lichaamsbeharing

Make-up, kleding, en zo voort
Senna
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 apr 2022, 09:44
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Noord-Brabant

Re: lichaamsbeharing

Bericht door Senna »

Januca schreef: 23 apr 2022, 09:08 Voor het weghalen van de door mij ongewenste haren gebruik ik de Braun Silk-Épil 9.
Ja, de eerste keren is het wel een beetje gevoelig, maar de latere keren valt het allemaal heel erg mee.
Ik heb inmiddels heel wat minder haargroei. En de bobbeltjes na het epileren? ach, die trekken heel snel weer weg.
Het is voor mij een aanrader
Dank je wel voor de tip. Ik heb even rondgekeken voor deze Braun en deze word ook overal aangeraden. Heb ik weer iets om voor te sparen :D
De rode bobbeltjes heb ik na het scheren van mijn benen nu vooral op mijn knie en kuit. Sommige verminderen vanzelf maar andere gaan bloeden na het openmaken ervan en dan is er geen ingegroeide haar in te bekennen. Deze bobbeltjes blijven dan ook een hele tijd zitten. Heb geen idee wat dat is, maar goed.
Frederieke
Berichten: 828
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: lichaamsbeharing

Bericht door Frederieke »

Als ik je een tip mag geven, ga voor een IPL apparaat. Ik heb zelf de Silk Epil en de Lumea van Philips. IPL helpt echt en blijvend, mits je de juiste huid- en haarkleur hebt. En mocht je later gaan laseren (heb ik ook gedaan) dan heb je minder sessies nodig voor een definitief resultaat.
Senna
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 apr 2022, 09:44
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Noord-Brabant

Re: lichaamsbeharing

Bericht door Senna »

Frederieke schreef: 23 apr 2022, 17:15 Als ik je een tip mag geven, ga voor een IPL apparaat. Ik heb zelf de Silk Epil en de Lumea van Philips. IPL helpt echt en blijvend, mits je de juiste huid- en haarkleur hebt. En mocht je later gaan laseren (heb ik ook gedaan) dan heb je minder sessies nodig voor een definitief resultaat.
Bedankt voor de tip. Mijn haar is vooral donkerbruin en ben vrij wit in mijn gezicht, dus weet niet of dat voor IPL iets positiefs is?
Laseren hangt denk ik ook wel een beetje een ander prijskaartje aan. Misschien is dat meer iets voor de toekomst.
Frederieke
Berichten: 828
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: lichaamsbeharing

Bericht door Frederieke »

Senna schreef: 24 apr 2022, 10:31 Bedankt voor de tip. Mijn haar is vooral donkerbruin en ben vrij wit in mijn gezicht, dus weet niet of dat voor IPL iets positiefs is?
Laseren hangt denk ik ook wel een beetje een ander prijskaartje aan. Misschien is dat meer iets voor de toekomst.
Ja, laseren is veel duurder, want dat betaal je per behandeling. En een aardig bedrag ook. Voor twee laserbehandelingen kun je makkelijk een thuis IPL apparaat kopen; en dat is een eenmalige aanschaf.

Terugkomend op je haarkleur:
Is IPL geschikt voor mij?
Lumea IPL 9000 is effectief op natuurlijk donkerblond, bruin en zwart haar en op huidskleuren variërend van zeer wit tot donkerbruin. Net als andere IPL-behandelingen is Lumea niet geschikt voor de behandeling van wit, grijs, lichtblond of rood haar en een heel donkere huid.
Maar let op, want IPL is vooral geschikt voor je armen, benen, oksels, e.d. Dus niet voor je gezicht.
Uit recent onderzoek is gebleken dat mannen de Philips Lumea op de meeste plekken op hun lichaam kunnen gebruiken, met uitzondering van het gezicht en hals, inclusief gebieden met baardgroei (het haartype is hier anders; baardhaar is dikker en stugger), en de gehele schaamstreek (schaambeen en scrotum) en de anus.
De gebruiksinstructies zijn echter specifiek op vrouwen gericht.
Mocht je dergelijke plekken definitief willen ontharen, dan ben je aangewezen op laserbehandeling of electrische epilatie. En dat laatste is geen pretje kan ik alvast verklappen.

