Nieuwe chat! Zie dit topic.

Philips Lumea huren of is het onzin?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Annabel
Berichten: 474
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: Philips Lumea huren of is het onzin?

Bericht door Annabel »

Algemeen wordt geadviseerd om minimaal twee weken van tevoren (voor de laserbehandeling dus) niet te waxen, epileren of andere vormen van haar+wortel verwijdering te doen. Ook verstoor je de cyclus (die Irene melde) op die manier trouwens.
Uiteraard als je voorlopig nog niet van plan bent om een lasersessie te beginnen, is waxen of epileren een goed alternatief voor nu.
Annelee
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 nov 2021, 14:23
Gender: Vrouw

Re: Philips Lumea huren of is het onzin?

Bericht door Annelee »

Annabel schreef: 04 nov 2021, 11:55 Algemeen wordt geadviseerd om minimaal twee weken van tevoren (voor de laserbehandeling dus) niet te waxen, epileren of andere vormen van haar+wortel verwijdering te doen. Ook verstoor je de cyclus (die Irene melde) op die manier trouwens.
Uiteraard als je voorlopig nog niet van plan bent om een lasersessie te beginnen, is waxen of epileren een goed alternatief voor nu.
Misschien is het ook wel beter voor nu om daar eerst mee te beginnen. Ik twijfel tussen laseren en elektrisch epileren. Ook twijfel ik over welke behandelaar ik moet nemen. Het beste is een weloverwogen beslissing te nemen. Daarnaast moet ik dan weer geld gaan gebruiken dat voor andere zaken zijn bedoeld die op dit moment ook noodzakelijk zijn.
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: Philips Lumea huren of is het onzin?

Bericht door Lise »

Het is niet zo ingewikkeld. Als je donkere haren hebt, altijd eerst laseren. Het gaat echt veel sneller en het is, per haartje, veel goedkoper.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Philips Lumea huren of is het onzin?

Bericht door Emma »

Wax strips om baardgroei te verminderen... ik raad het je af. Er zijn bij de meesten simpelweg te veel sterke haren. Kans is dan dat je je huid stuktrekt.

En ik denk dat je na de eerste strip ook wel voelt dat het geen goed idee was.

Zoek een goede huidtherapeut op trouwens, niet zo'n toko die voor een paar honderd euro een volledige behandeling belooft. Een goed laserapparaat kost enkele tienduizenden euros en heeft regelmatig onderhoud nodig en ook dat is niet heel goedkoop. Bovendien moet iemand die normaal gesproken armen en benen doet, beseffen dat je niet meteen op volle kracht ook een gezicht kan behandelen. Met brandwonden thuiskomen is ook niet de bedoeling.

Https://huidtherapie.nl
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Frederieke
Berichten: 829
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Philips Lumea huren of is het onzin?

Bericht door Frederieke »

Dat lijkt me het enige goede advies. Het is wel je gezicht, en dat is tevens je visitekaartje. Niet iets om de gok mee te nemen.

Zoek een goede huidtherapeut (ik ga naar Cosmetique Totale, want zij zitten op fietsafstand voor mij), laat je adviseren en ga vooral niet zelf aan je gezicht knutselen.

Groetjes, Frederieke
Annelee
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 nov 2021, 14:23
Gender: Vrouw

Re: Philips Lumea huren of is het onzin?

Bericht door Annelee »

Ik heb inderdaad besloten om niet zelf te gaan dokteren. Maar toch te zoeken naar een fatsoenlijke huid therapeut met een fatsoenlijk apparaat. Op het moment heb ik een praktijk op het oog wasr ze de GENTLELASE PRO-U gebruiken.

Voor nu ben ik over gegaan op ouderwets nat scheren inplaats van het scheer apparaat. Dan is het in ieder geval glad.