Kleding voor sollicitatie FTM

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Nilas
Berichten: 73
Lid geworden op: 23 apr 2019, 22:16
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem
Locatie: Brabant

Kleding voor sollicitatie FTM

Bericht door Nilas »

Hey allemaal,

Volgende week heb ik een sollicitatiegesprek bij de redactie van New Scientist en ik weet bij god niet wat ik aan moet (FTM pre-alles).

Ik ben helaas 'gezegend' met een nogal breed vrouwenlijf en ik merk gewoon dat ik daar onzeker van word. Ik hoop overigens dat testosteron daar ook wat aan kan doen over een paar jaar; mijn heupbotten zullen niet meer veranderen, maar misschien dat het vet op mijn heupen/dijen ergens anders heen kan zodat ik het er makkelijker af kan sporten. :|

Daarnaast heb ik helaas ook nogal een boezem, en ik ga komende zaterdag pas voor een binder kijken. Blousjes worden dus ook lastig omdat die juist nadruk leggen op mijn boezem. Donkere shirts lijken ook niet zo veel te doen qua afkleden. Ik heb het idee dat alles wat ik draag, mij zo vreselijk breed doet lijken. En ik weet wel dat er gerust ook cis mannen zijn met bredere heupen, maar ja, dat maakt het voor mij niet meteen makkelijker eigenlijk.

Ik ben overigens van plan om een egale olijfgroene broek aan te trekken, dus ik denk dat het bovenstuk (of dat nu blouse of shirt is) niet te gek kan worden qua kleuren en patroontjes, anders zie ik er straks uit als een clown.

Dus..... help...? :think:
oh, is that what they call it nowadays :fpalm:
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3660
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Kleding voor sollicitatie FTM

Bericht door Irene_de_Vreede »

Het hangt sterk af van wat voor functie je op solliciteert en ook wat de bedrijfscultuur is. Afhankelijk daarvan trek je aan waar jij je comfortabel bij voelt. Als je je al ongemakkelijk voelt door de kleding, zul je ook geen succesvol gesprek kunnen voeren. Veel succes!
Irene
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1349
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Kleding voor sollicitatie FTM

Bericht door Marije »

Probeer er ook gewoon open over te zijn. Ik had deze week een interview met een recruiter via teams met video. Ik gaf aan dat ik parttime wil blijven werken omdat ik o.a. tijd nodig heb voor mijn transitie.

Vervolgens vroeg ze "wat voor transitie zit je in dan?"... dat was wel grappig want ze had dus niks door. Een zeer verbaasde mevrouw.

Wellicht is dat bij jou nog niet zo ver, maar als je met elkaar verder wilt zul je toch moeten aangeven wat er speelt.

Tot nu toe heb ik alleen maar leuke gesprekken gehad met (voornamelijk vrouwlijke) HR managers. Mannen weten vaak niet zo goed wat ze ermee moeten en duiken gelijk de inhoud in.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
xxman
Berichten: 102
Lid geworden op: 03 apr 2022, 18:14
Gender: Man
Voornaamwoorden: hij/hem/zijn
Locatie: Gelderland

Re: Kleding voor sollicitatie FTM

Bericht door xxman »

Zelf ben ik altijd erg fan van colbairtjes. Er zit vaak schoudervulling in die me nog wat breder laten lijken en ze verbergen m'n heupen. Gelukkig ben ik vrij breed voor m'n lengte, maar ik heb ook brede heupen. Liefst draag ik m'n jasje open zodat m'n taille minder benadrukt wordt. Succes!