Mastectomie bij Gender Clinic!

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
greatdove7
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 apr 2022, 15:03
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Mastectomie bij Gender Clinic!

Bericht door greatdove7 »

Hoi iedereen,

Een tijdje geleden heb ik een bericht op dit forum geplaatst met de melding dat ik mijn dubbele mastectomie bij Van Loenen zou laten uitvoeren. Voor mij was het heel belangrijk dat de operatie deze zomer nog zou plaatsvinden en haar team heeft me laten weten dat dit sowieso niet meer zou lukken.. Ik heb mijn doorverwijzing toen naar de Gender Clinic laten sturen, aangezien zij kortere wachttijden zouden hebben. Zij hebben vervolgens ook vrij snel contact met mij opgenomen. Ik moet zeggen dat ik het contact met de Gender Clinic tot nu toe veel fijner vind verlopen dan met MC Bloemendaal, ze reageren veel sneller en lijken vriendelijker/persoonlijker in hun communicatie. Ik heb mijn telefonisch consult met de Gender Clinic inmiddels gehad. Ik krijg dus de dubbele incisie methode, dit had ik ook wel verwacht en dit vind ik prima. Ik word geopereerd op 13 juli!! Daar ben ik echt super blij mee, de timing had voor mij niet beter gekund. Volgens hen had ik nog eerder geopereerd kunnen worden maar ik heb ze gevraagd of het tot juli kan wachten vanwege school, en dat was geen probleem.
Het voelt heel raar dat het ding waar ik nu al 3 jaar naar uitkijk opeens over minder dan 2 maanden gaat plaatsvinden.. Ik kan niet wachten om op 13 juli (na de operatie) plat wakker te worden :)

Als iemand nog vragen heeft over de Gender Clinic, je weet me te vinden!
november 2019: aanmelding genderteam
september 2021: intake genderteam
november 2021: afronding diagnostische fase, begin hormoonbehandeling
juli 2022: mastectomie operatie
voor de toekomst: hysterectomie en dan bottom surgery?
Gebruikersavatar
EmilyFara
Berichten: 141
Lid geworden op: 10 sep 2021, 20:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Breda

Re: Mastectomie bij Gender Clinic!

Bericht door EmilyFara »

Hartstikke gefeliciteerd! <3
Sterkte!
Time will tell... sooner or later... Time will tell...
happyboy
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 apr 2022, 16:08
Gender: Man
Voornaamwoorden: Hij/hem

Re: Mastectomie bij Gender Clinic!

Bericht door happyboy »

Super Gefeliciteerd! Ga genieten van deze enorm mooie stap die je gaat zetten! Heel veem succes en plezier 13 Juli

Zelf ben ik ook geopereerd bij gender clince door meneer bouwman. Ben echt blij met me resultaat. Ik moest een nachtje blijven, maar je kwam niks te kort. Ze waren ook enorm vriendelijk, en maken met je een praatje!
Gebruikersavatar
Reech
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 mar 2022, 10:43
Gender: Man
Voornaamwoorden: Hij
Locatie: Sittard-Geleen

Re: Mastectomie bij Gender Clinic!

Bericht door Reech »

Ik ben eik wel benieuwd of je blij bent met je resultaat. En hoelang het duurde voor je hersteld was?
:violin: Reech @gainst the machine :dance:
greatdove7
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 apr 2022, 15:03
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Mastectomie bij Gender Clinic!

Bericht door greatdove7 »

Reech schreef: 17 sep 2022, 20:13 Ik ben eik wel benieuwd of je blij bent met je resultaat. En hoelang het duurde voor je hersteld was?
Hoi, het gaat hartstikke goed met me. Het is nu net iets meer dan 2 maanden geleden dat ik geopereerd ben. Ik ben heel tevreden met het resultaat. Het is eigenlijk precies wat ik wilde. Mijn tepels hebben het gewoon overleefd en mijn littekens zijn niet te gebogen of dik. Het enige puntje is dat ik nog een beetje zwelling heb, maar ik heb het gevoel dat dit alleen voor mezelf echt opvalt. Voor anderen zal het niet te zien zijn. Ik hoop dat de zwelling nog een beetje wegtrekt, maar anders kan ik in de toekomst altijd nog naar een revisie kijken. Ik zou de Gender Clinic dus zeker aanraden!
De eerste week van herstel was best zwaar, daarna ging het beter. Met 4 weken mocht het vest uit en toen voelde ik me al heel snel weer de oude. Met 5 weken ben ik op mini vakantie naar Amsterdam geweest (denk aan door de stad sjouwen met tassen en naar musea gaan) en dat ging helemaal prima. Met 1.5 maand kon ik weer een Ikea kast en bureau zonder hulp in elkaar zetten. Nu na 2 maanden ben ik echt vrijwel weer de oude (kan alleen nog niet mn armen verticaal recht boven mn hoofd houden of een zware koelkast tillen). Als je verder nog vragen hebt laat maar weten!
november 2019: aanmelding genderteam
september 2021: intake genderteam
november 2021: afronding diagnostische fase, begin hormoonbehandeling
juli 2022: mastectomie operatie
voor de toekomst: hysterectomie en dan bottom surgery?
Gebruikersavatar
xxman
Berichten: 102
Lid geworden op: 03 apr 2022, 18:14
Gender: Man
Voornaamwoorden: hij/hem/zijn
Locatie: Gelderland

Re: Mastectomie bij Gender Clinic!

Bericht door xxman »

Wat fijn om te horen dat het allemaal zo goed gaat! Ik heb wel een vraag, kun je je al aanmelden bij de gender clinic voordat je psychologische traject is afgerond? Ik ben nu in de beginfase, maar ik ben wel al zelf met mijn hormonen begonnen. Ik wil liever niet weer jaren wachten om mijn borstoperatie. Bij van Loenen kan dit wel voor zover ik weet.
greatdove7
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 apr 2022, 15:03
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Mastectomie bij Gender Clinic!

Bericht door greatdove7 »

xxman schreef: 29 okt 2022, 20:27 Wat fijn om te horen dat het allemaal zo goed gaat! Ik heb wel een vraag, kun je je al aanmelden bij de gender clinic voordat je psychologische traject is afgerond? Ik ben nu in de beginfase, maar ik ben wel al zelf met mijn hormonen begonnen. Ik wil liever niet weer jaren wachten om mijn borstoperatie. Bij van Loenen kan dit wel voor zover ik weet.
Als je je operatie bij de Gender Clinic wil laten doen moet dit volgens mij wel op basis van een doorverwijzing van een bevoegd psychiater of dergelijke. Het kan echter geen kwaad om alvast contact op te nemen met de Gender Clinic en je situatie uit te leggen. Wellicht kan er al een afspraak voor een intake gemaakt worden voordat de verwijzing binnen is. Een hormoonbehandeling zou je trouwens ook bij de Gender Clinic kunnen doen volgens mij, maar hier heb ik geen persoonlijke ervaring mee.
november 2019: aanmelding genderteam
september 2021: intake genderteam
november 2021: afronding diagnostische fase, begin hormoonbehandeling
juli 2022: mastectomie operatie
voor de toekomst: hysterectomie en dan bottom surgery?
Gebruikersavatar
Christa
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 aug 2022, 14:56
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Gelderland

Re: Mastectomie bij Gender Clinic!

Bericht door Christa »

Gefeliciteerd en fijn te lezen dat het goed met je gaat!
Christa
:hbeat: Besef: Mijn identiteit zit tussen mijn oren niet tussen mijn benen. :hbeat: