Nieuwe chat! Zie dit topic.

Poll: Op zoek naar een nieuwe naam.

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort

Waar liet jij je door inspireren toen je een nieuwe naam ‘moest’ kiezen?

Ik behield mijn oude naam
6
5%
Ik veranderde mijn oude naam
24
18%
Ik nam de eerste letter van mijn oude naam
28
21%
Ik vroeg mijn ouders hoe ik anders had geheten
21
16%
Ik koos voor een geslachtsloze naam
5
4%
Ik liet me inspireren door de familiestamboom
4
3%
Ik liet me inspireren door boekjes vol babynamen
11
8%
Ik liet me inspireren door literatuur, muziek en/of films
9
7%
Ik liet me inspireren door mythologie
6
5%
Ik liet me inspireren door iets anders, namelijk…
18
14%
 
Totaal aantal stemmen: 132

Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Poll: Op zoek naar een nieuwe naam.

Bericht door DelicateFlower »

Esther78 schreef: 09 apr 2020, 22:27 Met de start van mijn transitie, en nu nog steeds, heb ik heel veel steun aan mijn beste vriendin. Ik heb haar gevraagd of ik haar voornaam als 3e naam mocht gebruiken. Ze voelde zich vereerd. Zodoende heb ik nu 3 voornamen. :)
Wat een ontzettend mooi gebaar! :hbeat:
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Poll: Op zoek naar een nieuwe naam.

Bericht door DelicateFlower »

Hal schreef: 15 apr 2020, 19:29 Het is ook een lastige beslissing.
Nou, inderdaad. Ik heb echt geluk dat ik altijd al heb geweten hoe ik als meisje zou hebben geheten en ik me helemaal prima bij deze naam voel. En ik wil ook niet volledig afstand doen van mijn geboortenaam. Ik heb er nooit een hekel aan gehad, integendeel. Dus deze hoefde ik alleen een beetje te vervormen. Maar als je echt een compleet nieuwe naam wilt verzinnen, pittige zoektocht toch wel, lijkt me.
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Poll: Op zoek naar een nieuwe naam.

Bericht door DelicateFlower »

Mathilda schreef: 16 apr 2020, 23:07 In de vele jaren daarvoor hebben ongelofelijk veel namen de revue gepasseerd maar geen is echt blijven hangen, ook al klinken sommigen best leuk.
Herkenbaar! :)
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Poll: Op zoek naar een nieuwe naam.

Bericht door DelicateFlower »

mystory.nicky schreef: 07 mei 2020, 11:10 Vond het ook wel lekker makkelijk voor me omgeving, als je perrongeluk nick zegt kan je er nog Nicky van maken en met schrijven het zelfde.
Mijn roepnaam blijft ook grotendeels gelijk. Hierdoor is de verandering niet al te groot, voor mijn omgeving niet en voor mij niet. Helemaal prima :)
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Poll: Op zoek naar een nieuwe naam.

Bericht door DelicateFlower »

Hrafn schreef: 17 jun 2020, 18:02 Ik wilde mijn voorletters H J behouden dus ik ben op zoek gegaan naar namen die ik mooi vind, zo ben ik op Hrafn uitgekomen wat een Oud-Noorse naam is (die in Scandinavië nog steeds wel voorkomt), het betekent Raaf. Mijn andere naam, Jesper, lijkt in klank op mijn geboortenaam (scheelt ook maar twee letters)
Wat is je roepnaam geworden? :)
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Poll: Op zoek naar een nieuwe naam.

Bericht door DelicateFlower »

Lucax schreef: 08 jul 2020, 01:17 En dan is Luca een prachtige naam. Ik krijg geregeld een compliment over de naam, mensen vinden het bij me passen. En ik kwam er 2 weken geleden achter dat de naam zeer weinig gebruikt wordt over de hele wereld, ook wel leuk :)
Zeker een mooie naam!

Zo'n 340.000 mensen hebben Luca als voornaam, wereldwijd. Valt inderdaad mee. :) Mijn 2 voornamen 10 miljoen en 1 miljoen. Nogal een verschilletje. :lol:
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Poll: Op zoek naar een nieuwe naam.

Bericht door DelicateFlower »

Reznar schreef: 04 aug 2020, 18:47 Tja ik merk nu toch dat ik erg onzeker ben, een naam is toch wel moeilijk, wat past er nou bij mij..
Inderdaad moeilijk. Gewoon rustig over nadenken. :)
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Poll: Op zoek naar een nieuwe naam.

Bericht door DelicateFlower »

halla schreef: 28 okt 2020, 22:30 Wel, Halla betekent "merel" of "zangvogel" in de taal waarin ik de afgelopen dertig jaar een vrouw ben geweest, en het klinkt niet vreemd in een Nederlandse of Engelse omgeving, dus dat is mijn naam.
Halla vind ik wel mooi! Waar komt het vandaan? Ik krijg er een Scandinavisch gevoel bij, maar misschien is 't dat totaal niet, haha.
Gebruikersavatar
halla
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 okt 2020, 22:48
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij, haar
Locatie: Deventer

Re: Poll: Op zoek naar een nieuwe naam.

Bericht door halla »

DelicateFlower schreef: 23 dec 2020, 15:29 Halla vind ik wel mooi! Waar komt het vandaan? Ik krijg er een Scandinavisch gevoel bij, maar misschien is 't dat totaal niet, haha.
Ha, het betekent "vorst" -- als in ijskoud -- in het Fins. Er zijn ook betekenissen in de indo-germaanse scandinavische talen, maar die zijn ook niet relevant :-) Het woord komt uit een taal die mijn vrouw heeft gemaakt, zelfs voordat ze me kende.
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Poll: Op zoek naar een nieuwe naam.

Bericht door Marica »

De naam die mijn ouders verzonnen hadden als ik als meisje geboren zou zijn was Brigitte.

Daar voel ik werkelijk niets bij. Eerste keus van mij was trouwens Sasha, maar daar vond mijn vrouw van dat het een niet leuke link had met een collega van haar.
Toen ben ik in een Noors babynamenlijstje gedoken, en daar stond de naam die ik nu voer.

Mijn vernoemnamen heb ik weggelaten. Geen MJH meer, maar gewoon M.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)