borsten

Make-up, kleding, en zo voort
mariannevanh
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 dec 2020, 19:46
Gender: Vrouw
Contacteer:

Re: borsten

Bericht door mariannevanh »

Vandaag kreeg ik mijn Amazon-bestelling binnen.
Nu ik ze in handen heb, vraag ik me af: is er nog verschil tussen de twee? Is er één voor links en één voor rechts?
Is er een bovenzijde/onderzijde?
mariannevanh
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 dec 2020, 19:46
Gender: Vrouw
Contacteer:

Re: borsten

Bericht door mariannevanh »

Nog steeds heb ik de protheses van Amazon niet langdurig gebruikt. Maar hoe vaker ik ze in m'n handen heb, vraag ik me steeds af:
Is het nu een "plastic" (?) beschermverpakking die ik er af moet halen of hoort er een plastic (?) laag omheen?
Esther91
Berichten: 328
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: borsten

Bericht door Esther91 »

Laten zitten, wat daaronder zit dat is plakkerig en heeft geen sterkte. :lol:
:text-thankyouyellow:
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: borsten

Bericht door Marica »

Inderdaad, laten zitten.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
mariannevanh
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 dec 2020, 19:46
Gender: Vrouw
Contacteer:

Re: borsten

Bericht door mariannevanh »

Dankjewel @Esther91 en @Marica.
Ik geniet er (bijna) dagelijks van.
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: borsten

Bericht door Marica »

mariannevanh schreef: 07 feb 2021, 16:52 Dankjewel @Esther91 en @Marica.
Ik geniet er (bijna) dagelijks van.
Hoezo bijna? Zit het niet lekker, of speelt er iets anders? Ik had moeite om ze uit mijn bh te halen. Zodra ik opstond en bij het aankleden zaten ze al in mijn bh, ik kon niet zonder. Daar zat ook een behoorlijk stukje dysforie bij.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
mariannevanh
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 dec 2020, 19:46
Gender: Vrouw
Contacteer:

Re: borsten

Bericht door mariannevanh »

Marica schreef: 08 feb 2021, 07:28Hoezo bijna? Zit het niet lekker, of speelt er iets anders? Ik had moeite om ze uit mijn bh te halen. Zodra ik opstond en bij het aankleden zaten ze al in mijn bh, ik kon niet zonder. Daar zat ook een behoorlijk stukje dysforie bij.
Tja, als ik dag het huis niet uit ga, is de kans groot dat ik ze niet draag. Vergelijk het met je schoenen, die je (misschien) thuis ook niet draagt, daar loop je misschien wel op sloffen, kousevoetjes, blote voeten, enz.
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: borsten

Bericht door Marica »

mariannevanh schreef: 13 feb 2021, 00:11
Marica schreef: 08 feb 2021, 07:28Hoezo bijna? Zit het niet lekker, of speelt er iets anders? Ik had moeite om ze uit mijn bh te halen. Zodra ik opstond en bij het aankleden zaten ze al in mijn bh, ik kon niet zonder. Daar zat ook een behoorlijk stukje dysforie bij.
Tja, als ik dag het huis niet uit ga, is de kans groot dat ik ze niet draag. Vergelijk het met je schoenen, die je (misschien) thuis ook niet draagt, daar loop je misschien wel op sloffen, kousevoetjes, blote voeten, enz.
Ik droeg ze altijd zodra ik opstond. Nu is het zo dat ik vaak thuis bh loos ben, terwijl ik 85B heb. Maar als ik werk dan wel een bh aan hoor.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: borsten

Bericht door Nate_0 »

Even nog een opmerking naast de "ideale maat" : ja er is vast een maat die het best bij je postuur/figuur/verhoudingen e.d. past. Het kan ook best zijn dat die maat qua gevoel minder goed bij je past (mss wil je groter/kleiner) wat nog steeds prima is; de vorsten van een (cis)vrouw zijn immers ook niet perse afgemeten op d'r postuur.

Daarnaast... Het verschil tussen "de protheses zitten/voelen niet comfortabel/goed" lijkt me persoonlijk een behoorlijk ander insteekpunt dan "de bh zit niet comfortabel" (sprekende als iemand die jaren met beide heeft rondgelopen vond ik zeker de BH niet een vooruitgang op mijn stand van zaken gezien comfort). Wat dat betreft vind ik het niet zo raar als je geen BH verkiest boven een BH (ongeacht wat dat verder qua dysforie doet).
meerdere zakken met zaagsel
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: borsten

Bericht door Marica »

Nate_0 schreef: 17 feb 2021, 00:01 Even nog een opmerking naast de "ideale maat" : ja er is vast een maat die het best bij je postuur/figuur/verhoudingen e.d. past. Het kan ook best zijn dat die maat qua gevoel minder goed bij je past (mss wil je groter/kleiner) wat nog steeds prima is; de vorsten van een (cis)vrouw zijn immers ook niet perse afgemeten op d'r postuur.

Daarnaast... Het verschil tussen "de protheses zitten/voelen niet comfortabel/goed" lijkt me persoonlijk een behoorlijk ander insteekpunt dan "de bh zit niet comfortabel" (sprekende als iemand die jaren met beide heeft rondgelopen vond ik zeker de BH niet een vooruitgang op mijn stand van zaken gezien comfort). Wat dat betreft vind ik het niet zo raar als je geen BH verkiest boven een BH (ongeacht wat dat verder qua dysforie doet).
Mijn 'ideale maat' is 85D is mij verteld door een vriendin, kijkende naar mijn postuur en lengte. Dan is bij 179cm lengte een 85D helemaal niet extreem veel te noemen. En die bh maat had ik ook met borstprotheses, en dat voelde helemaal goed.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Plaats reactie