Relatie tijdens verandering

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20180501

Re: Relatie tijdens verandering

Bericht door Anon20180501 »

@Laureen

Het is te waarderen dat je vrouw er zover in meegaat en je helpt bij alles wat er komt kijken om als vrouw over te komen. Ik ben wel benieuwd of het van haar binnenshuis moet blijven of dat je er ook letterlijke en figuurlijk mee naar buiten mag treden en of ze dan samen met jou gezien wil worden. :?:
Anyway, vermoed ik wanneer ik je verhaal een beetje goed heb begrepen dat je vrouw hoopt door je de ruimte te geven die ze je nu gunt je een voldaan gevoel zal krijgen en dat het dan daarbij zal blijven. En ja, je vrouw is met een man getrouwd omdat een vrouw haar niet dat kon/kan geven of nemen waar ze zich onbewust door en tot aangetrokken voel(de)t en die haar levenspad bepalen. Ook zij kan niet kiezen voor dingen die tegen haar aard indruisen zolang haar hierin alle vrijheid wordt geboden.
Ik vind het veel te simpel gezegd dat de sekse van de partner niet uit zou hoeven maken omdat we toch allemaal mensen zijn. Ja, ik houd van mensen maar intiem contact, zowel mentaal als fysiek, wil ik toch echt alleen maar met diegene die beantwoort aan mijn eigen meest intieme verlangens en gevoelens die mijn persoonlijkheid vormen en waar het mens zijn slechts de basis van is.
Samen een keuze maken kan wel maar dan wordt het compromissen sluiten die afbreuk doen aan een aantal factoren die aan de basis liggen van onze persoonlijkheid. Zelfs in geval van platonische liefde, zielsverwantschap kent ook haar afgebakende grenzen.

Het verwijt dat men ondanks de twijfel over de eigen genderidentiteit toch een huwelijk aangaan is moeilijk te bevatten voor de partners. In een poging om deze gevoelens te onderdrukken 'vlucht' men vaak in de genderrol van de sekse waartoe je geacht wordt te behoren in de hoop dat de gevoelens wel over zullen gaan na verloop van tijd.
Transseksualiteit heeft niets te maken met seksualiteit waar buitenstaanders het vaak in zoeken maar dat speelt op latere leeftijd wel een grote rol bij het bewustworden van je genderidentiteit. Ben je intiem met je partner voel je aan dat er iets niet klopt, je geniet minder van je eigen 'inbreng' maar daarentegen verplaats je je in geval van een hetero-relatie in je partner en ervaart een soort van plaatsvervangend weldadig gevoel (het spiegeleffect waar je spiegelneuronen voor zorgen) of je ervaart een vervreemd gevoel van jezelf tijdens intimiteiten met iemand van gelijke sekse.
Ook ik begon al voor mijn 11e te twijfelen aan mijn genderidentiteit, althans, ik voelde aan dat er iets niet klopte. Seks speelt dan geen rol en je kan je bewustworden van je transeksuele gevoelens. Ik denk dat de mate van ongeloof, onderdrukking en vluchtgedrag debet zijn aan hoe je je ontwikkelt en wanneer ze heel nadrukkelijk aanwezig blijven je ze pas kan accepteren als blijkt dat je niet meer kan winnen van je wilskracht ze te ontkennen en/of te onderdrukken of door confrontatie met seksualiteit. Soms pas tijdens een langdurige relatie wanneer het op meer aankomt dan alleen een fysieke seksuele ontlading.

Wat er ook gebeurt, blijf samen je kinderen lief hebben en doe net als altijd die dingen met ze waar ze mee vertrouwd zijn en gedraag je in bijzijn van hen net als anders zo lang het maar binnen de 'normen' valt die nog acceptabel zijn voor jezelf en je omgeving.

Zo zie ik het een beetje en de meeste dingen komen voort uit MIJN ervaringen en zijn dus niet de enige waarheid, die bestaat ook niet.

Liefs Daniela
J1nny

Bericht door J1nny »

Daniela, je verwoord mijn idee en gevoelens.
merel

Bericht door merel »

Jinny schreef:Dat is de schrik.
Pappen en nathouden.

