Nieuwe chat! Zie dit topic.

Verschillende types man

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Reznar
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 aug 2020, 13:16
Gender: Genderqueer

Re: Verschillende types man

Bericht door Reznar »

Jer158 schreef: 05 aug 2020, 21:02
Reznar schreef: 05 aug 2020, 20:07
Nate_0 schreef: 05 aug 2020, 18:29 Daarnaast denk ik dat er genoeg cis mannen zijn die in ditzelfde pakket zitten. Hoe balanceer je je identiteit met wat van een stereotype "stoere man" verwacht wordt.
Ik was als vrouw echt niet sexy of heel vrouwelijk. Als man weet ik niet hoe stoer of macho ik zou kunnen en willen zijn.
Hoezo "als vrouw" of "als man"? Hoezo "zou kunnen en willen zijn"? Je bent en blijft dezelfde persoon
Ja, dat vind ik nu even moeilijk. Ik heb me proberen aan te passen naar moeders en vrouwen, maar het is altijd vreemd geweest. Ik zit/zat zo in die vrouwenrol. Ik heb het gevoel dat ik nu meer mezelf mag zijn in gedrag. Natuurlijk blijf ik dezelfde persoon, dat is soms lastig om te beseffen, net of ik een overstap moet maken. Gisteren Monty Python Meaning of Life gekeken, bij birth, vraagt de moeder na de geboorte "a boy or a girl?". De dokter antwoordt: "Now I think it's a little early to impose roles on it, don't you?" https://www.youtube.com/watch?v=Qbnv6eHKjCQ en dat is toch waar ik nu in zit. Ik zit in een vrouwenrol, maar ik ben een man. Dat beschreef ik dan als 'zijn' en dat is natuurlijk niet zo. Ik kan wel blijven kijken naar films met mannen verkleed als vrouw, erg herkenbaar :D
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Verschillende types man

Bericht door Vethrvolnir »

over soorten mannen

mijn favoriete mannen:
obama
keanu reeves
mijn broer

jean luc picard ( star trek)
neo (the matrix)

Niet mijn favoriete mannen:
Trump
Boris Johnson


We zijn allemaal erg verschillend nietwaar? Dus geen zorgen over hebben.
:shock:
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Verschillende types man

Bericht door Marica »

Als ex man ben ik eens met de gedachte dat je gevormd wordt door het hokje waar je als kind in terecht komt. Zo zie ik ook mijn jeugd. Geen poppen, geen meisjesdingen, maar autootjes, kort haar en een stoere skelter. Ja een skelter. Ik sta op een foto terwijl ik op dat ding zit, maar echt gelukkig kijk ik niet. Op geen enkele foto kijk ik gelukkig. Maar toch groeide ik op als jongen en als man. Dat leven, dat hokje heeft mij gevormd. Ik was best goed in het spelen van mijn opgelegde rol, maar mistte die andere rol, die op mijn lijf geschreven was. Mijn jongere broer groeide op als echte kerel, met oog voor stijl en uiterlijk. Een echte bon vivant. Zo anders was ik, ik was een rouwdouwer, werkte in zware beroepen ondanks mijn vrouwelijke gevoelens. Ik weet eigenlijk niet beter, maar toch vrat het aan mij. In mijn relatie was het mijn vrouw die viel op het stoere uiterlijk, mijn sterke armen. Maar het was een rol, de rol die mijn leven voorstelde. Ik liet het doek vallen en kwam uit de kast dat ik niet verder kon in die rol. Maar wat wist ik nu van die andere rol, helemaal niets.

Mijn vrouw verzon Vrouw in Opleiding. En daarin heb ik de hoofdrol, om het maar bij toneelspel te houden.
Het lopen, het praten, de kleine dingetjes die alleen vrouwen doen, mannen zullen die ongetwijfeld ook hebben, maar van onszelf zien we dat juist niet. En daarom is kijken naar mensen vanaf een terras de leukste leerstof die er is.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Verschillende types man

Bericht door Ender »

@Nate_0 Ik denk dat Chiv probeert te zeggen dat wij FTM's, door de oestrogeenspiegel (tot de hysto, dan heb je echt geen excuus meer ;) ) en opvoeding, misschien wat gevoeliger, touchier zijn dan de doorsnee-cisman. Hij bedoelde het echt niet verkeerd. Ik merk dat ik het naar vind dat je Chiv daar zo op aanvalt. Dat verdient hij niet.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Verschillende types man

Bericht door Nate_0 »

