Beste iedereen,
Deze vraag is waarschijnlijk al heel wat keren gesteld maar:
Ik heb begin februari een afspraak ingepland bij van Loenen en bij GenderClinics voor een mastectomie. Nu twijfel ik welke van de twee beter is, misschien kunnen jullie me daar iets meer over vertellen.
Groetjes,
San
Mastectomie bij van Loenen of GenderClinics
Forumregels
Forum voor ervaringen met zorgverleners. Hou het netjes, en ter zake. De transgenderzorg is stuk, dat weten we allemaal, dat hoef je hier niet meer te melden.
Verder: ongeremd ophemelen of afbranden is niet toegestaan.
LET OP: dit forum is vanwege het maatschappelijk belang openbaar. Let dus op met privégegevens. Wil je niet onder eigen naam posten, dan kan dat in overleg met het forumbeheer. We zullen je post dan anonimiseren.
Forum voor ervaringen met zorgverleners. Hou het netjes, en ter zake. De transgenderzorg is stuk, dat weten we allemaal, dat hoef je hier niet meer te melden.
Verder: ongeremd ophemelen of afbranden is niet toegestaan.
LET OP: dit forum is vanwege het maatschappelijk belang openbaar. Let dus op met privégegevens. Wil je niet onder eigen naam posten, dan kan dat in overleg met het forumbeheer. We zullen je post dan anonimiseren.
-
-
Re: Mastectomie bij van Loenen of GenderClinics
Ik denk dat dit best een lastige vraag is, aangezien een persoon meestal maar één keer de mastectomie doet en dus niet echt vergelijkingsmateriaal heeft 

The world is a strange place to be. Everyone is different, but we still want to be the same.
-
Maar de meesten gaan naar Van Loenen ^^
The world is a strange place to be. Everyone is different, but we still want to be the same.
-
Doe wat goed voelt. Als je zorgverzekeraar de Van Loenen kliniek vergoed, dan waarom niet? Ik weet niet hoe lang de wachttijden bij haar zijn op dit moment i.v.m covid maar afgelopen mei/juni is mij 5,6 a 7 maanden verteld. Mijn zorgverzekeraar heeft geen contract met Van Loenen, vandaar dat ik naar Gender clinic ben gegaan. Bij beide klinieken werken kundige chirurgen. Valt niets van te zeggen, vandaar dat je gevoel leidend moet zijn. Succes.
Less is more
-
- Voornaamwoorden: Hij/hem
Ze vertelde mij dat ik (intake 15 dec) rond maart/april aan de beurt ben. Ik hoor eind deze maand wss m'n datum, moet helaas wachten tot ik groen licht krijg eind vd week, en dan ga ik heeeeel snel bellen :p
Forever myself
-
Hoe was jouw ervaring bij de GenderClinic?Steppenwolf schreef: ↑18 jan 2021, 19:55 Doe wat goed voelt. Als je zorgverzekeraar de Van Loenen kliniek vergoed, dan waarom niet? Ik weet niet hoe lang de wachttijden bij haar zijn op dit moment i.v.m covid maar afgelopen mei/juni is mij 5,6 a 7 maanden verteld. Mijn zorgverzekeraar heeft geen contract met Van Loenen, vandaar dat ik naar Gender clinic ben gegaan. Bij beide klinieken werken kundige chirurgen. Valt niets van te zeggen, vandaar dat je gevoel leidend moet zijn. Succes.
-
-
- Voornaamwoorden: hij/hem
hi ik was ook bij van loenen. ben er erg tevreden over.

-
Ik heb een uitstekende ervaring gehad bij GenderClinic. Vriendelijk personeel, kundige artsen. Ik ben door Dr Smit geopereerd.slourens schreef: ↑29 jan 2021, 20:26Hoe was jouw ervaring bij de GenderClinic?Steppenwolf schreef: ↑18 jan 2021, 19:55 Doe wat goed voelt. Als je zorgverzekeraar de Van Loenen kliniek vergoed, dan waarom niet? Ik weet niet hoe lang de wachttijden bij haar zijn op dit moment i.v.m covid maar afgelopen mei/juni is mij 5,6 a 7 maanden verteld. Mijn zorgverzekeraar heeft geen contract met Van Loenen, vandaar dat ik naar Gender clinic ben gegaan. Bij beide klinieken werken kundige chirurgen. Valt niets van te zeggen, vandaar dat je gevoel leidend moet zijn. Succes.
Mijn eerste operatie is een positieve ervaring geworden en dat is natuurlijk belangrijk als je er meer wilt laten doen.
Enige puntje van kritiek was dat de avondmaaltijd niet helemaal ontdooid was, dus was ik met ijspegels besprenkelde lasagna aan het eten lmao.
Ze hebben geen televisie, dus je zult wat mee moeten nemen om jezelf te vermaken. Ik lag op de zaal met nog twee andere jongens, dus erg rustig.
Dr Smit had denk ik een hele goede dag want mijn resultaat van de dubbele incisie is in mijn mening perfect. Had niet beter gekund voor mij. Erg symmetrisch, geen dog ears. Natuurlijk zal niet iedereen even goede resultaten hebben, dat is helaas eenmaal zo, maar laat je niet afschrikken als je de naam Smit of Middelburg niet kent. Bouman en Loenen zijn de meest besproken artsen maar niets is minder waar voor de rest.
Less is more
-
Ik heb jaaaaaren geleden ook de borstcorrectie bij Thea van Loenen gehad. Verbluffend resultaat. Helemaal tevreden zo. Originele operatie was door Mulder uitgevoerd in 2003 geloof ik. Te veel laten zitten en tepels waren ook te groot. Na van Loenen is het perfect. Ik vind mijn borstkas het mooiste aan mijn lichaam.