Nieuwe chat! Zie dit topic.

lichaamsbeharing

Make-up, kleding, en zo voort
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: lichaamsbeharing

Bericht door Lise »

Ik heb best wel wat ervaring met ontharing, zowel met Groupon als "erkend". Groupon-aanbiedingen zijn echt belachelijk veel goedkoper, maar de kwaliteit van de klinieken (en van de behandelaars) is soms wel echt wat dubieus. Met bijvoorbeeld de ontharing van mijn benen durf ik dat wel aan, met mijn gezicht ik persoonlijk niet en heb ik gekozen voor een gediplomeerde huidtherapeute. Dat is inderdaad best prijzig.

IPL deed voor mij wel iets, maar laser werkte bij mij beter. Volgens mij is dit per persoon verschillend.
vickyblauw
Berichten: 296
Lid geworden op: 24 sep 2014, 10:40
Gender: Transgender

Re: lichaamsbeharing

Bericht door vickyblauw »

@Lauren79 Het is in mijn optiek een kwestie van een lange adem.
Ik kan me niet voorstellen dat in 6 behandelingen al mijn lichaamsbeharing verdwenen zou zijn.
Ik gebruik geen vrouwelijke hormonen en dan is het een langdurig gevecht tegen de beharing. Wat uiteindelijk toch zichtbaar gewonnen kan worden.
You can't run away from the person you are in your heart. Just be!
Frederieke
Berichten: 829
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: lichaamsbeharing

Bericht door Frederieke »

Ik herken precies wat @vickyblauw schrijft: "Het is een kwestie van lange adem." Ik heb het hele vorig jaar om de 6 weken mijn gezichtsbeharing laten laseren en eindelijk begint het nu duidelijk minder te worden. Maar ik had dan ook een hele volle baard. Deze week weer een sessie, kan niet wachten totdat die donkere gloed echt verdwenen is. (bah)

Oksels en armen gaan gelukkig wat sneller, wellicht dat het scheelt dat ik die zelf met huis- tuin en keuken IPL (Philips Lumea) al wat gereduceerd heb. Ben weer bang voor de rug, die kan ik niet zelf flitsen helaas. Dus dat zal wel weer eventjes duren.
mariannevanh
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 dec 2020, 19:46
Gender: Vrouw

Re: lichaamsbeharing

Bericht door mariannevanh »

Ik overweeg mijn ongewenste lichaamsbeharing te laten flitsen en ben op zoek naar de voor- en nadelen en een goed adres.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: lichaamsbeharing

Bericht door Irene_de_Vreede »

mariannevanh schreef: 24 apr 2021, 20:10 Ik overweeg mijn ongewenste lichaamsbeharing te laten flitsen en ben op zoek naar de voor- en nadelen en een goed adres.
Ik weet niet of je al hormonen gebruikt, maar in veel gevallen gaat de lichaamsbeharing sterk achteruit bij hormoongebruik. Verder zijn er niet zoveel nadelen aan het laseren, tenzij je erg blonde of grijzen haren hebt, dan moet het elektrisch. Iedere erkende huidtherapeut kan dit er bestaan zelfs groupon aanbidingen voor. Een ervaringsadres kan ik je niet geven.
Irene
mariannevanh
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 dec 2020, 19:46
Gender: Vrouw

Re: lichaamsbeharing

Bericht door mariannevanh »

Nee, hormonen gebruik ik nog niet. Ik heb pas in oktober een afspraak bij T-cendent.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: lichaamsbeharing

Bericht door Irene_de_Vreede »

In dat geval is het wellicht handig eerst af te wachten wat de hormonen doen, maar ik kan me ook voorstellen dat je daar niet op wil wachten. Kwaad kan het niet (behalve voor je portemonnee)
Irene
Gebruikersavatar
Annabel
Berichten: 474
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: lichaamsbeharing

Bericht door Annabel »

Zoals Irene zegt, meestal voordat je "officieel" het stempeltje hebt, moet je alles zelf betalen (maar overleg met de zorgverzekering uiteraard). Ik heb wel deze stap genomen omdat hormonen met de huidige wachtlijst nog wel 2 jaar gaat duren, en heb dus mijn gezicht en lichaam aangepakt met de laser en kan zeggen dat ik geen spijt heb! De grijze en lichte haren worden niet gepakt door de laser (of IPL) en dan ben je de idd toe aan elektrisch ontharen wat lang duurt! Ik weet niet welk gedeelte specifiek je wilde overwegen? Wat betreft adressen; check of dat de instellingen bij de juiste organisatie behoord (b.v. zijn het huidtherapeuten (BIG registratie) en welke laser gebruiken ze). Je kan op elke hoek van de straat wel iemand vinden die een IPL apparaat heeft, maar dat wil niet zeggen dat de ontharing voorspoedig verloopt. Daarentegen moet ik zeggen dat ik voorheen zelfs met een huis-en-tuin IPL apparaat al best mijn benen voor een groot gedeelte semi-permanent heb kunnen ontharen! En als de laser toch te duur is; een epileer apparaat 1 keer per week over je hele lichaam te gooien is ook een optie! (en ja de eerste keer is niet fijn, maar gewoon volhouden).
Frederieke
Berichten: 829
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: lichaamsbeharing

Bericht door Frederieke »

Dat zonder diagnose je alles moet betalen is niet altijd waar, maar dat moet dan uit je aanvullende verzekering komen. Heb je die niet afgesloten, dan heb je pech, want zonder diagnose wordt ontharen niet vanuit de basisverzekering vergoed.

In mijn geval vergoedt VGZ voor alle huidbehandelingen, dus ook ontharen, tot een vast bedrag per jaar (300 / 500 / 700 EUR). Gewoon de facturen declareren totdat je budget op is.
Brownie
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2020, 16:38
Gender: Geen

Re: lichaamsbeharing

Bericht door Brownie »

ook met diagnose wordt lichaam ontharen niet vergoed hoor uit de basisverzekering