Groetjes, Frederieke.
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: lichaamsbeharing

Bericht door Irene_de_Vreede »

Een thuis-IPL-apparaat is een prima alternatief voor een traditioneel epileerapparaat, maar verwacht niet dat je er definitief mee ontharen kan. Voor het gezicht is het zeker af te raden, omdat je daarmee ook toekomstige laserbehandelingen benadeeld.
Irene
Senna
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 apr 2022, 09:44
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Noord-Brabant

Re: lichaamsbeharing

Bericht door Senna »

Beide bedankt voor de uitleg. Ik denk dat ik nog even op een Braun Silk-epil hou en kijk dan wel weer verder.
Ben aan het voelen dat ik een beetje te snel aan het gaan ben.
Marian
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 jul 2021, 21:15
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: lichaamsbeharing

Bericht door Marian »

Januca schreef: 23 apr 2022, 09:08 Voor het weghalen van de door mij ongewenste haren gebruik ik de Braun Silk-Épil 9.
Ja, de eerste keren is het wel een beetje gevoelig, maar de latere keren valt het allemaal heel erg mee.
Ik heb inmiddels heel wat minder haargroei. En de bobbeltjes na het epileren? ach, die trekken heel snel weer weg.
Het is voor mij een aanrader
Ik gebruik al heel lang een epileerapparaat voor het weghalen van ongewenste lichaamsbeharing en ben daar ook zeer tevreden over. De haartjes blijven heel lang weg. Een keer in de vier tot acht weken is voldoende voor mij. Zeker een aanrader.
SandraS
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 mei 2022, 21:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: lichaamsbeharing

Bericht door SandraS »

Ik heb een paar maanden geleden impulsief een Silk Epil 1 gekocht, die voor 15 euro ofzo in de aanbieding was. Modernere versies zitten eerder rond de 100 euro, dus dit leek me een goeie om eens mee te experimenteren.

Hij bevalt me tot nu toe vrij redelijk. De eerste keer was zeer pijnlijk, maar sindsdien op de meeste oppervlakten weinig problemen meer. Wel vraag ik me af hoe effectief hij is. Ik had een keertje geen tijd om mijn hele lichaam te doen, dus ik heb de rechterkant geepileerd en de linkerkant geschoren. En ik had het idee dat de resultaten redelijk vergelijkbaar waren. Ook de teruggroei na een paar dagen was vergelijkbaar. De enige plek die echt extreem effectief blijkt te zijn zijn de oksels (maar oei wat een pijn!)

Dus ik vraag me af: is de Silk Epil 9 een stuk beter? Ik verwacht dat ik t.z.t. toch laser wil (of misschien voor armen/benen thuis-IPL?), dus weet niet of het de moeite van een aanschaf van de versie 9 het waard is.
Do one thing every day that scares you! —Mary Schmich
  • 2021-05-29 - Mijn ei gebarsten
  • 2022-01-12 - Ingeschreven bij De Vaart
  • 2022-05-19 - Intake De Vaart Zwolle
  • 2022-10-10 - Start behandeling De Vaart (Almere)
Helena Bewonder
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 jan 2022, 17:24
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: België
Contacteer:

Re: lichaamsbeharing

Bericht door Helena Bewonder »

Ik ben ook een fan van IPL. Ik heb een Philips Lumea. Eigenlijk mijn tweede al, eerst had ik een compact toestel, werkte al goed maar duurt een beetje langer. En als je het een beetje onderhoud blijven de haren mooi weg op de plekjes waar je dat wilt. Volledig verlost van die haren rond mijn navel, veel beter! En geen last van ingroeiende haren en ontstekingen waar ik gevoelig voor ben.
Belangrijk om te weten: ten minste de versies die ik heb, zijn niet effectief om baardgroei te stoppen, spijtig genoeg. Dat werkt blijkbaar hormonaal en de haren zitten daar ook dieper
Groetjes Helena
Gerdina
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 jun 2022, 21:24
Gender: Genderfluid
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: lichaamsbeharing

Bericht door Gerdina »

Ik ben het iedere dag scheren van mijn snor zat, is er een manier om dit anders aan te pakken zodat de haartjes langer weg blijven?
Het mooiste wat je kunt worden is jezelf :hbeat:
Plaats reactie