Ik heb nu 4 maanden een lage dosis testosteron. Sinds een week of twee heb ik vrij plotseling last van haaruitval. Hoewel ik dat nooit eerder hoefte te doen, moet ik na elke douche ineens het putje schoonmaken zeg maar. Ik schrok er ontzettend van, en hield strak mijn haarlijn en kruin in de gaten. Niemand in mijn familie, behalve 1 opa, is kaal. Die opa werd ook echt op zijn twintigste al kaal, maar al mijn andere mannelijke familie leden hebben nog een volle kop, ook op oudere leeftijd. Ik was bang dat ik misschien toch dat ene gen had gekregen.
Afgelopen woensdag had ik een afspraak met onder andere mijn endicrinoloog. Ik heb haar meteen verteld over mijn zorgen. Toen vertelde ze mij dat haaruitval een algemene bijwerking is als je lichaam zich aanpast aan een nieuw huishouden aan hormonen. Zo verliezen veel vrouwen na hun zwangerschap ook ineens veel haar. Dus is de kans dat ik nu al kalend ben vrij klein. Dat stelde mij dus best wel gerust.
Dus, moraal van het verhaal: haaruitval bij gebruik van testosteron? Betekent niet meteen dat je kalend bent, gelukkig
(PS: het kan zijn dat mijn haar over het algemeen veranderd. Het lijkt zwaarder dan eerst, mijn wax houdt het minder lang in stand. Wie weet wordt er gewoon flink wat vervangen)