2,5 jaar hrt en misgendered

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal
Contacteer:

Re: 2,5 jaar hrt en misgendered

Bericht door Simão »

Houding (borst vooruit), loopje (heupen niet meebewegen) en kleding (colbert, of mannenjack, hoed, goede snit van broek,) zijn dingen die kunnen helpen. Als je vol bent in de dijen, geen strakke broeken dragen die de vorm aftekenen.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: 2,5 jaar hrt en misgendered

Bericht door Vethrvolnir »

Celias13 schreef: 12 feb 2022, 03:27 Hoi, ;)

Ik heb echt veel struggles met misgendered worden. Het gebeurt wekelijks nog steeds dat ik met zij haar of mevrouw wordt aangesproken. Dit stoort me vooral als ik samen met mijn vrouw uit eten ga of dagje uit ga en de bediening dood leuk zegt “goede middag meiden! Wat kan ik voor jullie doen” best pijnlijk… zeker omdat ik veel trots draag dat ik nu een getrouwde man ben sinds vorig jaar. Het gebeurt ook vaak nog in familie en vrienden kring en ook veel op het werk. Na 4 jaar uit de kast te zijn, 2,5 jaar op testo en operaties te hebben gehad… word ik soms wanhopig. Ik weet dat het niet zo zwaar mag wegen misschien, maar dat ik bijna nooit als mijn correcte gender wordt gezien verpest mijn sociale leven best wel. Ik vermijd bepaalde dingen al zou ik die best graag willen doen alleen is de angst groot. Het verpest toch iedere keer mijn dag als het gebeurt (soms ook meedere keren per dag) het enige wat ik fijn vind om tegenwoordig te doen wat ik vroeger echt afschuwelijk vond is bellen. Aan de telefoon wordt ik altijd keurig met meneer aangesproken omdat ik een diepe mannelijke stem heb waar ik erg blij mee ben. Maar de deur uit komen blijft een struggle. Ik doe het wel omdat het goed voor me is, maar nooit zonder angst. Weet niet zo goed hoe ik dat kan verbeteren.tips?
fms. Umcg Johan Jansma heeft hier 1 ervaring mee : mij.
:shock:
Plaats reactie