Nieuwe chat! Zie dit topic.

Vraag over invloed van HRT op heupen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1324
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Vraag over invloed van HRT op heupen

Bericht door Marije »

Ja, ik eet inderdaad anders. Meer salades en groenten, bijna geen alcohol. Ik wandel 1,5 uur per dag en ik doe buikspieroefeningen.

Als je eindelijk het leven hebt gekregen zoals je het wilde dan mag het van mij ook zo lang mogelijk nog duren en op een gezonde en verantwoorde manier.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Vraag over invloed van HRT op heupen

Bericht door Irene_de_Vreede »

MaviPembe schreef: 21 aug 2022, 23:47 Maar jullie zijn niet extra aangekomen, zelfs afgevallen; zijn jullie anders gaan leven, diëten, zware :) sport ofzo?

Ik wou dat ik ook op hetzelfde gewicht was gebleven! :roll:
Ik ben wel gezonder gaan eten en meer gaan bewegen. In de Covid-tijd kon er weinig, toen hebben we een Nintendo Switch gekocht met Ring-FIT adventure en dat heeft geholpen, daarnaast wandel ik veel meer dan vroeger en inmiddels heb ik ook mijn sport weer opgepakt.
Irene
Frederieke
Berichten: 828
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Vraag over invloed van HRT op heupen

Bericht door Frederieke »

Nou, ik ben het eerste halfjaar wel degelijk aangekomen. Na aanvankelijke ontkenning, werd ik officieel gewogen in het kader van het Lifelines onderzoek.

Sindsdien ben ik minder gaan eten en meer bewegen en ben ik weer 10 kg kwijt.
Gebruikersavatar
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: Vraag over invloed van HRT op heupen

Bericht door intrans »

Ik ben met HRT begonnen als tiener, ongeveer midden-einde pubertijd en het heeft wel dergelijk voor heupbot gezorgd vergeleken toen ik net begon met HRT en hoe het op midden 20-leeftijd eruit ziet. Het is niet heel veel maar wel duidelijk verschil. Denk ook dat het ligt aan je genen. Na je 25 verandert alleen nog je vet.
Gebruikersavatar
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: Vraag over invloed van HRT op heupen

Bericht door intrans »

Nou kan ik niet echt meer goed vergelijken want ik heb ook 2x bil/heup vergroting gedaan en dat was toch wel veel meer dan wat HRT gedaan heeft. 😂🤣 Maar ik heb ook een enkeling transen gezien die door de hormonen alleen al een grote heup en kont partij kregen.