lichaamsbeharing

Make-up, kleding, en zo voort
KimmyB66
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2021, 14:52
Gender: Vrouw

Re: lichaamsbeharing

Bericht door KimmyB66 »

ik ben al 1 jaar aan de hormonen en redelijke bordstgroei maar de androcur doet blijkbaar zijn werk niet goed .sinds mn chemo vorig jaar blijft mijn lichaamshaar heel erg groeien ;ik moet me elke week volledig ontharenen dagelijks 2 x baardsheren want anders is het gewoon geen zicht.ben ik de enige?
We all have 1 life, you got to live it...
Geke76
Berichten: 543
Lid geworden op: 02 nov 2021, 20:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Zuid-Holland

Re: lichaamsbeharing

Bericht door Geke76 »

Ik lees voorlopig nog geen info op het forum met ervarimgen over haargroei weghalen met ontharingscrèmes.

Heeft niemand dit ooit overwogen of uitgeprobeerd?
Of zie ik een groot nadeel over het hoofd?

Ik vind een uur bezig te zijn met scheren nu nog steeds geen probleem, maar het resultaat is maar een dag of 2 voelbaar.

Gr. Geke
Als trans wordt je niet iemand anders, je stopt met het zijn van iemand anders. :hbeat:
Josh
Berichten: 389
Lid geworden op: 13 okt 2021, 15:23
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem
Locatie: Voorburg

Re: lichaamsbeharing

Bericht door Josh »

Geke76 schreef: 16 nov 2021, 13:50 Ik lees voorlopig nog geen info op het forum met ervarimgen over haargroei weghalen met ontharingscrèmes.

Heeft niemand dit ooit overwogen of uitgeprobeerd?
Of zie ik een groot nadeel over het hoofd?

Ik vind een uur bezig te zijn met scheren nu nog steeds geen probleem, maar het resultaat is maar een dag of 2 voelbaar.

Gr. Geke
Weet niet of ik hier ook een input over mag geven, maar heb een tijd als vrouw gepresenteerd en daardoor ook meerdere middelen uitgeprobeerd bij het ontharen van de benen en andere plekken.

Ontharingscrèmes zijn zeker niet ideaal/beter dan scheren en zitten ook meer nadelen aan.
Buiten de risico's van schade aan je huid door de chemicaliën en dat je het zeker niet op elk deel van je huid mag / kan gebruiken, heb je ook dat het meestal niet het gewenste resultaat levert.
Vaak zijn er nog veel haartjes die blijven zitten waardoor je alsnog moet epileren, want het is zeker niet aangeraden om nog een keer de crème op te smeren. Ook niet scheren want de huid is na ontharing crème zeer gevoelig en met een scheermes erover zul je er veel last van krijgen.

Daarnaast is het resultaat maar hooguit een paar dagen zichtbaar voordat je weer opnieuw kan beginnen. Vooral als je snelgroeiend, donker of stug haar hebt.
Ook blijft er vaak nog een donkere schaduw zichtbaar vanwege de haartjes die zich nog onder de oppervlakte bevinden, met scheren heb je dat naar mijn idee minder.

Let ook op dat je huid gevoeliger wordt voor zon/UV straling. Zeker belangrijk om te weten indien je het op benen/gezicht doet.

Naar mijn mening blijft waxen bij een professional (het liefst een Russische of Oost-Europese, maar ik ben bevooroordeeld daarin denk ik door degene die het altijd bij mij deed met een uitstekend resultaat) het beste resultaat buiten laseren uiteraard. Bovendien zou regelmatig waxen in theorie er voor moeten zorgen dat de haargroei snelheid en hoeveelheid enigszins afneemt na een aantal keren.
11-10-21 Wachtlijst VUMC
2-12-21 Wachtlijst PsyTrans
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans
22-6-22 Afronding PsyTrans
14-9-22 Endocrinoloog
27-9-22 Intake van Loenen
24-10-22 Sustanon
09-05-23 Nebido
18-09-23 Mastectomie
19-3-24 Intake hysto
8-)
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: lichaamsbeharing

Bericht door Irene_de_Vreede »

