Een harde grap; moet het kunnen en waar ligt de grens?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Februari
Berichten: 62
Lid geworden op: 26 aug 2020, 15:22
Gender: Trans MtF

Re: Een harde grap; moet het kunnen en waar ligt de grens?

Bericht door Februari »

Annabel schreef: 03 apr 2021, 09:25
Februari schreef: 03 apr 2021, 08:40 Die scheidingslijn voelen mensen van nature meestal wel aan.
Nee juist niet, dat is juist het probleem! Daarom zijn er b.v. waar ik werk verplichte cursussen waar geleerd wordt om situaties te vermijden of om andere op een constructieve manier te wijzen op hun fouten (want ze zijn blijkbaar nodig).
Dit is ook op die typische "ja ik maakte gewoon een grapje (dus dan mag alles)..." van toepassing. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat -alle- humor verboden is!
Dan heb je het natuurlijk over pesten. Ja, bij pestgedrag moet er inderdaad op worden aangesproken of er op een constructieve wijze mee leren om te gaan. Meestal weet een gezond mens wel waar de lijn ligt.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8018
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Een harde grap; moet het kunnen en waar ligt de grens?

Bericht door Emma »

Toch zijn er heel veel mensen die we gezond achten die regelmatig veel te ver over die grens heen gaan.

Voor mij is die grens ook helder hoor, maar mijn gezond verstand is het hunne niet.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Annabel
Berichten: 475
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: Een harde grap; moet het kunnen en waar ligt de grens?

Bericht door Annabel »

Die grens is voor mij ook helder, maar moet zeggen dat mijn grens is geconditioneerd door het in het buitenland gewoond te hebben. Dingen die hier in Nederland kunnen, kunnen gewoon -echt-!! niet in andere landen.
Maar iets anders, wat wel gerelateerd is; wie heeft het programma "Goed Fout" net gezien op NPO3? En dan voornamelijk de laatste minuten ...
Je kan het hier bekijken:
https://www.npostart.nl/goed-fout/04-04 ... W_04999422
De Nederlandsche maatschappij :roll:
Gebruikersavatar
Februari
Berichten: 62
Lid geworden op: 26 aug 2020, 15:22
Gender: Trans MtF

Re: Een harde grap; moet het kunnen en waar ligt de grens?

Bericht door Februari »

Ik ga de link kijken! Kom erop terug. Vind het een leuke en interesante discussie.
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Een harde grap; moet het kunnen en waar ligt de grens?

Bericht door Citizen Erased »

Gebruikersavatar
Februari
Berichten: 62
Lid geworden op: 26 aug 2020, 15:22
Gender: Trans MtF

Re: Een harde grap; moet het kunnen en waar ligt de grens?

Bericht door Februari »

Ik zou erop terugkomen.

Grappig die laatste vid ;) Eerlijk gezegd weet ik eigenlijk niet wat ik er verder op te zeggen heb.
tartangirl
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 feb 2016, 10:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: zeeland

Re: Een harde grap; moet het kunnen en waar ligt de grens?

Bericht door tartangirl »

tja....wat hier over te zeggen....ik werk zelf in een gevangenis waar de gedetineerden hun mond vol hebben over respect en rascisme en waar mensen als mij maar moeten incasseren omdat het nu eenmaal bij het werk hoort.
Ik ga dan voor de regel......laten we all out gaan en elkaar allemaal...en dan bedoel ik dan ook allemaal tot op het bot beledigen,pesten en op de hak nemen.....
of we gaan voor een wereld waar we rekening houden met elkaars gevoel,cultuur,geloof,afkomst,en of sexuele voorkeur...
Ik kies het laatste....al weet ik dat dit een utopie is..
i rest my case....

met de meest vriendelijke groeten...
Pascalle