Wanneer zijn jullie over een nieuwe naam gaan nadenken?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
tartangirl
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 feb 2016, 10:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: zeeland

Re: Wanneer zijn jullie over een nieuwe naam gaan nadenken?

Bericht door tartangirl »

Ben met mijn moeder de boekjes ingedoken en we hebben samen naar een nieuwe naam gezocht....Met als gedachte daarachter dat mijn vader en moeder ook diegene zijn geweest die mij bij de geboorte een naam hebben gegeven.
Vond het een mooi iets dat je nu met je volle bewustzijn samen met mijn ouders een keuze kon maken.
Transitie is niet en hoort eigenlijk ook geen eenzaam traject te zijn, steun van de mensen om je heen kan je zoveel verder helpen...en dan is het kiezen van een nieuwe naam daar een onderdeel van...bye
Gebruikersavatar
JuliaHaarman
Berichten: 79
Lid geworden op: 02 feb 2020, 05:55
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Nijkerk

Re: Wanneer zijn jullie over een nieuwe naam gaan nadenken?

Bericht door JuliaHaarman »

Mijn nieuwe naam wist ik eigenlijk wel Julia, van Pretty Woman, en heb mijn tweede naam van Esther gekregen, Elisabeth, het nichtje van Maria, en dat is dan Esther haar tweede naam. Vond en vind nog steeds bijzonder dat ze daar aan gedacht heeft. groetjes Julia
Gebruikersavatar
Fran
Berichten: 356
Lid geworden op: 11 mei 2014, 17:13
Gender: Trans FtM
Locatie: Amersfoort

Re: Wanneer zijn jullie over een nieuwe naam gaan nadenken?

Bericht door Fran »

Niet.
Ik heet Francis en dat blijft lekker zo.
- Vanaf 4 mei Androgel
- Half juli Nebido, alleen door apotheekfout Sustanon meegekregen
- Sinds eind oktober wél aan Nebido
Gebruikersavatar
Christa
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 aug 2022, 14:56
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Gelderland

Re: Wanneer zijn jullie over een nieuwe naam gaan nadenken?

Bericht door Christa »

Eigenlijk speelde ik met het idee om mijn eigennaam als basis te gebruiken maar had het nog niet vorm gegeven. Ik had al wel een tijdelijke naam die ik af en toe met wat experimentele namen gebruikte. Het was mijn vriendin die mij de naam noemde, waar ik zelf ook als optie aan dacht. Dit gebeurde toen ik mij de 1e keer aan haar in een rok presenteerde. Het is bij deze naam gebleven en dat voelt goed.
:hbeat: Besef: Mijn identiteit zit tussen mijn oren niet tussen mijn benen. :hbeat:
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2950
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: 1 juni Noresund Norge

Re: Wanneer zijn jullie over een nieuwe naam gaan nadenken?

Bericht door Marica »

Nog voor mijn coming out was ik al bezig, en ik had een paar favorieten. Na mijn coming out heb ik die uiteindelijk aan mijn vrouw voorgelegd want ja, er moest een nieuwe naam komen, en ze vond ze allemaal niet bij mij passen.

Ik kwam op internet een babynamenboek uit Noorwegen tegen, en daarin stond de naam die ik nu draag : Marica
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)