Ender schreef: 08 sep 2020, 21:45 @Nate_0 Ik denk dat Chiv probeert te zeggen dat wij FTM's, door de oestrogeenspiegel (tot de hysto, dan heb je echt geen excuus meer ;) ) en opvoeding, misschien wat gevoeliger, touchier zijn dan de doorsnee-cisman. Hij bedoelde het echt niet verkeerd. Ik merk dat ik het naar vind dat je Chiv daar zo op aanvalt. Dat verdient hij niet.
En ik merkte dat ik Chivan's berichtje heel erg naar vond. Daarom heb ik het geschreven. Bewijs van mijn gevoeliger, touchier zijn? Ik weet het niet. Mijn oestrogeenspiegel (ook zonder hysto) is in ieder geval binnen cis male ranges. En na een hysto kunnen hormonen nog steeds rare dingen doen?

Anyway. Iets "niet verkeerd" bedoelen betekent niet dat het bericht niet verkeerd kan vallen bij iemand. En ja, dan schiet ik in de aanval. Heeft iets met dysforie te maken.
meerdere zakken met zaagsel
Brownie
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2020, 16:38
Gender: Geen

Re: Verschillende types man

Bericht door Brownie »

Ja Reznar ik herken denk ik wel wat je bedoelt qua verwachtingen, het gevoel dat je die rol 'moet' spelen. En dat lukt dan niet echt. Maar wat anderen ook al zeggen: er zijn heel veel mensen bij wie het niet zo goed lukt, cis én trans. Wat voor mij vooral de doorslag gaf is het gevoel dat ik nu een soort toeschouwer ben en dat mijn echte leven nog moet gaan beginnen.
Gebruikersavatar
Mike78
Berichten: 298
Lid geworden op: 21 feb 2014, 21:06
Gender: Trans FtM
Locatie: Sint Willebrord

Re: Verschillende types man

Bericht door Mike78 »

Ik ben heel m'n leven een stoere chick geweest. Beetje te mannelijk.
Nu al 5 jaar verder ben ik nog steeds hetzelfde persoon. Alleen nu man met een gevoelige kant.
Ik denk dat je geen verwachtingen moet hebben en het allemaal moet laten gebeuren.
Ik keek altijd naar mannen. Inspectie😉 zeker die in strakke Speedo zwembroek.
Hoe gaat het bij mij straks worden? Best jaloers gekeken naar de jonge jongens die veel te overdreven hun best doen naar de meiden. En tevens schaamte, omdat ik dat absoluut niet wil.

Eerlijk gezegd ben ik best blij met m'n vrouwelijke touch. Vrouwen vinden Dit ook fijn. Een ' normale" rustige man. Waar ze goed mee kunnen praten enz. Zonder daarbij in the friendzone te komen.

Dus ja van stoere vrouw naar zachte meelevende man die een tikkeltje stoer is☺

Je bent wie je bent. Laat het los en ga ervaren
Matijs
Berichten: 842
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: Verschillende types man

Bericht door Matijs »

Nate_0 schreef: 09 sep 2020, 12:20 En ik merkte dat ik Chivan's berichtje heel erg naar vond. Daarom heb ik het geschreven. Bewijs van mijn gevoeliger, touchier zijn? Ik weet het niet. Mijn oestrogeenspiegel (ook zonder hysto) is in ieder geval binnen cis male ranges. En na een hysto kunnen hormonen nog steeds rare dingen doen?

Anyway. Iets "niet verkeerd" bedoelen betekent niet dat het bericht niet verkeerd kan vallen bij iemand. En ja, dan schiet ik in de aanval. Heeft iets met dysforie te maken.
Toch denk ik dat je me echt verkeerd begrepen hebt. Dat kan door mij liggen, want misschien had ik meer context, voorbeelden of toelichting moeten gebruiken. Maar ja, dat is nu achteraf. Mijn tekst was trouwens voornamelijk geschreven in positieve zin, want zo sloot ik ook af (mijn soort van conclusie). En in eerste instantie begreep ik je reactie ook niet, want je doelde op iets anders dan ik bedoelde. Miscommunicatie ofzo.
###
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Verschillende types man

Bericht door Vethrvolnir »

mijn (ex) partner is veel touchier dan ik. hij is een echte dramaqueen ( hij is cis en hetero )
en ik ben van minder woorden dan hij

kan je nagaan . als dat van die oestrogeen waar is. hoe was ik dan geweest ^^
:shock: