Vanavond 18:30: debat wijziging Transgenderwet

Nieuwsberichten
San(ne)
Berichten: 331
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Vanavond 18:30: debat wijziging Transgenderwet

Bericht door San(ne) »

Fargesia schreef: 02 okt 2022, 17:54 Ik las ergens dat wat betreft die voorlichting, eigenlijk vooral de minderjarigen in gedachten waren. Wat misschien best begrijpelijk is, gezien ze in de verdere wetgeving nog onvolwassen beschouwd worden.


Sowieso eens een vraag, wat kun je verwachten als je voor opleiding of werk , naar China of Rusland wilt ? Een paspoort is internationaal, is die geslachtsaanpassing ook internationaal erkend ?
Ondanks dat China en Rusland wellicht wel een schaduwarchief bijhouden van de gehele wereldbevolking ( ;) )hebben andere landen geen persoonsgegevens in hun archieven van Nederlandse inwoners. Dus wat op je Nederlandse paspoort staat is voor de hele wereld een feit. Ook als dat is aangepast ergens in je leven.
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Vanavond 18:30: debat wijziging Transgenderwet

Bericht door Emma »

San(ne) schreef: 02 okt 2022, 18:39 Ondanks dat China en Rusland wellicht wel een schaduwarchief bijhouden van de gehele wereldbevolking ( ;) )hebben andere landen geen persoonsgegevens in hun archieven van Nederlandse inwoners. Dus wat op je Nederlandse paspoort staat is voor de hele wereld een feit. Ook als dat is aangepast ergens in je leven.
Aan de andere kant, als je naar de VS wilt moet je op de ESTA invullen of je ooit een andere naam gehad hebt. Officieel is dat in feite niet het geval, maar het is bij velen nog wel terug te vinden. Dat maakt dat je altijd liegt voor wie van plan is je voor leugenaar uit te maken, wat je ook invult. En de Amerikaanse autoriteiten staan er niet om bekend heel erg toegeeflijk te doen als ze iemand op de korrel hebben.

Nou hoef ik voorlopig niet naar de VS, maar toch...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Vanavond 18:30: debat wijziging Transgenderwet

Bericht door Irene_de_Vreede »

Fargesia schreef: 02 okt 2022, 17:54 Ik las ergens dat wat betreft die voorlichting, eigenlijk vooral de minderjarigen in gedachten waren. Wat misschien best begrijpelijk is, gezien ze in de verdere wetgeving nog onvolwassen beschouwd worden.


Sowieso eens een vraag, wat kun je verwachten als je voor opleiding of werk , naar China of Rusland wilt ? Een paspoort is internationaal, is die geslachtsaanpassing ook internationaal erkend ?
Ja die geslachtsaanduiding is internationaal erkend, ze kunnen ook niet dieper dan dat kijken.
Irene
_sanne_
Berichten: 167
Lid geworden op: 26 mar 2022, 01:45
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vanavond 18:30: debat wijziging Transgenderwet

Bericht door _sanne_ »

Ook voor deze wet zijn 16- vertegenwoordigt door de ouders, die de afweging moeten maken. Net zoals ze dat doen voor talloze andere, kleine en grote, dingen.

Voor zover ik weet houdt dit in feite in dat de geslachtsvaststelling bij de geboorte fout is gegaan. Daar hebben Rusland en China niets mee te maken. (Ik zou overigens banger zijn voor de helft van de Staten in de VS)
Fargesia
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 jul 2022, 13:50
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: maakt me niet uit

Re: Vanavond 18:30: debat wijziging Transgenderwet

Bericht door Fargesia »

Bovenstaande posts stellen enerzijds dat het internationaal erkend is, anderzijds dat ik me zorgen moet maken om de states.

Ofwel, in theorie geen probleem maar kijk uit voor de praktijk ?

Dat lijkt me wel een reden om dat voorlichtingsgesprek aan te gaan...
_sanne_
Berichten: 167
Lid geworden op: 26 mar 2022, 01:45
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vanavond 18:30: debat wijziging Transgenderwet

Bericht door _sanne_ »

De internationale erkenning wijzigt niet. Maar het is te makkelijk om het te hebben over boemannen Rusland en China terwijl in de VS de helft van de Staten in rap tempo bezig is het ene na het andere transfobische besluit te nemen. Waaronder wetten die het onmogelijk maken om je geboortecertificaat aan te passen…
Fargesia
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 jul 2022, 13:50
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: maakt me niet uit

Re: Vanavond 18:30: debat wijziging Transgenderwet

Bericht door Fargesia »

SanneCW schreef: 03 okt 2022, 18:43 De internationale erkenning wijzigt niet. Maar het is te makkelijk om het te hebben over boemannen Rusland en China terwijl in de VS de helft van de Staten in rap tempo bezig is het ene na het andere transfobische besluit te nemen. Waaronder wetten die het onmogelijk maken om je geboortecertificaat aan te passen…
Ik heb het niet over boemannen, slechts over de vraag of een informatief gesprek zoals bedoeld in dit topic, wel of niet een overbodige luxe is.

Dat ik specifiek Rusland noem is omdat ik er een tijdje op gevaren hrb en hun douane geen makkelijke mensen vond.
Nikkie
Berichten: 90
Lid geworden op: 20 apr 2021, 15:47
Gender: Trans MtF

Re: Vanavond 18:30: debat wijziging Transgenderwet

Bericht door Nikkie »


Ik heb het niet over boemannen, slechts over de vraag of een informatief gesprek zoals bedoeld in dit topic, wel of niet een overbodige luxe is.

Dat ik specifiek Rusland noem is omdat ik er een tijdje op gevaren hrb en hun douane geen makkelijke mensen vond.
nee, is geen overbodige luxe.
Als je naar plekken op de wereld gaat waar transfobie zo'n ding is dat het gevaarlijk voor jou als persoon is lijkt het mij een goed idee om dat als voorlichting te geven. We moeten met zijn allen wel de realiteit blijven zien en niet een vals wereldbeeld creëren.

Dan kom je alleen bij de vraag: hoe wordt dit voorlichtingsgesprek gevoerd.
Zelfs de meest ingewikkelde puzzel bestaat uit stukjes
_sanne_
Berichten: 167
Lid geworden op: 26 mar 2022, 01:45
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vanavond 18:30: debat wijziging Transgenderwet

Bericht door _sanne_ »

Nikkie schreef: 04 okt 2022, 10:39

Ik heb het niet over boemannen, slechts over de vraag of een informatief gesprek zoals bedoeld in dit topic, wel of niet een overbodige luxe is.

Dat ik specifiek Rusland noem is omdat ik er een tijdje op gevaren hrb en hun douane geen makkelijke mensen vond.
nee, is geen overbodige luxe.
Als je naar plekken op de wereld gaat waar transfobie zo'n ding is dat het gevaarlijk voor jou als persoon is lijkt het mij een goed idee om dat als voorlichting te geven. We moeten met zijn allen wel de realiteit blijven zien en niet een vals wereldbeeld creëren.

Dan kom je alleen bij de vraag: hoe wordt dit voorlichtingsgesprek gevoerd.
Goed punt. Alleen euh….
Je gaat naar een transfobische plek. Je ziet er uit als een man/vrouw. Maar in je paspoort staat een vrouwen/mannennaam en een V/M.
Je gaat naar een transfobische plek. Je ziet er uit als een man/vrouw. In je paspoort staat een mannen/vrouwennaam en een M/V.
(Sorry aan alle enby’s, maar de X is sowieso een dead giveaway)
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Vanavond 18:30: debat wijziging Transgenderwet

Bericht door Alice »

Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Plaats reactie