Vanavond 18:30: debat wijziging Transgenderwet

Nieuwsberichten
xxman
Berichten: 102
Lid geworden op: 03 apr 2022, 18:14
Gender: Man
Voornaamwoorden: hij/hem/zijn
Locatie: Gelderland

Re: Vanavond 18:30: debat wijziging Transgenderwet

Bericht door xxman »

Ik heb gekeken en van veel wat er werd gezegd werd ik nogal verdrietig. PVV die gewoon ronduit transvrouwen "mannen" noemt en de voorzitter grijpt niet in, evenals de FvD. Heel triest.

Mevrouw van de D66 had wel een erg sterk verhaal en haar feiten goed op orde, ze is ook evaringsdeskundige. Maar ik vond het erg pijnlijk om te zien dat haar collega's zulke nare dingen zeggen waar ze gewoon bij zit. Ik vind echt dat ze het enorm goed gedaan heeft, maar in zo'n debat winnen de feiten het helaas niet van de onderbuikgevoelens.
xxman
Berichten: 102
Lid geworden op: 03 apr 2022, 18:14
Gender: Man
Voornaamwoorden: hij/hem/zijn
Locatie: Gelderland

Re: Vanavond 18:30: debat wijziging Transgenderwet

Bericht door xxman »

Fargesia schreef: 27 sep 2022, 20:11
SanneCW schreef: 27 sep 2022, 20:05 De SGP wil dat wij "zorgvuldig" gedwongen worden onze AGAB-puberteit door te maken om daarna pas iets te mogen doen.
Nee hoor, ze willen niet dat je er nadien iets aan mag doen. Gewoon helemaal niks aan doen is hun optiek volgens mij... conversietherapie op z'n best.
SGP leeft nog in de middeleeuwen, die neem ik haast nooit serieus. Ze willen ook van het homohuwelijk af, zijn voor de doodstraf en tegen abortus als ik het goed heb. Ohja, je mag als vrouw ook niet meedoen in de landelijke politiek... :fpalm:
xxman
Berichten: 102
Lid geworden op: 03 apr 2022, 18:14
Gender: Man
Voornaamwoorden: hij/hem/zijn
Locatie: Gelderland

Re: Vanavond 18:30: debat wijziging Transgenderwet

Bericht door xxman »

427lyn schreef: 28 sep 2022, 07:38 Als dat inderdaad zo is, wordt het niks.

Forum (5), pvv (17), cu (5), sgp (3), bbb (1), groep van Haga (3) en Omtzigt (1) stemmen sowieso tegen (ervan uitgaande dat iedereen along party lines stemt en dat die aantallen daarachter dus kloppen).

Bij1 (1), d66 (24), sp(9), PvdA (9), gl (8) stemmen voor wat ik gisteravond begreep.

De rest van de partijen weet ik niet of heb ik niet onthouden.

Daarmee zijn vvd (34) en cda (14) inderdaad wel partijen die de doorslag kunnen gaan geven. Als die zich samen bij een van beide kanten aansluiten, geeft dat de doorslag. Sluit de vvd zich bij de voorstanders aan een cda bij de tegenstanders, dan komt het er wel doorheen.
Wat jammer dat Omtzigt tegen stemt, ik vond hem altijd een goede en integere politicus :(
xxman
Berichten: 102
Lid geworden op: 03 apr 2022, 18:14
Gender: Man
Voornaamwoorden: hij/hem/zijn
Locatie: Gelderland

Re: Vanavond 18:30: debat wijziging Transgenderwet

Bericht door xxman »

Mio schreef: 28 sep 2022, 19:49 Op zich is een informatief gesprek niet eens een gek idee. Dan wordt het een beetje zoals tegenwoordig gebeurt bij medicijnen die je bij de apotheek haalt.
Ja mee eens, er zijn ook best wat dingetjes waar je rekening mee moet houden. Bijvoorbeeld dat je als trans man niet meer wordt opgeroepen voor borstkankeronderzoek, om maar wat te noemen. Het is goed om daarvan op de hoogte te zijn.
_sanne_
Berichten: 167
Lid geworden op: 26 mar 2022, 01:45
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vanavond 18:30: debat wijziging Transgenderwet

Bericht door _sanne_ »

xxman schreef: 29 sep 2022, 18:01 Ja mee eens, er zijn ook best wat dingetjes waar je rekening mee moet houden. Bijvoorbeeld dat je als trans man niet meer wordt opgeroepen voor borstkankeronderzoek, om maar wat te noemen. Het is goed om daarvan op de hoogte te zijn.
Eigenlijk raar dat dat niet via de huisarts gaat. Die weet immers of een dergelijk onderzoek wel of niet van toepassing is bij welke patiënt, want het is diens taak omdat soort gegevens bij te houden…
_sanne_
Berichten: 167
Lid geworden op: 26 mar 2022, 01:45
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vanavond 18:30: debat wijziging Transgenderwet

Bericht door _sanne_ »

xxman schreef: 29 sep 2022, 17:50 Ik heb gekeken en van veel wat er werd gezegd werd ik nogal verdrietig. PVV die gewoon ronduit transvrouwen "mannen" noemt en de voorzitter grijpt niet in, evenals de FvD. Heel triest.

