Nieuwe chat! Zie dit topic.

Hormoon behandeling

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Evy1946
Berichten: 218
Lid geworden op: 13 apr 2021, 13:49
Gender: Transgender
Locatie: Nootdorp

Re: Hormoon behandeling

Bericht door Evy1946 »

Maar wat zijn de bijwerkingen, bv nachtelijke zweetaanvallen?
Gebruikersavatar
SuzanneLemm
Berichten: 163
Lid geworden op: 21 mei 2020, 12:57
Gender: Vrouw

Re: Hormoon behandeling

Bericht door SuzanneLemm »

Ik heb slechts 1 maand Decapeptyl gehad en wat mij betreft nooit meer: heel veel hoofdpijn ( 10 paracetamol per dag, MRI scan gehad) en direct teruglopend zicht: inmiddels 2 staar operaties gehad. In USA is daar 10 je geleden onderzoek naar geweest !
Gebruikersavatar
Annabel
Berichten: 474
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: Hormoon behandeling

Bericht door Annabel »

SuzanneLemm schreef: 13 jan 2022, 21:13 Ik heb slechts 1 maand Decapeptyl gehad en wat mij betreft nooit meer: heel veel hoofdpijn ( 10 paracetamol per dag, MRI scan gehad) en direct teruglopend zicht: inmiddels 2 staar operaties gehad. In USA is daar 10 je geleden onderzoek naar geweest !
Vervelend voor je dat je die bijwerkingen had; Vergeet niet dat bij Decapeptyl gebruik in het begin juist eerst het testosteron niveau hard omhoog gaat, dit duurt 2 tot 4 weken. Dan bij regelmatig gebruik gaat het pas het uiteindelijke doel bereiken.
Ben wel benieuwd naar dat onderzoek daarentegen; weet je nog waar dit te vinden is?
Gebruikersavatar
SuzanneLemm
Berichten: 163
Lid geworden op: 21 mei 2020, 12:57
Gender: Vrouw

Re: Hormoon behandeling

Bericht door SuzanneLemm »

Annabel schreef: 13 jan 2022, 21:32
SuzanneLemm schreef: 13 jan 2022, 21:13 Ik heb slechts 1 maand Decapeptyl gehad en wat mij betreft nooit meer: heel veel hoofdpijn ( 10 paracetamol per dag, MRI scan gehad) en direct teruglopend zicht: inmiddels 2 staar operaties gehad. In USA is daar 10 je geleden onderzoek naar geweest !
Vervelend voor je dat je die bijwerkingen had; Vergeet niet dat bij Decapeptyl gebruik in het begin juist eerst het testosteron niveau hard omhoog gaat, dit duurt 2 tot 4 weken. Dan bij regelmatig gebruik gaat het pas het uiteindelijke doel bereiken.
Ben wel benieuwd naar dat onderzoek daarentegen; weet je nog waar dit te vinden is?
Hi, jazeker: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3792579/ , zoek op "9%" !
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Hormoon behandeling

Bericht door Anon20230219 »

Ik en mijn echtgenote reageren erg slecht op de Sandoz pleisters.
Inmiddels krijg ik sprokkelmatig nu Systen pleisters toegeschoven en met deze hebben we beide geen last.
Ben benieuwd of meer mensen deze ervaringen hebben.
Gebruikersavatar
SuzanneLemm
Berichten: 163
Lid geworden op: 21 mei 2020, 12:57
Gender: Vrouw

Re: Hormoon behandeling

Bericht door SuzanneLemm »

Lisa1973 schreef: 16 jan 2022, 12:14 Ik en mijn echtgenote reageren erg slecht op de Sandoz pleisters.
Inmiddels krijg ik sprokkelmatig nu Systen pleisters toegeschoven en met deze hebben we beide geen last.
Ben benieuwd of meer mensen deze ervaringen hebben.
Ik heb Sandoz pleisters ( en Oestradiolgel), ook System gehad jaren gelden. Geen problemen van ondervonden !
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Hormoon behandeling

Bericht door Anon20230219 »

Van de Systen pleisters heb ik geen last maar die worden niet meer vergoed.
De Sandoz pleisters in het verleden geen last maar sinds vorig jaar merk ik dat de pleisters andere samenstelling hebben dan 3 jaar geleden.
Ik en mijn echtgenote reageren er beide slecht op.
Klachten met de Sandoz zijn: Tintelingen in de armen en handen, aanvallen van duizeligheid en op gegeven moment zo ernstig dat je niet meer op je benen kan staan.
Zeer heftige aanvallen van hoofdpijn.
Verzekeraar destijds ook gebeld en uitgelegd dat ik er hevige klachten van onder vond en daarom weer terug naar Systen wilde.
Wat werd afgewezen want was in staat om de verzekeraar te bellen en niet een ziekenhuis opname nodig was mij weer op de pootjes te helpen dus viel het allemaal wel mee.
Aangezien ik 3 weken geleden mijn echtgenote uit de gang kon helpen omdat die ineens niet meer fatsoenlijk op haar benen kon blijven staan plaatste ik dit bericht.