Nieuwe chat! Zie dit topic.

GenderGP

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
layla
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 mei 2020, 19:29
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

GenderGP

Bericht door layla »

Hey hoi,

Ik overweeg om me aan te melden bij GenderGP.
Misschien een brutale vraag, maar ik vraag me af hoeveel ik er ongeveer aan kwijt ben? Op het internet kan ik zelf weinig terugvinden, of google ik zelf niet goed...
Verder iemand met ervaring bij gendergp? Zal ik het alvast doen of geduldig de wachtlijst van VU afwachten :roll: Ben namelijk bang dat VU me misschien dan weigert te helpen als ik straks aan de beurt ben
pre-op MTF
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: GenderGP

Bericht door Irene_de_Vreede »

Met het financiele plaatje kan ik je niet helpen, maar je hoeft niet bang te zijn dat het AUMC je weigert te helpen als je eerder een ander traject hebt gevolgd
Irene
Gebruikersavatar
layla
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 mei 2020, 19:29
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: GenderGP

Bericht door layla »

Irene_de_Vreede schreef: 17 jan 2023, 20:01 Met het financiele plaatje kan ik je niet helpen, maar je hoeft niet bang te zijn dat het AUMC je weigert te helpen als je eerder een ander traject hebt gevolgd
Ah fijn... Ik dacht je weet het maar nooit met de AUMC. Lucht me toch weer een beetje op haha. Sinds ik fulltime werk kan ik het wel veroorloven om de kosten van genderGP te betalen, maar het moet wel redelijk zijn dan... Niet dat ik straks honderden euros per maand ofzo kwijt ben :shock: Ik heb gewoon de mentale staat niet meer om nog 2 jaar te wachten op de wachtlijst
pre-op MTF
Gebruikersavatar
EmilyFara
Berichten: 141
Lid geworden op: 10 sep 2021, 20:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Breda

Re: GenderGP

Bericht door EmilyFara »

Uh, een papieren recept is 12 pond. Een abonnement is 30 pond per 4 weken. Inschrijfbedrag weet ik niet meer maar er is een gesprek nodig met een therapeut die (geloof ik) 65 pond is. En ze proberen je ook een artsen afspraak aan te smeren, als je dat neemt is dat nog (geloof ik) 65 pond. En zo uit m'n hoofd was dat het.
Het enige is, creditcard is verplicht.

En het feit dat ik al een jaar hormonen gebruik via GenderGP betekend dat ik een jaar eerder doorverwezen kon worden naar MKV voor SRS.
Time will tell... sooner or later... Time will tell...
Gebruikersavatar
layla
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 mei 2020, 19:29
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: GenderGP

Bericht door layla »

EmilyFara schreef: 17 jan 2023, 20:48 Uh, een papieren recept is 12 pond. Een abonnement is 30 pond per 4 weken. Inschrijfbedrag weet ik niet meer maar er is een gesprek nodig met een therapeut die (geloof ik) 65 pond is. En ze proberen je ook een artsen afspraak aan te smeren, als je dat neemt is dat nog (geloof ik) 65 pond. En zo uit m'n hoofd was dat het.
Het enige is, creditcard is verplicht.

En het feit dat ik al een jaar hormonen gebruik via GenderGP betekend dat ik een jaar eerder doorverwezen kon worden naar MKV voor SRS.
Bedankt, hier heb ik echt heel veel aan! Ik denk dat ik het dan toch maar ga doen... Is er een vergoeding vanuit de zorgverzekeraar? Ik heb het vermoeden dat dit volledig op eigen kosten is, maar hopelijk zit ik fout :lol: Je kan dus alleen via een Nederlandse ziekenhuis of behandelaar zoals T-cendent etc doorverwezen worden naar MKV?
pre-op MTF
Gebruikersavatar
EmilyFara
Berichten: 141
Lid geworden op: 10 sep 2021, 20:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Breda

Re: GenderGP

Bericht door EmilyFara »

layla schreef: 17 jan 2023, 21:10
EmilyFara schreef: 17 jan 2023, 20:48 [...]
Bedankt, hier heb ik echt heel veel aan! Ik denk dat ik het dan toch maar ga doen... Is er een vergoeding vanuit de zorgverzekeraar? Ik heb het vermoeden dat dit volledig op eigen kosten is, maar hopelijk zit ik fout :lol: Je kan dus alleen via een Nederlandse ziekenhuis of behandelaar zoals T-cendent etc doorverwezen worden naar MKV?
Nee, er is geen vergoeding van de zorgverzekering. Ze raden Synarel aan. Maar die is, 1 tot eind februari niet leverbaar en 2 €125 voor 8ml flesje. Doe je wel 40 dagen mee, maar dan nog. En 2 word niet vergoed. Oestrogel kan wel vergoed worden ALS je je huisarts zover krijgt om het voor te schrijven. Dat willen ze meestal niet maar mogen het in principe wel.