Ps, zij heeft gekozen om met een vent te trouwen, en voor een vent om sex te hebben.
Ik kan mij best voorstellen dat ze dwars ligt.
Gekozen/keuze?
Wenn du denkst, du denkst, dann denkst du nur du denkst
J1nny

Bericht door J1nny »

Ik neem aan dat Laureen haar vrouw hier niet mee op de hoogte was voordat ze trouwde.
Dan is het nogal een schok.
Vooral als de dame in kwestie een vent wil voor seks en als partner.
Kan ik me best voorstellen dat ze er probleem mee heeft.
Een vrouw naast je in bed is dan toch anders.
Niet iedere vrouw droomt van een transgender als partner.

Dus, inderdaad keuze.

Sommige relaties overleven het, maar dat hangt voornamelijk van de vrouw in kwestie af.
Fay

Bericht door Fay »

Draai het eens om , voor realiteitszin en besef

Stel, je vrouw komt met deze mededeling, hoe reageer je?

Lastig igg, ben blij dat ik wat dat betreft nooit serieuze relaties ben aangegaan en ook geen kids heb

Joyy
merel

Bericht door merel »

Jinny schreef:Ik neem aan dat Laureen haar vrouw hier niet mee op de hoogte was voordat ze trouwde.
Dan is het nogal een schok.
Vooral als de dame in kwestie een vent wil voor seks en als partner.
Kan ik me best voorstellen dat ze er probleem mee heeft.
Een vrouw naast je in bed is dan toch anders.
Niet iedere vrouw droomt van een transgender als partner.

Dus, inderdaad keuze.

Sommige relaties overleven het, maar dat hangt voornamelijk van de vrouw in kwestie af.
Als de dame in kwestie hetro is, is dat geen keuze.
Wenn du denkst, du denkst, dann denkst du nur du denkst
J1nny

Bericht door J1nny »

Als je het zo brengt, en dan is het wel een keuze als ze blijft.
Mijn lief is ook hetero, maar blijft wel.
Dus een keuze.

Ik ga volledig mee met Joyy.
Draai het eens om, en denk dan nog eens.
Ik ben geschrokken van mijzelf.
La-Clau

Bericht door La-Clau »

Wat mij iedere keer weer verbaast is dat zovelen verwachten dat de partner in de relatie het gewoon zal accepteren want "we houden toch van elkaar?"
Inderdaad, je houdt van elkaar, en in vele gevallen zal dat zo kunnen blijven, maar voor het hebben van een relatie is meer van belang dan van elkaar houden. Een langdurige relatie ga je aan met een totaalplaatje van de mens, en in dat plaatje is genderidentiteit niet een van de minste. Elk plaatje wat in duigen valt kan een relatie stuk laten gaan, hoeveel je ook van elkaar houdt.
En op zich is het natuurlijk ook helemaal niet gek als de ander zich door je bedrogen voelt, niet met een ander maar met jezelf. En ja, als je bedrogen wordt, op welke manier dan ook, is dat voor veel mensen een redenen tot het beeindigen van de relatie.
Aan de andere kant is het dus ook niet zo dat een relatie zeker stuk zal gaan door genderdysforie van 1 van de partners. Ik ken gevallen waar het goed is gegaan, en hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen weet ik helaas ook niet. Ik denk ook niet dat het iets is om op een forum met derden te bespreken, maar dat je vooral met je eigen partner in de slag moet. Als de wil er is, zijn er mogelijkheden, eventueel met professionele hulp, de wil heeft vaak tijd nodig. Maar realiseer je ook dat het heel goed mogelijk is dat de wil er niet is, en ook niet komt.

Claudia
If only I could find a way, I'd feel like I'm the one you believe I am
But it gets harder every day for me, to hide behind this dream you see: Someone I'll never be
Jasper

Bericht door Jasper »

mooie reactie, Claudia!
wat de moeite waard is is de moeite waard
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

Heb ik nu mezelf belazerd of mijn vrouw? Ik meende indertijd werkelijk man te zijn en heb daar ook mijn best voor gedaan. Mijn vrouw blijkt dat achteraf en onbewust niet zo geloofd te hebben. Ze is nu blij met onze veranderde relatie. Seks heeft bij ons nooit een belangrijke rol gespeeld. Misschien heeft ook dat geholpen.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)