Moeilijke situatie thuis

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3659
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Moeilijke situatie thuis

Bericht door Irene_de_Vreede »

Sander schreef: 10 sep 2020, 23:20
Ik vind het persoonlijk een beetje flauw om steeds maar 1 partij te noemen. Het mag zeker benoemd worden dat er dingen mis zijn gegaan, maar benoem dan ook de rest. En nogmaals mensen leren en veranderen.

Dat was precies de reden van mijn reactie, het niet te eenzijdig voorstellen. Jij hebt goede ervaringen, ik slechte. Ik geloof ook niet dat er een ideale transgender organisatie bestaat op dit moment. Persoonlijk ben ik tot dusver heel tevreden bij het AUMC (voorheen VU).
Irene
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3659
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Moeilijke situatie thuis

Bericht door Irene_de_Vreede »

layla schreef: 10 sep 2020, 23:27

Ik wil zo zo zo graag uit huis en op mijn eigen plek gaan, ik durf die stap alleen niet te zetten door de manipulatie en slechte gezondheid van mijn ma :roll:
Daarnaast is het nogal lastig om een kamer/plek te vinden dat past in het budget van een student met een laag inkomen...
Die manupulatie lijkt me nou net een reden om wel te gaan zoeken naar iets anders. Hoe naar dat misschien ook klinkt, jij bent niet verantwoordelijk voor de gezondheid van je moeder.

Er bestaat ook nog zoiets als begeleid wonen (daar heb ik geen verstand van, maar ik weet dat het jongeren in moeilijke thuissituaties kan helpen)
Irene
Gebruikersavatar
layla
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 mei 2020, 19:29
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Moeilijke situatie thuis

Bericht door layla »

Irene_de_Vreede schreef: 10 sep 2020, 23:31
layla schreef: 10 sep 2020, 23:27

Ik wil zo zo zo graag uit huis en op mijn eigen plek gaan, ik durf die stap alleen niet te zetten door de manipulatie en slechte gezondheid van mijn ma :roll:
Daarnaast is het nogal lastig om een kamer/plek te vinden dat past in het budget van een student met een laag inkomen...
Die manupulatie lijkt me nou net een reden om wel te gaan zoeken naar iets anders. Hoe naar dat misschien ook klinkt, jij bent niet verantwoordelijk voor de gezondheid van je moeder.

Er bestaat ook nog zoiets als begeleid wonen (daar heb ik geen verstand van, maar ik weet dat het jongeren in moeilijke thuissituaties kan helpen)
Ik wil je oprecht erg bedanken voor je eerlijke antwoord. Het helpt me toch heel erg met moed bij elkaar verzamelen! :hbeat:
Ik zal is even meer onderzoeken over begeleid wonen etc, ik denk vast wel dat ze me kunnen helpen hoop ik...
pre-op MTF
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Moeilijke situatie thuis

Bericht door Sander »

Manipulatie is het ergste wat er is en wat Irene al zegt. Je bent als kind (zeker nog op jouw leeftijd) niet verantwoordelijk voor de gezondheid van je moeder. Voel je je alsjeblieft niet schuldig. Dit weet ze dan waarschijnlijk extra aan te boren.

Ik zou je situatie aan je huisarts uitleggen en de gemeente eens bellen. Wellicht dat deze je verder kunnen helpen/ adviseren. Een gemeente kan je bijv ook een postbusadres geven ipv je woonadres

Ik denk dat het wel verstandig is je zsm in te schrijven bij een genderteam gezien de wachtlijsten. De benodigde oplossing komt vanzelf.
Ik woon niet in je buurt, anders had je mijn huis kunnen gebruiken voor je gesprekken.
Gebruikersavatar
layla
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 mei 2020, 19:29
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Moeilijke situatie thuis

Bericht door layla »

Sander schreef: 10 sep 2020, 23:42 Manipulatie is het ergste wat er is en wat Irene al zegt. Je bent als kind (zeker nog op jouw leeftijd) niet verantwoordelijk voor de gezondheid van je moeder. Voel je je alsjeblieft niet schuldig. Dit weet ze dan waarschijnlijk extra aan te boren.

