Wachttijd de Vaart

Psychologen en procedures
Marije
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door Marije »

Zal leeftijd zijn. Als het moest had ik mijn vader gevraagd. Mijn moeder is dominee en dat was een lang gesprek geworden over rekening houden met anderen enzo... pffff.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
San(ne)
Voornaamwoorden: Die/diens

Bericht door San(ne) »

Bij een jonger iemand dan ik kan ik er ook nog in komen. Als je nog thuis woont ofzo.

Ik word dit jaar 30 en heb niet meer zo’n zin in met “papa en mama” over persoonlijke dingen praten. Al helemaal niet met een psycholoog van mijn eigen leeftijd erbij :think:
Marije

Bericht door Marije »

30 is inderdaad totaal onlogisch. Volledig eens.
Ylse
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Ylse »

Ik heb mijn ouders ook nooit mee gehad op gesprek bij de psycholoog. Mijn partner ging daarentegen wel elke keer mee, op een paar keer na ivm werk.

Mijn gevoel zegt dat als jij aangeeft dat je er niet van gediend bent om je ouders mee te nemen maar dat je gerust je partner mee wil nemen dan zal de psych daar maar akkoord mee moeten gaan. Je kan daarmee wel laten zien dat jezelf stevig in je schoenen staat en zelf wel beslist wil met hem/haar praat. Het gaat er volgens mij om dat je laat zien hoe jij in het leven staat en of er back-up is vanuit je omgeving. En als die omgeving je partner is dan is dat goed.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
SearchingLady
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door SearchingLady »

San(ne) schreef: 06 apr 2022, 14:28 Iemand ervaring met het onderdeel in deze fase (bij de vaart, maar mag ook andere zorgverlener zijn) waarbij je “iemand mee moet nemen”?

Psycholoog wil het liefst een van mijn ouders, want dan kan ie vragen stellen over mijn ontwikkeling?

Ik wil dit niet. Mijn ouders zijn geen onderdeel van dit proces en ik heb geen diepgaande band met hen. Hoe gingen jullie hier mee om?

Ik vind het prima om mijn partner, waar ik al 8 jaar mee samen ben, mee te nemen, maar dit heeft kennelijk niet de voorkeur omdat ie dan niet over mijn kindertijd kan keuvelen. Wat een onzin..
Ik kreeg uiteraard dezelfde vraag. Ik neem mijn vader mee maar heb daar dan ook een prima band mee. Eerst zou het mijn partner zijn maar ook daar hetzelfde als wat jij hoorde. Willen ze dus liever niet.
EmilyFara

Bericht door EmilyFara »

Een paar weken geleden had ik bij De Vaart en Psytrans tegelijk een afspraak. En De Vaart werd vergoed door mijn zorgverzekering, Psytrans niet. Maar De Vaart had lange wachtlijsten. Maar De Vaart is niet helder met hoe lang de wachttijden daadwerkelijk zijn. Dus ik had in overleg met Psytrans alles vooruit geschoven. Tot een gesprek met hoofd van behandeling of whatever. Daar had ik het uitgelegd dat ik een keus moest maken tussen De Vaart en Psytrans en dat mijn voorkeur uit ging van De Vaart. Zij zei dat ze geen tijden kon garanderen. MAAR door vergrote capaciteit was ik maar derde in de wachtrij. Dus zo lang kan het niet meer duren. Ik heb met deze informatie Psytrans afgezegd.

Vandaag krijg ik een email dat de wachttijd minimaal 30 weken is. Like WTF!? Hier ben ik best pissig over. Ik haat psychologen en ik vind het echt verschrikkelijk dat ik verplicht word om WEER met ze in aanraking te komen. Ik heb ze gebeld, de secretaresse klonk redelijk in paniek toen ik het uitlegde en zou het zo snel mogelijk uitzoeken. Ik ben niet terug gebeld en geen email gekregen... Echt...
Time will tell... sooner or later... Time will tell...
EvelienArts

Bericht door EvelienArts »

Hey Emily,

Ik denk dat dat gewoon een standaard mailtje is. Bij mij kreeg ik ook te horen dat de wachtlijst 30 weken was (terwijl ik na 12 weken oid aan de beurt was). Dus hopelijk is dat bij jou ook zo. Zeker als je 3e in de lijst bent.
04-09-21 volledig uit de kast
10-02-22 aanpassing voornaam/geslacht BRP
03-03-22 eerste gesprek de vaart
29-08-22 start HRT
20-09-23 verwijzing SRS
14-12-23 start MKVelsen t.b.v. SRS
23-04-24 SRS bij MKVelsen :hbeat:
Marije

Bericht door Marije »

Mijn advies zou ook zijn om te proberen rustig te blijven. Ik heb ook wel eens de neiging om tekeer te gaan tegen mijn psycholoog maar je wilt wel dat ze niet denken dat het standaard gedrag van je is.

Wachten is gewoon ronduit naar en vervelend. Eindeloos weer een nieuwe datum die weer weken verder ligt.
EmilyFara

Bericht door EmilyFara »

Misschien. En ik ben aan de telefoon VEEL aardiger dan dat ik op een forum ben. Maar dit is een mooie plaats om mij frustratie van me af te schrijven. Ik hoop dat het een standaard mailtje is. Maar aan de secretaresse te horen was dat niet zo. Want die klonk redelijk in de stress toen ik zei wat mij verteld was. En dan de belofte dat ik terug gebeld zou worden en dat dat niet gebeurd is maakt mij niet geruster.

Ik moet er een nachtje over slapen...
Welterusten! <3
Time will tell... sooner or later... Time will tell...
EvelienArts

Bericht door EvelienArts »

Hey Emily,

Heb even in mijn mail gekeken. Ik moest toen een autobigrafie formulier invullen, die naar hun opsturen en vanaf dat moment stond ik op de wachtlijst (dit heb ik verstuurd op 15-9-2021 verstuurd, de intake kreeg ik toen 16-12-2021.

Bij mij werd ook 30 weken verteld, maar bij de intake vertelde ze juist dat ze nieuwe mensen hebben aangenomen om juist de wachtlijst die bij hun er is te verkorten. (daarom was ik al na 12 weken ongeveer aan de beurt.

Hopelijk krijg je snel de oproep;).
04-09-21 volledig uit de kast
10-02-22 aanpassing voornaam/geslacht BRP
03-03-22 eerste gesprek de vaart
29-08-22 start HRT
20-09-23 verwijzing SRS
14-12-23 start MKVelsen t.b.v. SRS
23-04-24 SRS bij MKVelsen :hbeat: