ik heb een vraag voor degenen die in behandeling zijn met GenderGP. Ik ben sinds juni op de wachtlijst van Amsterdam UMC, en zoals iedereen weet, is die nu op zijn minst 2.5 jaar wachten. In de laatste twee manden heb ik wat onderzoek gedaan en ben ik op de pagina van GenderGP terecht gekomen. Sindsdien heb ik al een intake bij hun gedaan, wat ik heel prettig en betrouwbaar vond. Nu ben ik dus uitgenodigd met hun artsen in overleg te gaan om de medische behandeling te starten. Ik ben ook naar mijn huisarts gegaan om te vragen of zij iets voor mij kon betekenen (bijvoorbeeld, of zij naar de resultaten van de bloedonderzoek mee kan kijken naast GenderGP of ze zelf de hormonen of de bloedonderzoek kan voorschrijven). Toen ik haar eerst vroeg, zei ze dus dat zij contact met het Amsterdam UMC zou gaan leggen om hun mening te vragen. Toen had ik al het vermoeden dat dit een negatief advies zou zijn, en inderdaad vandaag heb ik weer contact met haar gehad en zij gaf mij aan dat zij niet in staat is om haar medewerking te verlenen. Haar positie snap ik eigenlijk heel goed. Maar toch heb ik genoeg vertrouw in GenderGP om dit in mijn eentje te gaan doen (en op mijn eigen kosten hoogstwaarschijnlijk). Teleurstellend ja, maar toch had ik niets anders verwacht.
Echter, aan het eind van het gesprek zei de huisarts dat ze bezorgd is dat Amsterdam UMC mij zou kunnen weigeren op het moment dat ik aan de beurt ben, als ik het traject met GenderGP daarvoor al ingegaan ben. Hier ben ik erg van geschrikken. Potentieel kan dit enorme consequenties hebben. Toen heeft ze mij aangeraden om contact met Amsterdam UMC op te nemen. Voor de duidelijkheid, Amsterdam UMC heeft dit niet aan haar verteld, ze maakt zich zelf zorgen dat dit het geval kan zijn. Daarom raadde ze me aan dit heel goed te onderzoeken voordat ik een traject met GenderGP inga.
Long story short, heeft iemand hier ervaring mee of weet of dit klopt?
alvast excuses voor de taalfouten
Groetjes,
Frédérique