Petra1988 schreef: 28 feb 2021, 17:31Dank je wel voor de tip!
Wat je zegt inderdaad, die vergeetachtigheid, dat heeft hij ook erg. Dan is het wel vervelend.
En die 3 maanden termijn (elk drie maanden laten prikken, hoe hoog is de spiegel bij jou?? Het mag tussen 15 en 30 (zeg maar) zijn, begrijp ik.
Normaal rond 15 is normaal maar 30?? Dat is best wel hoog...
Ben benieuwd!!
In principe hoor je met Nebido vlak voor je volgende injectie te laten prikken (helaas gebeurt dat niet altijd). Dan moeten je levels ongeveer "gemiddeld" zijn. Mijn kliniek houdt 15-20 aan, maar er zijn er ook die 15 (of zelfs lager) als max hanteren. Met Nebido piekt je niveau na 1 week, waarna het gestaag daalt voor de rest van de cyclus. 30 zou je eventueel kunnen bereiken in die eerste twee weken, maar die meting is vrij nutteloos; de meeste tijd is de testo (aanzienlijk) lager.
Dit is wat het volgens de fabrikant hoort te doen:
Daar zie je ook dat je een spiegel opbouwt: het patroon bij de 13e injectie is anders (hoger) dan bij de eerste. Dit is ook waarom de fabrikant aanraadt om de tweede injectie al na 6 weken te zetten ipv 12 (eenmalig dus, nummer 3 wel 12 weken na nummer 2), omdat je anders maandenlang met te lage testo loopt.
Ik zat de eerste paar tests op 17-18 ergens in de "stabiele periode" van de cyclus, precies volgens het boekje. Helaas zat ik de laatste keer nog maar op 7.1.

Dat komt wrsch ook doordat de laatste 2 injecties allebei pas na 15 weken waren ipv 12. Ik moet nu dus even terug naar 11 weken. Wat die 11 weken doen weet ik vervolgens over een jaar, want die verandering toont zich niet direct in een hogere spiegel. (Ik had ook een keer een heel rare - veel te hoge - piekmeting, dus het zou ook kunnen dat ik de testo te snel opneem/verbrand, met een te hoge piek en een te laag dal, maar daarnaar kijken zou een volgende stap zijn als het aanpassen van de injectiefrequentie niet werkt.)