Yvonne schreef: 23 jan 2023, 16:43
Ik heb niet de ervaring dat genderpsychologen zonder verdedigbare motivatie "alles" van je willen weten.
Het stoort mij behoorlijk dat je jou -mening- daartoe, al dan niet met bijzetting van hoofdletters, bijft roeptoeteren.
Je schetst daarmee bij mij een beeld waardoor ik een vermoeden krijg waarom er bij jou -wel- doorgevraagd wordt.
Hoe schat je jou eigen zelfreflecterend vermogen in?
Dat is op normaal niveau. Ik zeg gewoon, hoe het bij mij gebeurde. Ik ben helemaal niet conservatief en ik haat conservatieve artsen. Zelfdiagnostik voor transgenders is de belangrijkste.
Sommige dingen werden ook gezegd door onbegrip, bijvoorbeeld, ik reis niet naar Rusland en kan dat land nooit meer bezoeken vanwege mijn eigen onwil, MAAR OOK vanwege de wet voor asielzoekers/statushouders. Als ik daar ooit reis kan ik mijn Nederlandse nationaliteit verliezen. Deze was zo gezegd, omdat de psycholoog de situatie niet wist. Maar volgens mij is het ook dom, als iemand mij emotioneel terug probeerd te sturen met provoceerde dingen zoals (gewoon een voorbeeld) "O, no! Your relatives are there" (deze "relatives" hadden nauwelijks contact met mij ook voor verhuizen. Niemand gaat terug, en ik wil dat plek nooit bezoeken. Dan ben ik als een vluchteling ook vrijgesteld van de geboorteakte tijdens geslachts-voornaamswijziging, want dat was rond 2000 verloren,en dat kan ik nooit herstellen, want ik kan dat Rusland niet bezoeken.
Dan zijn er privacy problemen en geheimen. Mijn moeder had veel verschillende partners tijdens mijn kinderjaren. Dat was ons geheim. Ik kan dat nooit in mijn echte leven tegen mensen zeggen (op de anonieme forum is het niet erg). Mijn moeder ook altijd zei "Zeg die dingen over mij nooit tegen anderen. Dat is 100% privé". Ook zijn er genoeg conservatieve en aggressieve psychologen, die denken dat transgender identiteit komt door OPVOEDING. Deze is, natuurlijk, niet zo. Volgens mij, de helft van de bevolking denkt nog dat transgenderisme meestal door komt.
Dan is het altijd niet leuk om te zeggen op welk ik mijn eerste seks heb gehad. 100% privé. En het feit dat ik op een meisje al in Nederland verliefd was al tijdens mijn transitie is schadelijk, want zij wilde mij niet alleen vanwege mijn transitie en ik had een beetje twijfel, maar dan ging straks weg. Ik ben toch een vrouw.