Ik zou je situatie aan je huisarts uitleggen en de gemeente eens bellen. Wellicht dat deze je verder kunnen helpen/ adviseren. Een gemeente kan je bijv ook een postbusadres geven ipv je woonadres

Ik denk dat het wel verstandig is je zsm in te schrijven bij een genderteam gezien de wachtlijsten. De benodigde oplossing komt vanzelf.
Ik woon niet in je buurt, anders had je mijn huis kunnen gebruiken voor je gesprekken.
Ik zal mijn research doen en erachter aan gaan, Dankjewel :hbeat: :hbeat: :hbeat: :hbeat: :hbeat:
pre-op MTF
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6814
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Moeilijke situatie thuis

Bericht door Eva »

Layla, kijk eens op indebuurt033.nl. Ik denk dat je daar de hulp kunt krijgen die je nú nodig hebt.

Er is een redelijke kans dat @Emma en ik komende week in Amersfoort zijn. We denken aan dinsdag- of woensdagavond. We zitten dan op de Hof. Praatje maken is misschien ook wel goed in jouw situatie :)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
layla
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 mei 2020, 19:29
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Moeilijke situatie thuis

Bericht door layla »

Eva schreef: 11 sep 2020, 08:49 Layla, kijk eens op indebuurt033.nl. Ik denk dat je daar de hulp kunt krijgen die je nú nodig hebt.

Er is een redelijke kans dat @Emma en ik komende week in Amersfoort zijn. We denken aan dinsdag- of woensdagavond. We zitten dan op de Hof. Praatje maken is misschien ook wel goed in jouw situatie :)
Dankjewel lieve Eva :hbeat:
Fijn om te weten dat indebuurt033 er bij helpt, wist ik nog niet :)
pre-op MTF
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2945
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: 1 juni Noresund Norge

Re: Moeilijke situatie thuis

Bericht door Marica »

Sander schreef: 10 sep 2020, 23:12 Ik ben juist ongelooflijk tevreden over T-Cendent en met mij nog vele anderen.

Over ieder organisatie valt wel iets te zeggen. Stepwork maakt er inmiddels een grote puinhoop van en bij de Vu lopen mensen gillend weg.
Niet alleen de clienten, maar ook de psychologen lopen weg bij Stepwork weet ik er nog bij te vertellen.

Kijk eens bij https://www.sandstephealthcare.nl/portfolio/ Dit is een nieuwe organisatie op gendergebied. Ik zie nu dat ze nog geen psychische ondersteuning bieden, maar wat niet is kan nog komen omdat ze waarschijnlijk Stepwork gaan overnemen.

Voor de TS is het een lastige situatie zeg. Je ben nog jong en staat voor zo'n groot probleem. Maar toch zeg ik dat je zonder je moeder tekort te doen toch voor jezelf moet kiezen. Wat zij van jou wensen vindt is haar probleem, niet het jouwe. Kan je moeder geen thuishulp aanvragen? En jij moet zoals al gezegd zo snel mogelijk daar weg.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
LouBodWik
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 mei 2020, 10:49
Gender: Man

Re: Moeilijke situatie thuis

Bericht door LouBodWik »

Als je bang bent om brieven te ontvangen en dat iemand dat ziet, kan je misschien die brieven ergens anders naar toe laten sturen? Naar het adres van een vriend(in)? Een familielid die je vertrouwt? Buren?

Lastige situatie. Ik wens je veel sterkte!
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2945
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: 1 juni Noresund Norge

Re: Moeilijke situatie thuis

Bericht door Marica »

https://www.pripost.eu/informatie/doors ... ontvangen/

Voor de ts , even een snelle zoekopdracht die misschien wat voor je kan betekenen.

Als je bang bent dat jouw post opengemaakt wordt door je moeder (wat zij helemaal niet mag doen ) kan je het haar heel moeilijk maken, maar het is de vraag of je dat wil. dan moet je toch een plek vinden waar je post heen gestuurd kan worden.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)