Doorverwijzing naar MKV kan alleen van een huisarts of psycholoog. Maar ik weet niet of die GenderGP erkent.
Time will tell... sooner or later... Time will tell...
Gebruikersavatar
Yvonne
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 mei 2022, 01:21
Gender: Intersekse vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: GenderGP

Bericht door Yvonne »

Ik kreeg de door GenderGP voorgeschreven medicatie wel gewoon vergoed van de verzekering. Even zoeken op GenderGP.
Gel bleek niet leverbaar en werd door de apotheek omgerekend naar spray dosering.
100% Myself 🌈 👩‍❤️‍👩💜
Camilla
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 dec 2022, 00:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: GenderGP

Bericht door Camilla »

GenderGP is een perfecte optie. Ik heb geen idee, hoe de Nederlandse zorg de VERSCHRIKKELIJKE wachtijden van AUMC/UMCG gaat handelen.

Ik neem hormonen zonder toestemming van de Nederlandse genderteams, en mijn mening over die teams is negatief. Ik betaal zelf 100-150 euro per maand voor hormonale medicijnen. Goed. Bij UMCG werd ik in 2022 afgewezen. Dit jaar maak ik mijn transitie zelf af in landen, waar de zorg niet superstreng als in Nederland is. Als na mijn transitie ga ik naar een ander land, en als artsen gaan iets weer weigeren met oficiële hormonale therapie (als een vrouw, die transgender was en nu heeft levenslange estrogeen nodig), ga ik ook naar GenderGP voor levenslange estrogeen (na de SRS in de zomer ga ik niet meer Spironolactone nodig hebben). Daar geven ze dat na één gesprek. Ze weigeren bijna niemand, zeker geen post-op trans vrouwen. Ongeveer 100 euro per maand levenslang zelf betalen is helemaal eerlijk. De normale mensen van GenderGP gaan nooit zeggen "We want to know absolutely everything about you", maar AUMC/UMCG, helaas, doen dat wél...
Never give up!
Gebruikersavatar
Yvonne
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 mei 2022, 01:21
Gender: Intersekse vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: GenderGP

Bericht door Yvonne »

Ik heb niet de ervaring dat genderpsychologen zonder verdedigbare motivatie "alles" van je willen weten.
Het stoort mij behoorlijk dat je jou -mening- daartoe, al dan niet met bijzetting van hoofdletters, bijft roeptoeteren.

Je schetst daarmee bij mij een beeld waardoor ik een vermoeden krijg waarom er bij jou -wel- doorgevraagd wordt.

Hoe schat je jou eigen zelfreflecterend vermogen in?
100% Myself 🌈 👩‍❤️‍👩💜
Camilla
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 dec 2022, 00:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: GenderGP

Bericht door Camilla »

Yvonne schreef: 23 jan 2023, 16:43 Ik heb niet de ervaring dat genderpsychologen zonder verdedigbare motivatie "alles" van je willen weten.
Het stoort mij behoorlijk dat je jou -mening- daartoe, al dan niet met bijzetting van hoofdletters, bijft roeptoeteren.

Je schetst daarmee bij mij een beeld waardoor ik een vermoeden krijg waarom er bij jou -wel- doorgevraagd wordt.

Hoe schat je jou eigen zelfreflecterend vermogen in?
Dat is op normaal niveau. Ik zeg gewoon, hoe het bij mij gebeurde. Ik ben helemaal niet conservatief en ik haat conservatieve artsen. Zelfdiagnostik voor transgenders is de belangrijkste.

Sommige dingen werden ook gezegd door onbegrip, bijvoorbeeld, ik reis niet naar Rusland en kan dat land nooit meer bezoeken vanwege mijn eigen onwil, MAAR OOK vanwege de wet voor asielzoekers/statushouders. Als ik daar ooit reis kan ik mijn Nederlandse nationaliteit verliezen. Deze was zo gezegd, omdat de psycholoog de situatie niet wist. Maar volgens mij is het ook dom, als iemand mij emotioneel terug probeerd te sturen met provoceerde dingen zoals (gewoon een voorbeeld) "O, no! Your relatives are there" (deze "relatives" hadden nauwelijks contact met mij ook voor verhuizen. Niemand gaat terug, en ik wil dat plek nooit bezoeken. Dan ben ik als een vluchteling ook vrijgesteld van de geboorteakte tijdens geslachts-voornaamswijziging, want dat was rond 2000 verloren,en dat kan ik nooit herstellen, want ik kan dat Rusland niet bezoeken.

Dan zijn er privacy problemen en geheimen. Mijn moeder had veel verschillende partners tijdens mijn kinderjaren. Dat was ons geheim. Ik kan dat nooit in mijn echte leven tegen mensen zeggen (op de anonieme forum is het niet erg). Mijn moeder ook altijd zei "Zeg die dingen over mij nooit tegen anderen. Dat is 100% privé". Ook zijn er genoeg conservatieve en aggressieve psychologen, die denken dat transgender identiteit komt door OPVOEDING. Deze is, natuurlijk, niet zo. Volgens mij, de helft van de bevolking denkt nog dat transgenderisme meestal door komt.

Dan is het altijd niet leuk om te zeggen op welk ik mijn eerste seks heb gehad. 100% privé. En het feit dat ik op een meisje al in Nederland verliefd was al tijdens mijn transitie is schadelijk, want zij wilde mij niet alleen vanwege mijn transitie en ik had een beetje twijfel, maar dan ging straks weg. Ik ben toch een vrouw.
Never give up!