Poll: Welke talen spreken we allemaal?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort

Hoeveel talen kan je spreken?

1
2
3%
2
16
24%
3
22
33%
4
16
24%
meer dan 5
11
16%
 
Totaal aantal stemmen: 67

Gebruikersavatar
Februari
Berichten: 62
Lid geworden op: 26 aug 2020, 15:22
Gender: Trans MtF

Re: Poll: Welke talen spreken we allemaal?

Bericht door Februari »

NL, Engels en Italiaans (mijn favoriete vakantieland ❤). Verder heb ik me wel verstaanbaar gemaakt in het Duits en ook een beetje in het Frans. Niet dat ik die laatste twee talen echt spreek. Maar die landen liggen ook om ons heen. Als je iets te veel naar rechts of naar beneden gaat moet je je soms verstaanbaar maken. Naar links gaan lukt weer alleen als je kunt varen :? Maar een internationale taal is voor mij echt onmisbaar.

Echter spreek ik het liefst gewoon lekker Nederlands. Ik ben te lui om andere talen te willen spreken, tenzij het echt nodig is. Geloof me, in Italië spreken ze nog lang niet overal Engels. Anderzijds, als ik daar toch een andere taal moet spreken dan liever Italiaans ❤ :violin:

Ik had Italiaans een beetje verpest, al spreek ik het. In mijn puberteit liet ik mijn zus voor mij tolken omdat ik toen al paranoïde was. Ik wilde weten hoe anderen over mij dachten dus wilde ik niet dat anderen wisten dat ik hen ook verstond. En dan ineens sprak ik ineens Italiaanse of Engels met een vakantievriendje wanneer ik ermee alleen was. Misschien omdat een taalbarrière voor een zekere veiligheid zorgt. Of dat ik daarmee mijzelf iets specialer wilde doen overkomen. Ik had een standaard hekel aan mensen, maar als ik iemand speciaal vond wilde ik er voorzichtig mee toenadering tot zoeken.
Lena80
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 aug 2020, 23:00
Gender: Trans MtF

Re: Poll: Welke talen spreken we allemaal?

Bericht door Lena80 »

Aardig wat multi talige leden hebben we hier. Aangezien ik topic heb gestart...zelf kan ik NL, Engels, Cantonees, Mandarijn en kan me verstaanbaar maken in Duits, lezen zal voor mij veel makkelijker zijn dan conversaties... Japans en koreaans zijn mijn volgende uitdagingen (dus veel K-drama en J-drama kijken :D).
Gebruikersavatar
halla
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 okt 2020, 22:48
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij, haar
Locatie: Deventer

Re: Poll: Welke talen spreken we allemaal?

Bericht door halla »

Ik spreek, of heb kunnen spreken/lezen, Nederlands, Duits, Frans, Engels, Russisch, Italiaans, Castilliaans Spaans, Catalaans Spaans, Galiciesch Spaans, Portugees, Modern Grieks, Koine, Attisch Grieks, Latijn, middeleeuws Latijn, Modern Noord-Chinees, Klassiek Chinees, Sanskriet, Pali, Nepalees, Birmees, Modern en klassiek Tibetaans, een half dozijn andere talen en... -- eh, en mischien nog wat talen die ik nu vergeten ben. Mijn docent aan de unversiteit kende meer talen dan ik... Maar hij was iemand die met zijn studenten moest kunnen vrijen om ze te kunnen begeleiden.
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Poll: Welke talen spreken we allemaal?

Bericht door DelicateFlower »

Nederlands, Engels, Hebreeuws, Spaans. In deze volgorde.

En ik ben opgegroeid in een taaltje dat ik hier niet ga noemen, want anders verraad ik mijn achtergrond, haha.

Spaans hoor ik nog wel bijna elke dag (muziek), maar ik gebruik het al jaren niet meer, en dus is het enorm weggezakt. Voor het Hebreeuws heb ik me daarentegen een beetje afgesloten. Sinds een jaar of twee hoor en lees ik helemaal niks meer, dus dat zal ook wel aan het wegzakken zijn. Als ik weer eens naar Israël ga, zal ik wel merken hoe belabberd het is geworden. Gelukkig kunnen ze daar prima Engels... :D
Gebruikersavatar
Theunix
Berichten: 117
Lid geworden op: 12 mei 2020, 16:09
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens
Locatie: Meteren

Re: Poll: Welke talen spreken we allemaal?

Bericht door Theunix »

Nederlands, Engels & Duits zijn de talen die ik beheerst. Japans ben ik aan het bestuderen (Kanji & Katakana), denk dat ik hier de komende jaren meer tijd in gaat stoppen. Japan staat sowieso op Nr 1 land om naar af te reizen. Dat zal in 2020 gebeuren, but he.... we know whats happend...

Ook al is Nederlands mijn moedertaal, is Engels de taal waar ik vooral in denk en lees. Het komt vaker voor dat ik woorden in het Engels weet maar niet weet wat ze in het Nederlands zijn :lol:
Non-Binair Trans (AMAB) - Pronouces: Die/Diens

05/03/20 - Start traject bij De Vaart
14/12/21 - Start Laser ontharen/elektrisch epileren
03/07/22 - X in het paspoort
04/07/22 - Start HRT via Gender Clinic
27/07/23 - Start Traject MKV (vaginaplastiek)
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Poll: Welke talen spreken we allemaal?

Bericht door DelicateFlower »

DaphneT schreef: 08 jan 2021, 15:17 Japan staat sowieso op Nr 1 land om naar af te reizen. Dat zal in 2020 gebeuren, but he.... we know whats happend...
Zeker gaan! Ik vond 't er geweldig. :D Aangezien ik nog niet veel heb gezien (Tokio, Kioto, Nara, Osaka en Hakone) ga ik zeker nog eens terug. Bij voorkeur naar het zuiden zodat ik de boot kan pakken naar Zuid-Korea. :) Voor 2020 had ik o.a. Taiwan geboekt, maar dat ging natuurlijk ook niet door.
Gebruikersavatar
Tess_
Berichten: 200
Lid geworden op: 04 dec 2021, 12:33
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: she/they

Re: Poll: Welke talen spreken we allemaal?

Bericht door Tess_ »

Deutsch, Dutch, English - Sind hier noch andere Deutsche? :hbeat: