Naar de barbershop als transman

xxman
Voornaamwoorden: hij/hem/zijn

Naar de barbershop als transman

Bericht door xxman »

Dag allemaal,

Ik zit nu iets meer dan twee maanden aan de testosteron, maar ik word nog steeds bijna altijd als vrouw aangesproken in het openbaar. Ik denk dat mijn wat langere haar daarmee te maken kan hebben. Daarom zou ik graag een keer me bij een barbershop laten knippen, zodat ik zeker weet dat ik een mannelijk kapsel krijg.

Maar omdat ik nog niet pass vind ik dit best spannend, heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb overwegen om ze eerst even op te bellen en uit te leggen hoe het zit, maar ik weet niet zeker of dat de beste aanpak is.

Iemand ervarin en of tips?
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Naar de barbershop als transman

Bericht door Irene_de_Vreede »

Omgekeerd wel ervaring. Toen ik nog helemaal niet om was nam ik een foto mee naar de kapper, iets later vertelde ik gewoon wat ik wilde. Je hoeft echt niet je hele doopceel te lichten, maar het helpt wel als je duidelijk bent wat je wilt.
Irene
AydenS

Re: Naar de barbershop als transman

Bericht door AydenS »

Ik heb de barbershop toen ik net in transitie was via Facebook een bericht gestuurd dat ik transman ben en graag als man aangesproken wil worden. En of zij het zagen zitten. Ik was meer dan welkom en ben al 3 jaar vaste klant :) superfijne barbier getroffen daar.