online kleding kopen

Make-up, kleding, en zo voort
Alex
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 mar 2023, 22:02
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

online kleding kopen

Bericht door Alex »

hoi allemaal

Ik probeer meer kleding te kopen waar ik mij prettig in voel maar ik heb best wat moeite met dingen vinden. Ik heb zowel fysiek als online gekeken maar ik vind fysiek winkelen niet heel prettig. Ik word snel dysforisch met kleding passen en ik ben nou ook niet echt zo'n fan van het winkelpersoneel dat hun ongevraagde mening constant laat weten. Ik wou eerst kleding via shein kopen maar ik heb uiteindelijk besloten dat niet te doen omdat ik er best wel veel slechte dingen van heb gehoord.

wat ik fijn aan shein vond is dat je de afmetingen van de kleding per maat kon betalen, ze hadden per kleding-stuk een aparte maattabel. veel webshops hebben gewoon een algemene maattabel die geen rekining houd met hoe dat individuele stuk valt. Weet iemand toevallige een andere webshop waar je makkelijk informatie over de maat van de kleding kan vinden.

Hebben jullie verder nog tips? winkels die jullie fijn vinden? bepaalde modellen of filters die jullie graag gebruiken? goede merken?
Maartje-nb
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 mei 2022, 23:28
Gender: Anders
Voornaamwoorden: Die/diens, Hen/hun

Re: online kleding kopen

Bericht door Maartje-nb »

Hey, hey,
Toevallig vandaag stradivarius ontdekt. Een winkel waar ik nog nooit wat heb gekocht, maar ik nu bij de unisex afdeling wel hele toffe dingen zag. Ze hebben daar een hele duidelijke maat tabel . Stellen ze je een aantal vragen : lengte gewicht leeftijd etc… en dan rolt er een maat uit. Super makkelijk. Moet je stijl natuurlijk zijn. Zelf houd ik er van om elke wat jeugdiger te kleden, dus je moet even kijken of je dat wat vindt.
Bij het begin even uittesten met maten, of vb een L en een xl bestellen of een maat 40 of 42 bestellen en dan gewoon uitproberen en de ander weer terug sturen. Dan weet je voor in het vervolg wat je maar is.
Groetjes Maartje
Gerda1965
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jul 2023, 09:46
Gender: Vrouw

Re: online kleding kopen

Bericht door Gerda1965 »

Hoi allemaal,

Ik koop wel online, Shein heb ik al verschillende dingen besteld, ik ben gek van satijn, al blouses, rokken en jurken daar gekocht, alleen met mijn grote maat is het vaak wat lastig!
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: online kleding kopen

Bericht door Emma »

Als je online de wat grotere maten zoekt vang je bij Chinese winkels als Shein al snel bot.

En als je weinig ziet in de wat conservatievere collectie van Bonprix en consorten kun je het eens bij de Britten proberen. ASOS, Boohoo, Long Tall Sally (die latste ook voor de wat grotere of bredere maten schoenen).
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gerda1965
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jul 2023, 09:46
Gender: Vrouw

Re: online kleding kopen

Bericht door Gerda1965 »

Dank je voor de tip Emma

Ik heb al wat blouses en jurken bij Zalando en About You besteld, maar het is inderdaad lastig met de grote maten, laatst bij C & A wel een rok kunnen vinden, overigens bij Shein heb ik wel grotere maten rokken gekocht maar bij maat 52 houdt het wel op!
Gebruikersavatar
Joni_Etten-Leur
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 jul 2023, 21:30
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: online kleding kopen

Bericht door Joni_Etten-Leur »

Gerda1965 schreef: 08 jul 2023, 14:44 Hoi allemaal,

Ik koop wel online, Shein heb ik al verschillende dingen besteld, ik ben gek van satijn, al blouses, rokken en jurken daar gekocht, alleen met mijn grote maat is het vaak wat lastig!
Ik hoop wel dat je ervan op de hoogte bent dat Shein moreel behoorlijk dubieus is. Ik moet hier wel gelijk aan toegeven dat ik zelf ook schuldig aan ben veel bij ze te bestellen, maar ik heb het financieel helaas niet zo breed. 😅

Daarbij hebben ze mijn stijl daar die maar in héél weinig andere winkels in Nederland te vinden is.
Gerda1965
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jul 2023, 09:46
Gender: Vrouw

Re: online kleding kopen

Bericht door Gerda1965 »

Joni_Etten-Leur schreef: 11 jul 2023, 19:09
Gerda1965 schreef: 08 jul 2023, 14:44 Hoi allemaal,

Ik koop wel online, Shein heb ik al verschillende dingen besteld, ik ben gek van satijn, al blouses, rokken en jurken daar gekocht, alleen met mijn grote maat is het vaak wat lastig!
Ik hoop wel dat je ervan op de hoogte bent dat Shein moreel behoorlijk dubieus is. Ik moet hier wel gelijk aan toegeven dat ik zelf ook schuldig aan ben veel bij ze te bestellen, maar ik heb het financieel helaas niet zo breed. 😅

Daarbij hebben ze mijn stijl daar die maar in héél weinig andere winkels in Nederland te vinden is.
Hoi Joni

Shein heeft de naam om dubieus te zijn maar weet jij waar al dat spul in de gewone winkels vandaan komt, ik vind Shein 1 van beter webshops alleen ja de kwaliteit is wisselend, ik heb al eens dingen bij Wish besteld en dat al een stuk mindere kwaliteit, maar voor dat geld mag je eigenlijk niet klagen!
Gebruikersavatar
Saskia-Vince
Berichten: 130
Lid geworden op: 18 mei 2023, 12:51
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens
Locatie: Velp

Re: online kleding kopen

Bericht door Saskia-Vince »

The Northface.nl online shop heeft een goed maat tabel en heeft kwalitatief goede kleding.
7-9-22 verwijzing Radboud
7-9-22 contact advocaat geslacht wijziging M naar X
27-3-23 Paspoort gewijzigd voortaan geregistreerd met de X
27-3-23 voornaams wijziging Vince wordt Saskia-Vince
CarlaJansen
Berichten: 56
Lid geworden op: 05 jan 2023, 08:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: online kleding kopen

Bericht door CarlaJansen »

Emma schreef: 08 jul 2023, 14:56 Als je online de wat grotere maten zoekt vang je bij Chinese winkels als Shein al snel bot.

En als je weinig ziet in de wat conservatievere collectie van Bonprix en consorten kun je het eens bij de Britten proberen. ASOS, Boohoo, Long Tall Sally (die latste ook voor de wat grotere of bredere maten schoenen).
Niet vergeten dat er een Brexit was…
Heb een paar dagen geleden voor zo’n 170 pond besteld bij en andere UK club, te vertalen als 205 € oid PLUS 83€ import heffing (kleding) en BTW.
Was een beetje zuur…
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: online kleding kopen

Bericht door Emma »

Nee hoor, vergat ik niet. De drie die ik noemde hebben ook een EU versie van de webshop, dan betaal je gewoon inclusief BTW en import. LTS gaat daar trouwens wel erg ruim mee om, ze rekenen simpelweg een absurde €/£ koers.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]