Voor het eerst vrouwen kleding kopen.

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2950
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: 1 juni Noresund Norge

Re: Voor het eerst vrouwen kleding kopen.

Bericht door Marica »

Januca schreef: 01 mar 2021, 10:46 Alleen vervelend dat ook de kringloopwinkels op dit moment gesloten zijn.
Ik kan wat dat betreft bijna niet wachten op het einde van de lockdown.
Ik ook niet, ik heb er vele juweeltjes van rokjes vandaan gehaald voor €3 per rokje.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3661
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Voor het eerst vrouwen kleding kopen.

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik denk dat iedereen om wat voor reden dan ook wel uitkijkt naar het einde van de lock down.
Irene
luciger
Berichten: 123
Lid geworden op: 20 jan 2021, 15:30
Gender: Trans FtM

Re: Voor het eerst vrouwen kleding kopen.

Bericht door luciger »

Je zou ook op Vinted kunnen kijken! Daar vind ik regelmatig hele leuke dingen voor kringloop-prijzen.
2/7/2021: wachtlijst RadboudUMC
Gebruikersavatar
Januca
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 feb 2021, 15:25
Gender: Transgender
Locatie: Gasselte

Re: Voor het eerst vrouwen kleding kopen.

Bericht door Januca »

Ik ken Vinted. Mijn dochter en kleindochter struinen daar bijna elke dag rond en kopen er ook vaak.
Ik begin langzaam, en als ze er meer aan gewend raken dat ik vrouwenkleren draag, en ik mijn maat goed bepaald heb, ben ik van plan hun te vragen mee te helpen leuke dingen voor mij uit te zoeken.
Gebruikersavatar
halla
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 okt 2020, 22:48
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij, haar
Locatie: Deventer

Re: Voor het eerst vrouwen kleding kopen.

Bericht door halla »

Er staan nu twee BEST tassen klaar voor de ophaal van morgen. Mijn drie dozijn Seidensticker overhemden, lange mouw, twee dozijn ditto korte mouw. Mijn pakken uit Londen (en Glasgow, maar dat pak was van plastic, moest iets hebben omdat ik een prijs moest uitreiken en mijn koffer was unavailable vanwege een aanslag). Ondergoed en sokken zitten er ook in. Nu is de tas vol, dus hoeden en schoenen zijn voor de volgende keer.

Ik heb sinds oktober nieuwe kleren gekocht. Meestal bij Ulla, want schouders en zo. Wat leukere dingen bij Zizzi. Wat ondergoed betreft -- sloggi, wat ik al kende van de reclame uit mijn jeugd -- past me uitstekend.

Ik heb nu nog twee paar jeans en drie witte overhemden voor als ik in drag moet voor het een of ander -- hoewel dat niet vaak voorkomt in deze tijd.
Always Eva
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jan 2021, 23:25
Gender: Geen

Re: Voor het eerst vrouwen kleding kopen.

Bericht door Always Eva »

@JenniferTV beetje late reactie maar ok... ik shop niet meer bij Wish, sinds ze daar de bijdrage in verzendkosten hebben verhoogd is het niet echt interessant meer. Wel shop ik mezelf helemaal wezenloos op Aliexpress :)
Echt alles haal ik daar vandaan voor spotprijsjes. Sieraden, Lingerie, kleding, Make-Up, Accessoires maar ook protheses en tuck-in slips en weet ik veel wat ik allemaal meer ik onderhand heb binnen gehengeld. Echt je kunt het zo gek niet bedenken of ik heb het er wel besteld. Bijna alles is netjes uitgeleverd, een enkele bestelling komt niet aan. Maar op 200 bestellingen komen er bij mij en mijn vrouw samen slechts 1 niet aan. Wel vinken we altijd gratis verzenden aan. Soms is de kwaliteit echt slecht, maar meestal is het redelijk tot goed. Ik ben 1x teleurgesteld. Eigen schuld want ik had de reviews wel gelezen maar aan mijn laars gelapt.
Waar ik wel echt uitstekende kleding koop is lilywe, ook uit Azie maar echt niets op aan te merken. Vergelijkbaar met C&A kwaliteit of beter. Nadeel is de relatief hoge verzendkosten, voordeel is de kortingen voor elk extra item dat je besteld is kolossaal. Die er je voordeel mee zou ik zeggen... kijken kost niks :)
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2950
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: 1 juni Noresund Norge

Re: Voor het eerst vrouwen kleding kopen.

Bericht door Marica »

Irene_de_Vreede schreef: 01 mar 2021, 18:16 Ik denk dat iedereen om wat voor reden dan ook wel uitkijkt naar het einde van de lock down.
Dat doe ik zeker Irene. Niets lekkerder dan lekker struinen door de rekken met kleding en dan dat jurkje of leuke rokje tegenkomen dat echt mee moet. Of dat nu bij de winkels is of bij de kringloop, de vreugde is gelijk.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
JenniferTV
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 feb 2021, 23:45
Gender: Genderfluid

Re: Voor het eerst vrouwen kleding kopen.

Bericht door JenniferTV »

Ontzettend bedankt voor jouw lieve reactie Eva!

Ik ga mijn vriendin AliExpress laten verkennen. (ipv Wish.com)

Ik zou zo ontzettend graag de "vrouwelijke" vormen weer willen hebben. #ikmisjenniferzo #mijnvrouwistegen #voelmeellendig
Always Eva
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jan 2021, 23:25
Gender: Geen

Re: Voor het eerst vrouwen kleding kopen.

Bericht door Always Eva »

@JenniferTV pas alleen wel op met de maten van bv kleding, klopt soms niets van... geven ze bijvoorbeeld voor een maat S = 59 cm. op.... nou ... dat is bijna de omtrek van je hoofd, ik weet dat Aziatische meiden veel tengerder zijn dan westerse, maar een middeltje van 59 cm??? Dat zie je daar ook niet (zeg ik uit ervaring). Dus nogmaals de tip reviews te lezen, en vooral die met foto, vaak zie je daarop het artikel wat de koper dan draagt, zo kan je vaak ook inschatten of het een beetje klopt. En schoenen? No-Go! echt niet doen, maten komen niet overeen in breedte en lengte, ze geven dan wel aan bv europese maat 43 maar forget it... klopt echt niet, ze zitten er vaak minimaal 1 maat onder alleen al wat lengte betreft. Daarnaast rekenen ze voor verzenden van schoenen vaak absurd hoge verzendkosten. Mocht je nog specifieke vragen of mijn mening over een product willen horen mail of pm me rustig met een link van het product want geen vraag of product is me te gek. Ik zal je met alle plezier helpen.
luciger
Berichten: 123
Lid geworden op: 20 jan 2021, 15:30
Gender: Trans FtM

Re: Voor het eerst vrouwen kleding kopen.

Bericht door luciger »

Oei, kom ik aan met mijn taille van 62 cm :lol:

Maar inderdaad, maattabellen lezen is het belangrijkste dat je kunt doen wanneer je online kleding bestelt, waar dan ook. Damesmaten zijn nogal onregelmatig, dus je kunt zo bij elk merk dat je draagt een andere maat hebben. (Ik droeg alles van XS tot en met M.)
2/7/2021: wachtlijst RadboudUMC