Mevrouw van de D66 had wel een erg sterk verhaal en haar feiten goed op orde, ze is ook evaringsdeskundige. Maar ik vond het erg pijnlijk om te zien dat haar collega's zulke nare dingen zeggen waar ze gewoon bij zit. Ik vind echt dat ze het enorm goed gedaan heeft, maar in zo'n debat winnen de feiten het helaas niet van de onderbuikgevoelens.
Wat dat betreft was ik aangenaam verrast door Caroline van de Plas (BBB). Niet dat ik verwacht dat ze voorstemt, maar haar punt “wat als een herenhockeyteam allemaal een V’tje nemen wie bepaald dan of ze wel of niet mee mogen doen in de damescompetitie” was zowaar iets dat je bijna zou kunnen zien als een legitiem bezwaar
427lyn
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 jun 2021, 22:28
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Vanavond 18:30: debat wijziging Transgenderwet

Bericht door 427lyn »

Volgens mij is het voor veel partijen vooral het feit dat het ook voor 18- makkelijker gemaakt wordt en niet eens zozeer dat dit het voor volwassenen makkelijker maakt, dat ze tegen stemmen.
_sanne_
Berichten: 167
Lid geworden op: 26 mar 2022, 01:45
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vanavond 18:30: debat wijziging Transgenderwet

Bericht door _sanne_ »

Dat is natuurlijk flauwekul en gebruiken ze alleen als argument omdat het nog net te onpopulair is om ons allemaal weg te zetten als gekken. Dus doen ze alsof ze voor de belangen van kinderen opkomen. Maar ouders mogen veel verder gaande beslissingen nemen voor hun kinderen, die *niet* omkeerbaar zijn. Vooraleer een kind toekomt aan het wijzigen van die M/V (bedenk even wanneer dat voor een kind confronterend wordt) leeft het kind waarschijnlijk al in alle opzichten volgens de eigen gender….. Het is meestal niet de eerste stap zeg maar….
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Vanavond 18:30: debat wijziging Transgenderwet

Bericht door Irene_de_Vreede »

xxman schreef: 29 sep 2022, 17:55
427lyn schreef: 28 sep 2022, 07:38 Als dat inderdaad zo is, wordt het niks.

Forum (5), pvv (17), cu (5), sgp (3), bbb (1), groep van Haga (3) en Omtzigt (1) stemmen sowieso tegen (ervan uitgaande dat iedereen along party lines stemt en dat die aantallen daarachter dus kloppen).

Bij1 (1), d66 (24), sp(9), PvdA (9), gl (8) stemmen voor wat ik gisteravond begreep.

De rest van de partijen weet ik niet of heb ik niet onthouden.

Daarmee zijn vvd (34) en cda (14) inderdaad wel partijen die de doorslag kunnen gaan geven. Als die zich samen bij een van beide kanten aansluiten, geeft dat de doorslag. Sluit de vvd zich bij de voorstanders aan een cda bij de tegenstanders, dan komt het er wel doorheen.
Wat jammer dat Omtzigt tegen stemt, ik vond hem altijd een goede en integere politicus :(
Dat iemand ergens tegen stemt waar jij voor bent maakt hem niet minder integer toch? Ik weet niet wat zijn beweegredenen zijn.
Irene
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Vanavond 18:30: debat wijziging Transgenderwet

Bericht door Irene_de_Vreede »

xxman schreef: 29 sep 2022, 18:01
Mio schreef: 28 sep 2022, 19:49 Op zich is een informatief gesprek niet eens een gek idee. Dan wordt het een beetje zoals tegenwoordig gebeurt bij medicijnen die je bij de apotheek haalt.
Ja mee eens, er zijn ook best wat dingetjes waar je rekening mee moet houden. Bijvoorbeeld dat je als trans man niet meer wordt opgeroepen voor borstkankeronderzoek, om maar wat te noemen. Het is goed om daarvan op de hoogte te zijn.
Die onderzoeken kun je je heel makkelijk voor afmelden, ik heb dat ook voor het baarmoederkanker onderzoek gedaan.
Irene
Plaats reactie