Alles wat Josh zegt klopt. Even los van de stank kan het heel snel je huid irriteren. Beetje afhankelijk van hoe gevoelig je huid is. Ik heb er gelukkig geen last meer van, want ben door de hormonen zo goed als alle lichaamsbeharing kwijt geraakt, een keer in de zes weken even bijwerken op sommige plekken en ik ben prima toonbaar.
Irene
Geke76
Berichten: 543
Lid geworden op: 02 nov 2021, 20:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Zuid-Holland

Re: lichaamsbeharing

Bericht door Geke76 »

Josh schreef: 16 nov 2021, 14:04
Geke76 schreef: 16 nov 2021, 13:50 Ik lees voorlopig nog geen info op het forum met ervarimgen over haargroei weghalen met ontharingscrèmes.

Heeft niemand dit ooit overwogen of uitgeprobeerd?
Of zie ik een groot nadeel over het hoofd?

Ik vind een uur bezig te zijn met scheren nu nog steeds geen probleem, maar het resultaat is maar een dag of 2 voelbaar.

Gr. Geke
Weet niet of ik hier ook een input over mag geven, maar heb een tijd als vrouw gepresenteerd en daardoor ook meerdere middelen uitgeprobeerd bij het ontharen van de benen en andere plekken.

Ontharingscrèmes zijn zeker niet ideaal/beter dan scheren en zitten ook meer nadelen aan.
Buiten de risico's van schade aan je huid door de chemicaliën en dat je het zeker niet op elk deel van je huid mag / kan gebruiken, heb je ook dat het meestal niet het gewenste resultaat levert.
Vaak zijn er nog veel haartjes die blijven zitten waardoor je alsnog moet epileren, want het is zeker niet aangeraden om nog een keer de crème op te smeren. Ook niet scheren want de huid is na ontharing crème zeer gevoelig en met een scheermes erover zul je er veel last van krijgen.

Daarnaast is het resultaat maar hooguit een paar dagen zichtbaar voordat je weer opnieuw kan beginnen. Vooral als je snelgroeiend, donker of stug haar hebt.
Ook blijft er vaak nog een donkere schaduw zichtbaar vanwege de haartjes die zich nog onder de oppervlakte bevinden, met scheren heb je dat naar mijn idee minder.

Let ook op dat je huid gevoeliger wordt voor zon/UV straling. Zeker belangrijk om te weten indien je het op benen/gezicht doet.

Naar mijn mening blijft waxen bij een professional (het liefst een Russische of Oost-Europese, maar ik ben bevooroordeeld daarin denk ik door degene die het altijd bij mij deed met een uitstekend resultaat) het beste resultaat buiten laseren uiteraard. Bovendien zou regelmatig waxen in theorie er voor moeten zorgen dat de haargroei snelheid en hoeveelheid enigszins afneemt na een aantal keren.
Dank voor jouw reactie.

Gr. Geke
Als trans wordt je niet iemand anders, je stopt met het zijn van iemand anders. :hbeat:
Geke76
Berichten: 543
Lid geworden op: 02 nov 2021, 20:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Zuid-Holland

Re: lichaamsbeharing

Bericht door Geke76 »

Irene_de_Vreede schreef: 16 nov 2021, 18:27 Alles wat Josh zegt klopt. Even los van de stank kan het heel snel je huid irriteren. Beetje afhankelijk van hoe gevoelig je huid is. Ik heb er gelukkig geen last meer van, want ben door de hormonen zo goed als alle lichaamsbeharing kwijt geraakt, een keer in de zes weken even bijwerken op sommige plekken en ik ben prima toonbaar.
Ik hoop ook dat de hormonen effect gaan hebben mettertijd. Dank voor je reactie!

Gr. Geke
Als trans wordt je niet iemand anders, je stopt met het zijn van iemand anders. :hbeat:
Frederieke
Berichten: 828
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: lichaamsbeharing

Bericht door Frederieke »

Geke76 schreef: 16 nov 2021, 13:50 Ik lees voorlopig nog geen info op het forum met ervarimgen over haargroei weghalen met ontharingscrèmes.

