuste keuze

Wat voor jou geld zou eventueel voor mij en andere transen kunnen gelden, geen maar is geen absolute waarheid, simpelweg omdat elke mens anders is, elke mens zaken anders ervaart

Wat ik vooral lees in je schrijven is teleurstelling in je ervaringen , en die zeggen weinig over ervaringen van anderen

Joyy
Raisa

Bericht door Raisa »

Aster schreef:Wacht maar tot je (hopelijk enigzins) passabel bent, als vrouw leeft en in aanraking komt met mannen waar je multi voorkeur dan naar uit gaat.

Het is in die zin wel waar dat je als MtF wel mensen aantrekt die het wel interessant vinden en soms hun droom door jou proberen te beleven. Daar staat echter weer tegenover dat ik vanuit mijn studie een MtF ken die al jaren gelukkig is getrouwd met een man die toch echt wel een man is.
Aster schreef:Tegenwoordig neem ik bij wijze van een man een 3e graads gestapoverhoor af om te VOORKOMEN dat ik er (weer) in stink....en vol walging (weer) de benen moet nemen.
Dit begrijp ik niet helemaal. Waarom zou je walgen van een persoon die dezelfde gevoelens heeft als jij en daar om welke reden dan ook moeilijker aan toe kan geven? Interne transfobie?
Aster

Bericht door Aster »

Raisa schreef:
Het is in die zin wel waar dat je als MtF wel mensen aantrekt die het wel interessant vinden en soms hun droom door jou proberen te beleven.
En dat is altijd een 'droom' waarin de man in kwestie zelf een vrouwtje is/speelt/wil zijn.
Daar staat echter weer tegenover dat ik vanuit mijn studie een MtF ken die al jaren gelukkig is getrouwd met een man die toch echt wel een man is.
En hopelijk ook blijft....een post op vriendin trof eens een man, erg indrukwekkend. Lang, gespierd, blond, blauwe ogen, kortom: een zeer mannelijk ogende en gedragende Viking.
Die na een paar weken pardoes verkondigde zich ook een vrouw te voelen, net als zij.
Zij reageerde met: 'had je me dat niet even eerder kunnen vertellen?!?' En ging er, volkomen terecht, in vliegende vaart vandoor.

Deze Viking is inmiddels (ook) post op MTF(!)

Dit begrijp ik niet helemaal. Waarom zou je walgen van een persoon die dezelfde gevoelens heeft als jij en daar om welke reden dan ook moeilijker aan toe kan geven? Interne transfobie?
"Geinternaliseerde TS fobie' dat is wel een erg gemakkelijk argument.

Het ligt namelijk heel erg simpel: ik val uitsluitend en alleen op (mannelijke) mannen.
En beslist niet op vrouwen en aanverwanten.
Als ik persoonlijk betrokken raak bij een man de 'diep van binnen eigenlijk (ook) een vrouw/aanverwant is' dan roept dat bij mij immense walging op.
Niet alleen omdat ik uitsluitend op mannen val maar OOK omdat mijn grenzen overschreden zijn.
Ik ben er simpelweg NIET van gediend.

Ik geef namelijk ALTIJD duidelijk aan NIET bi te zijn en beslist NIET op vrouwen en aanverwanten te vallen.
Merel77

Bericht door Merel77 »

Aster schreef: Read my lips: it's gonna happen to you too. MITS je op mannen gaat vallen....maar als jij ook op T's valt dan is dat niet zo'n probleem als die mannen T blijken te zijn.

Je hebt ook wel erg de neiging om jou ervaring als 'de' ervaring te zien. Er zijn gelukkig ook een heleboel leuke ruimdenkende mannen. De mannen die ik heb gehad waren echt van die stoere binken met een klein hartje. Hele leuke mannen.

Ik vind het niet egoistisch om te wachten met vertellen. Er is namelijk niks mis met me. Als je een nymfomane bent (al zullen de meeste mannen daar geen moeite mee hebben), of als SM je heel erg bezighoudt, of als je niet monogaam kan zijn, of een T-lover bent, dan heb je echt het recht om dat als slecht te ervaren. Maar T zijn is niet slecht.
Zoiets voor je houden is ook niet egoistisch. Het is een manier om jezelf in bescherming te nemen. Oke, niet iedereen begrijpt dat meteen als je het dan verteld, maar totnogtoe ben ik er nog altijd mee weggekomen hoor. Ik denk dat als ik echt egoistisch zou zijn, dat ik er dan niet mee weg zou komen. De meeste mannen (en vrouwen ook) begrijpen ook wel heel goed dat ik niet bepaald voldoe aan de stereotype beelden die er over transseksuelen bestaan en ze begrijpen gelukkig ook waarom ik dat zo doe want ik ben toch echt wel een vrouw.

Nogmaals, als je minder passabel bent op wat voor manier dan ook en je trekt dan t-lovers aan, dan kan ik me wel heel goed voorstellen dat je daar allergisch voor bent.
Aster

Bericht door Aster »

Merel77 schreef:.

Nogmaals, als je minder passabel bent op wat voor manier dan ook en je trekt dan t-lovers aan, dan kan ik me wel heel goed voorstellen dat je daar allergisch voor bent.
Al ben je zo vrouwelijk als Miss Universe, ook al heb je een stemgeluid als Maria Callas, dan NOG voelen de meeste mannen wel aan met een TS van doen te hebben hoor.
Mannen die op T's vallen, en daar zijn er nogal wat van, die zijn voorzien van een heeeeeeeeeeeeeel erg fijngevoelige radar om alles wat anders is te spotten op 1km afstand.
En mannen die op T's vallen, en daar zijn er nogal wat van, die zelf óók diepgeniep stiekeme T neigingen hebben voelen de hormoonvibraties van een MTF op 2km afstand.

Persoonlijk denk ik dat MTF die dit soort dingen niet mee maken, of zeggen mee te maken in hun eigen wereld leven zonder in contact te komen met anderen....of ziende blind en horende doof zijn bij contacten...of gewoon onaantrekkelijk zijn.