Buro Jij

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Liesbeth
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mei 2021, 21:33
Gender: Non-binair

Buro Jij

Bericht door Liesbeth »

Heeft iemand ervaring met Buro Jij in Loon op Zand?zij zouden genderzirg leveren zonder wachtlijst Bij VuMC wacht ik al bijna twee jaar en Stichting OOG Eindhoven heeft een nog langere wachtlijst.
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: Buro Jij

Bericht door Lise »

Ik denk dat niemand er hier ervaring mee heeft, omdat ze vrij nieuw zijn. De laatste tijd komen er meerdere van dit soort kleinere GGZ-instellingen op (wat natuurlijk supergoed nieuws is voor transgenders). Ze staan in ieder geval opgenomen op deze overzichtskaart: https://transvisie.nl/wp-content/upload ... 211215.pdf.

Volgens hun website verwijzen ze ook door voor een medische behandeling; misschien wel goed te checken naar wie dan precies. Dan weet je waar je aan toe bent als je eenmaal zover bent.
Liesbeth
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mei 2021, 21:33
Gender: Non-binair

Re: Buro Jij

Bericht door Liesbeth »

Ik sta bij VuMC op wachtlijst...volgend jaar ergens..misschien beter om dat af te wachten. Dank je wel.
Sophie88
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jan 2021, 14:39
Gender: Vrouw
Locatie: Den Haag

Re: Buro Jij

Bericht door Sophie88 »

Ik loop sinds december bij BuroJij, hele goede ervaringen mee!
28-6-21: Verwijzing VUmc.
8-12-21: Verwijzing Radboud UMC en BuroJIJ.
10-1-22: Intake BuroJIJ.
Jan 22: Cryopreservatie.
4-3-22: Start HRT via GenderGP.
7-3-22: Deskundigenverklaring via Genderclinic.
15-8-22: Overname HRT door Genderclinic.
Renske Meijer
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jun 2020, 14:24
Gender: Man

Re: Buro Jij

Bericht door Renske Meijer »

Ik ben naar hun doorverwezen via wachttijd bemiddeling van unive, ik sta er nu ingeschreven sinds mei, ongeveer 4 maanden wachten voor een intakegesprek en daarna geen wachttijd meer voor de vervolg gesprekken.
Gebruikersavatar
Neekee
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jul 2022, 11:10
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Buro Jij

Bericht door Neekee »

Mijn praktijkondersteuner heeft Buro Jij aangeraden aan mij voor een second opinion. Ik heb zelf een psychologe in België waar ik meestal bij loop maar ben gewaarschuwd voor eventueel moeilijk doen van de zorgverzekering. Nog geen afspraak gemaakt, omdat ik eerst met mijn eigen psycholoog wil praten.