Heeft niemand dit ooit overwogen of uitgeprobeerd?
Of zie ik een groot nadeel over het hoofd?

Ik vind een uur bezig te zijn met scheren nu nog steeds geen probleem, maar het resultaat is maar een dag of 2 voelbaar.

Gr. Geke
Nou, als je het me op de persoon afvraagt: mijn voorkeur gaat uit naar IPL- of laserontharing. In elk geval de armen, benen en hals. Kost een jaartje (en wat meer geld) maar dan scheelt het enorm. Ik heb een paar keer de ontharingscremes gebruikt, maar het stinkt en het helpt maar een paar dagen. Schiet niet op en de afvoer verstopt ook nog eens...

Groetjes, Frederieke
Geke76
Berichten: 543
Lid geworden op: 02 nov 2021, 20:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Zuid-Holland

Re: lichaamsbeharing

Bericht door Geke76 »

Frederieke schreef: 18 nov 2021, 15:32
Geke76 schreef: 16 nov 2021, 13:50 Ik lees voorlopig nog geen info op het forum met ervarimgen over haargroei weghalen met ontharingscrèmes.

Heeft niemand dit ooit overwogen of uitgeprobeerd?
Of zie ik een groot nadeel over het hoofd?

Ik vind een uur bezig te zijn met scheren nu nog steeds geen probleem, maar het resultaat is maar een dag of 2 voelbaar.

Gr. Geke
Nou, als je het me op de persoon afvraagt: mijn voorkeur gaat uit naar IPL- of laserontharing. In elk geval de armen, benen en hals. Kost een jaartje (en wat meer geld) maar dan scheelt het enorm. Ik heb een paar keer de ontharingscremes gebruikt, maar het stinkt en het helpt maar een paar dagen. Schiet niet op en de afvoer verstopt ook nog eens...

Groetjes, Frederieke
Ik ga het in ieder geval 1x proberen, maar heb een gevoelige huid, dus waarschijnlijk zal het er bij blijven en zal ik blijven scheren i.c.m. epileer apparaat, IPL en laser sessies.

Dank voor je reactie!

Gr. Geke
Als trans wordt je niet iemand anders, je stopt met het zijn van iemand anders. :hbeat:
Senna
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 apr 2022, 09:44
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Noord-Brabant

Re: lichaamsbeharing

Bericht door Senna »

Wat betreft gezichtshaar, scheer ik mij elektrisch (nat werkt niet want ik heb maar één goedwerkende hand). Al vanaf mijn pubertijd begon ik gezichthaartjes te epileren, vooral snor en kin haren. Daardoor is dat nooit echt verder goed op gang gekomen. De wangen en onderkin scheer ik normaal en heb alles rond de adamsappel zelf geëpileerd. Als dat weer terugkomt, doe ik hetzelfde opnieuw. De rest maskeer ik met make-up.

Een ander verhaal in mijn benen en armen.

Mijn onderbenen scheer ik ook met mijn scheerapparaat, maar dat komt, wat meerdere hier zeggen, bijna direct daarna weer terug (plus rode plekken *zucht*). Ik vraag mij af of er een andere manier is dat ik zelf kan doen. Is zelf epileren van de onderbenen een idee? Mijn bovenbenen houd ik maar getrimd op de korte stand, mede omdat de bovenbenen voor de meeste ingroeiharen zorgen.

Dan even een korte bijvraag, ik heb een goedkope pruik gekocht, maar nu hoor ik hier mensen vertellen over vergoedingen van de verzekering. Heb je daar een indicatie voor nodig of kun je de gekochte pruik/haarwerk gewoon declareren?
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: lichaamsbeharing

Bericht door Irene_de_Vreede »

Je kan je beenharen prima zelf epileren met een daarvoor bestemd apparaat (voor een paar tientjes te koop in elke elektronica winkel). Met haarwerk heb ik geen ervaring, maar volgens mij moet je wel een indicatie hebben om voor vergoeding in aanmerking te komen. Ik geloof dat je zelfs van te voren goedkeuring moet aanvragen.
Irene
Plaats reactie