Nieuwe chat! Zie dit topic.

Mastectomie bij van Loenen of GenderClinics

Ervaringen met zorgverleners
Forumregels
Forum voor ervaringen met zorgverleners. Hou het netjes, en ter zake. De transgenderzorg is stuk, dat weten we allemaal, dat hoef je hier niet meer te melden.

Verder: ongeremd ophemelen of afbranden is niet toegestaan.

LET OP: dit forum is vanwege het maatschappelijk belang openbaar. Let dus op met privégegevens. Wil je niet onder eigen naam posten, dan kan dat in overleg met het forumbeheer. We zullen je post dan anonimiseren.
slourens
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jun 2020, 16:27
Gender: Man

Mastectomie bij van Loenen of GenderClinics

Bericht door slourens »

Beste iedereen,

Deze vraag is waarschijnlijk al heel wat keren gesteld maar:

Ik heb begin februari een afspraak ingepland bij van Loenen en bij GenderClinics voor een mastectomie. Nu twijfel ik welke van de twee beter is, misschien kunnen jullie me daar iets meer over vertellen.

Groetjes,

San
Matijs
Berichten: 842
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: Mastectomie bij van Loenen of GenderClinics

Bericht door Matijs »

Ik denk dat dit best een lastige vraag is, aangezien een persoon meestal maar één keer de mastectomie doet en dus niet echt vergelijkingsmateriaal heeft ;)
###
Matijs
Berichten: 842
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: Mastectomie bij van Loenen of GenderClinics

Bericht door Matijs »

Maar de meesten gaan naar Van Loenen ^^
###
Gebruikersavatar
Steppenwolf
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 mar 2018, 20:15
Gender: Trans FtM

Re: Mastectomie bij van Loenen of GenderClinics

Bericht door Steppenwolf »

Doe wat goed voelt. Als je zorgverzekeraar de Van Loenen kliniek vergoed, dan waarom niet? Ik weet niet hoe lang de wachttijden bij haar zijn op dit moment i.v.m covid maar afgelopen mei/juni is mij 5,6 a 7 maanden verteld. Mijn zorgverzekeraar heeft geen contract met Van Loenen, vandaar dat ik naar Gender clinic ben gegaan. Bij beide klinieken werken kundige chirurgen. Valt niets van te zeggen, vandaar dat je gevoel leidend moet zijn. Succes.
Less is more
Gebruikersavatar
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: Mastectomie bij van Loenen of GenderClinics

Bericht door KeepzD »

Ze vertelde mij dat ik (intake 15 dec) rond maart/april aan de beurt ben. Ik hoor eind deze maand wss m'n datum, moet helaas wachten tot ik groen licht krijg eind vd week, en dan ga ik heeeeel snel bellen :p
Forever myself
slourens
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jun 2020, 16:27
Gender: Man

Re: Mastectomie bij van Loenen of GenderClinics

Bericht door slourens »

Steppenwolf schreef: 18 jan 2021, 19:55 Doe wat goed voelt. Als je zorgverzekeraar de Van Loenen kliniek vergoed, dan waarom niet? Ik weet niet hoe lang de wachttijden bij haar zijn op dit moment i.v.m covid maar afgelopen mei/juni is mij 5,6 a 7 maanden verteld. Mijn zorgverzekeraar heeft geen contract met Van Loenen, vandaar dat ik naar Gender clinic ben gegaan. Bij beide klinieken werken kundige chirurgen. Valt niets van te zeggen, vandaar dat je gevoel leidend moet zijn. Succes.
Hoe was jouw ervaring bij de GenderClinic?
slourens
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jun 2020, 16:27
Gender: Man

Re: Mastectomie bij van Loenen of GenderClinics

Bericht door slourens »

DennisH schreef: 19 jan 2021, 13:06 Ze vertelde mij dat ik (intake 15 dec) rond maart/april aan de beurt ben. Ik hoor eind deze maand wss m'n datum, moet helaas wachten tot ik groen licht krijg eind vd week, en dan ga ik heeeeel snel bellen :p
Ahhh oke! Succes!!
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Mastectomie bij van Loenen of GenderClinics

Bericht door Vethrvolnir »

hi ik was ook bij van loenen. ben er erg tevreden over.
:shock:
Gebruikersavatar
Steppenwolf
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 mar 2018, 20:15
Gender: Trans FtM

Re: Mastectomie bij van Loenen of GenderClinics

Bericht door Steppenwolf »

slourens schreef: 29 jan 2021, 20:26
Steppenwolf schreef: 18 jan 2021, 19:55 Doe wat goed voelt. Als je zorgverzekeraar de Van Loenen kliniek vergoed, dan waarom niet? Ik weet niet hoe lang de wachttijden bij haar zijn op dit moment i.v.m covid maar afgelopen mei/juni is mij 5,6 a 7 maanden verteld. Mijn zorgverzekeraar heeft geen contract met Van Loenen, vandaar dat ik naar Gender clinic ben gegaan. Bij beide klinieken werken kundige chirurgen. Valt niets van te zeggen, vandaar dat je gevoel leidend moet zijn. Succes.
Hoe was jouw ervaring bij de GenderClinic?
Ik heb een uitstekende ervaring gehad bij GenderClinic. Vriendelijk personeel, kundige artsen. Ik ben door Dr Smit geopereerd.
Mijn eerste operatie is een positieve ervaring geworden en dat is natuurlijk belangrijk als je er meer wilt laten doen.
Enige puntje van kritiek was dat de avondmaaltijd niet helemaal ontdooid was, dus was ik met ijspegels besprenkelde lasagna aan het eten lmao.
Ze hebben geen televisie, dus je zult wat mee moeten nemen om jezelf te vermaken. Ik lag op de zaal met nog twee andere jongens, dus erg rustig.
Dr Smit had denk ik een hele goede dag want mijn resultaat van de dubbele incisie is in mijn mening perfect. Had niet beter gekund voor mij. Erg symmetrisch, geen dog ears. Natuurlijk zal niet iedereen even goede resultaten hebben, dat is helaas eenmaal zo, maar laat je niet afschrikken als je de naam Smit of Middelburg niet kent. Bouman en Loenen zijn de meest besproken artsen maar niets is minder waar voor de rest.
Less is more
schizo
Berichten: 52
Lid geworden op: 06 sep 2013, 22:15
Gender: Trans FtM

Re: Mastectomie bij van Loenen of GenderClinics

Bericht door schizo »

Ik heb jaaaaaren geleden ook de borstcorrectie bij Thea van Loenen gehad. Verbluffend resultaat. Helemaal tevreden zo. Originele operatie was door Mulder uitgevoerd in 2003 geloof ik. Te veel laten zitten en tepels waren ook te groot. Na van Loenen is het perfect. Ik vind mijn borstkas het mooiste aan mijn lichaam.