Gender-blijheid

Gevoelens die je met de wereld deelt
_sanne_
Berichten: 167
Lid geworden op: 26 mar 2022, 01:45
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Gender-blijheid

Bericht door _sanne_ »

Ik weet niet of dit nou 😊 of 🤦🏼‍♀️ is….
Ik was vandaag bij de huisarts voor mijn decapeptyl shot. We gaan emigreren naar Nederland dus ik vroeg of we ons dossier konden krijgen en of ik dat ook kon van mijn dochter en mijn partner (is inmiddels mijn ex maar ala). Hebben we eerst even over waarom we gaan emigreren. Dat is omdat mijn ex werk heeft gevonden in NL dus tijdens dat gesprek refereer ik aan haar als zij/haar. Dan terug naar het dossier. “Als u getrouwd bent dan kan uw *man* u machtigen anders moet *hij* dat zelf vragen want het is medisch geheim”. Dusssss. Maakt deze (cis)heteronormativiteit me nou blij of is het toch 🤦🏼‍♀️ 😂
Marije
Berichten: 1324
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Gender-blijheid

Bericht door Marije »

Er werd aangebeld. Ik werk vandaag thuis en heb een lekker ruimzittende spijkerbroek aan en een hoodie. Mijn haren niet echt netjes gekamt.

Ik ren naar buiten, het was de jongen van de krant voor de kerstfooi.

Hij scoort goed, want tot drie keer toe was het keurig mevrouw dit en mevrouw dat.

Blije Marije... blije krantenjongen...
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Maartje-nb
Berichten: 246
Lid geworden op: 30 mei 2022, 23:28
Gender: Anders
Voornaamwoorden: Die/diens, Hen/hun

Re: Gender-blijheid

Bericht door Maartje-nb »

Fijn gevoel is dat hè. Heel tof voor je.
Leeuw
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 jan 2023, 18:20
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem

Re: Gender-blijheid

Bericht door Leeuw »

Dit is echt super tof! Dat gevoel van herkenning maar daarna ook erkenning!

Herken dat ook, de momenten dat er een hij/hem of ‘die jongen’ valt.. dan kan je dag niet meer stuk.

De beste momenten..
Als ik in de spiegel kijk en ik zie een man, en ik weet dat ik er ook nog ECHT iets aan ga doen, en dat dit me vervolgens blij maakt, en dat ik dan zeker weet dat dit is wat ik wil en waar ik gelukkig van word……..
maakt me nog blijer. Kan dan wel een gat in de lucht springen.

En om hier te zijn en verhalen te delen!
Daan_3
Berichten: 142
Lid geworden op: 27 dec 2022, 21:06
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/hen/hij

Re: Gender-blijheid

Bericht door Daan_3 »

Ik had laatst online iemand verbeterd dat ik geen "cat mum" was, maar technisch gezien een "cat dad". Dat voelde zo goed! Ik ben zo blij dat ik uiteindelijk toch alvast die stap had gezet om mijn naam en gender officieel te veranderen.
Maartje-nb
Berichten: 246
Lid geworden op: 30 mei 2022, 23:28
Gender: Anders
Voornaamwoorden: Die/diens, Hen/hun

Re: Gender-blijheid

Bericht door Maartje-nb »

Ja een gender blijheid stukje mag wel weer wat mij betreft. :)
Afgelopen week bij kinky kappers geweest. Wat een top mensen zijn dat zeg! Het begint al dat je bij aanmelding al non-binair kan aankruisen en dan verwelkomt wordt en wordt aangesproken op de manier zoals je dat wilt. Zo leuk.
Ik dacht altijd dat kinky kappers alleen voor de super extreme haarstijlen was of zo. Maar dat hoeft helemaal niet als je dat niet wil. Ik ga er heen omdat er gewoon super open minded mensen werken. Regelmatig al trans mensen en non-binaire personen als kappers en bezoekers meegemaakt daar. Dus: dikke tip
Mareijn
Berichten: 155
Lid geworden op: 12 sep 2018, 12:45
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Gender-blijheid

Bericht door Mareijn »

Een echt blijheid momentje vandaag:

Ik zit nog muurvast in de kast, zelfs mijn partner weet het niet. Vanmorgen vroeg ik 'voor de grap' aan haar of zij bij mij ook mascara op wilde doen. Dat wilde ze wel, en het voelde zo goed! Ze vond het nog mooi ook, ze vond dat het mijn blauwe ogen extra accentueerde. Ze had het vrij subtiel gedaan dus ik heb het vandaag laten zitten, en zo zijn we naar haar familie gegaan (die het niet hebben gezien) en een drankje gaan doen in de stad. Het voelde heerlijk! En ik ben zo blij dat ze het mooi vind staan, dat bied kansen :) Ze vond het zelfs jammer dat ik het eraf haalde toen ik naar werk ging, maar dat ging me net een stapje te ver :lol: :oops:
-- It takes both rain and sunshine to create a rainbow --
Maartje-nb
Berichten: 246
Lid geworden op: 30 mei 2022, 23:28
Gender: Anders
Voornaamwoorden: Die/diens, Hen/hun

Re: Gender-blijheid

Bericht door Maartje-nb »

Hey!
Oh wat goed.
Dat zijn echt van die kleine dingen hè.
Hee herkenbaar.
Ooit begonnen met een armband. Ik keek er de hele dag naar. Hahaha.
Terwijl ik nu altijd nagellak draag en ook foundation. Zonder dat ga ik niet eens meer de deur uit. Hahaha
Heel tof voor je. Omarmen die momentjes.
Ikz oj t gewoon stap voor stap eens peilen.
Je kunt ook vb samen een documentaire kijken op Netflix of zo en kijken hoe ze daarop reageert. Vaak ook een mooie opstap ok het er over te hebben.
Zo heb ik dat toen ook gedaan. Zo van: dat verhaal van die non binaire persoon , daar herken ik ook wel veel van.
En boem! We zaten in t gesprek.
Dat klinkt al wat anders dan: ik ben ook non binair
Dawn
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Gender-blijheid

Bericht door Dawn »

Wat fijn dat dit zo natuurlijk ging, en mooie tips van Maartje. In die lijn zou je als je dat nog niet doet je nagels kunnen polijsten of transparante lak op doen. Of gaatjes in je oren laten doen als je dat nog niet hebt. Ik vond dat zelf een hele mooie stap en je kan met je haar spelen of ze wel of niet zichtbaar zijn.
Mareijn
Berichten: 155
Lid geworden op: 12 sep 2018, 12:45
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Gender-blijheid

Bericht door Mareijn »

Maandag dan echt het eerste gesprek bij psyq! Ik ben zo blij dat ik nu echt stappen ga zetten!

En tegelijk ook wel spannend, straks zeggen ze 'welnee jij bent helemaal niet trans, wat doe je hier'
-- It takes both rain and sunshine to create a rainbow --
Plaats reactie