Idkaart

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
luciger
Berichten: 123
Lid geworden op: 20 jan 2021, 15:30
Gender: Trans FtM

Re: Idkaart

Bericht door luciger »

Ik kwam er net achter dat ik een mailtje voor mijn studie had afgesloten met 'Ger' terwijl ín mijn emailadres mijn officiële naam staat. Dat veranderen bij de universiteit is nu helaas nog geen optie, maar ik hoop wel dat dat op de iets langere termijn geregeld kan worden.
2/7/2021: wachtlijst RadboudUMC
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Idkaart

Bericht door Nate_0 »

luciger schreef: 08 mar 2021, 15:24 Ik kwam er net achter dat ik een mailtje voor mijn studie had afgesloten met 'Ger' terwijl ín mijn emailadres mijn officiële naam staat. Dat veranderen bij de universiteit is nu helaas nog geen optie, maar ik hoop wel dat dat op de iets langere termijn geregeld kan worden.
Ik weet niet precies waar je nu zit in je transitie/met je coming out, maar dit is allicht nuttige informatie voor nu of later.

Universiteiten hebben over 't algemeen wel een regel dat je je naam in het systeem kunt (laten) aanpassen ook zonder officiële naamswijziging (ongeacht of je transgender bent). Ik ken een meisje die in het dagelijks leven al jarenlang een andere naam gebruikt dan d'r ouders d'r gegeven hebben, en docenten zagen wel dat er een andere letter in haar emailadres stond maar daar hield het verder ook mee op.

Mocht je je roepnaam aanpassen, dan wordt je emailadres dus waarschijnlijk (nog) niet aangepast--dat kon bij mij pas op het moment dat ik officieel mijn naam veranderd had. (En de problemen die Sammy omschreef gebeuren over het algemeen niet omdat alles gekoppeld is aan je studentnummer/account).
meerdere zakken met zaagsel
Annabel
Berichten: 474
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: Idkaart

Bericht door Annabel »

Annabel schreef: 03 mar 2021, 16:30 Mijn eerste identiteitskaart-perikelen worden de a.s. verkiezingen. Zal ook wel wat uitleg moeten gaan geven, maar goed, zolang de persoon aan de andere kant begripvol is, zal het wel goed komen ... en anders kunnen ze wel wat opmerkingen terug krijgen van deze bijdehante tante! :D
Zo, net gestemd in 1 van de bekende culturele gebouwen van Den Haag. Na het overhandigen van mijn kiezerspas en paspoort en een vreemde blik van de grijzende dame op leeftijd kreeg ik de opmerking: "Dit bent u niet" ... ik dacht bij mezelf, "ja inderdaad, die persoon ben ik al een tijdje niet meer", maar goed, al beleefd zijnde antwoordde ik "Tja, het is een oude foto". Ik werd toen gevraagd om mijn mondkapje af te doen en toen zag ze het ook ... ik heb dus gestemd en mocht het rode potloodje meenemen als souvenir! :roll: :lol:
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Idkaart

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik heb ook net gestemd, en als het wel klopt stellen ze geen vragen ;)
Irene
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Idkaart

Bericht door Vethrvolnir »

geen vragen maar potloodje moest ik weer inleveren :)
:shock:
sammy
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 okt 2020, 13:48
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hij/die

Re: Idkaart

Bericht door sammy »

Ik heb net ook gestemd! (voor het eerst) was weer lekker ongemakkelijk. Gelukkig geen moeite met naam, omdat op m'n idkaart en stempas dus mijn deadname nog staat.

Wel kreeg ik een opmerking van de voorzitter: je maakt het ons wel moeilijk, als je je haren afgeknipt hebt. haha, uhm ja, sorry, zal de volgende keer zorgen dat het klopt!
~~~~~~~~~~~
Sammy hij/die
AstroNoud
Berichten: 269
Lid geworden op: 17 aug 2017, 23:07
Gender: Trans FtM
Locatie: Gelderland

Re: Idkaart

Bericht door AstroNoud »

Ik heb gebruik gemaakt van mijn rijbewijs tijdens het stemmen. Staat namelijk geen geslacht maar wel een redelijk recente (3 jaar oude) foto op :)
I will not yield!
Plaats reactie