Ja, ben ook benieuwd. Ik denk dat dit kabinet geen lang leven is beschoren. Een program-kabinet is natuurlijk al een bizarre constructie en dat de VVD tegen wilders zit aan te leunen en ineens meegaat met zijn gedachtegoed, is ook beschamend om te zien. Ze bekennen nu dus kleur. Ik geeft het 2 jaar voordat het spel over is. Misschien nog wel korter, want ik zou niet weten wie dit kabinet goed zou kunnen vertegenwoordigen. je moet je voorstellen dat er drie partijen zitten die het nauwelijks met elkaar kunnen vinden, en iemand moet dat tegenover het buitenland gaan zitten te verdedigen en goedpraten. Je zal van goede diplomatieke huize moeten komen omdat te kunnen.San(ne) schreef: 21 mei 2024, 12:45 Dit probleem heeft zichzelf opgelost. Benieuwd wat voor rechtse rakker er nu aangedragen gaat worden..
Plasterk als minister-president? Mwah..
-
Alexandra11
- Voornaamwoorden: Genderloos
Re: Plasterk als minister-president? Mwah..
-
Secret24
Ik denk dat het voor het grootste gedeelte van rechts kiezend weinig kan schelen of je trans of wat dan ook bent. Feit is dat wat door links binnengelaten wordt een serieuzer probleem is voor de lhbti gemeenschap. In de asielopvang zijn degene die voor hun geaardheid gevlucht zijn, al apart en beveiligd geplaatst. Daarom wordt er rechts gestemd.Alexandra11 schreef: 21 mei 2024, 12:31 Beangstigende tijden waarin we leven, hoe bizar dat het in tien jaar zo ver kan gaan. Ik zie nu overal rechts kabinetten in Europa. Tien jaar geleden was dit ondenkbaar. En waarom? dat is de vraag. Ik hoop niet dat het met trans activisme te maken heeft. Dat zou zonde zijn.
Maar goed, het is weer de waan van de dag... en er moet weer een groep het zwarte schaap zijn. Over 5 jaar is het weer anders en zijn andere groepen aan de beurt, en kijkt iedereen terug wat een puinhoop het was. Dat weet ik wel zeker, want zo gaat het atlijd.
-
BrittyKitty
- Voornaamwoorden: zij/haar
Trans activisme is niet de oorzaak voor deze oprukking van extreemrechts. Nee, het is de economische crisis; wanneer mensen in armoede leven, gebeurt het nogal eens dat mensen met macht een zondebok uitkiezen waarop mensen hun frustratie kunnen uiten. Kijk maar naar Nazi Duitsland: Hitler kwam ook aan de macht in tijden van grote economische crisis, en gaf de Duitse Joden (plus ook andere minderheidsgroepen - Sinti, Roma, gehandicapten, maar ook homo's en trans mensen - eigenlijk iedereen die "afwijkt") de schuld van alle ellende.Alexandra11 schreef: 21 mei 2024, 12:31 Beangstigende tijden waarin we leven, hoe bizar dat het in tien jaar zo ver kan gaan. Ik zie nu overal rechts kabinetten in Europa. Tien jaar geleden was dit ondenkbaar. En waarom? dat is de vraag. Ik hoop niet dat het met trans activisme te maken heeft. Dat zou zonde zijn.
Maar goed, het is weer de waan van de dag... en er moet weer een groep het zwarte schaap zijn. Over 5 jaar is het weer anders en zijn andere groepen aan de beurt, en kijkt iedereen terug wat een puinhoop het was. Dat weet ik wel zeker, want zo gaat het atlijd.
Wat is hiervoor nu de oplossing? Blijven vechten. Het heeft geen nut om te proberen onszelf zo klein mogelijk te maken in de hoop dat extreemrechts geen aandacht aan ons besteedt - dat heeft historisch gezien nooit gewerkt, voor geen enkele minderheidsgroep niet. Het enige wat we kunnen doen is gewoon blijven demonstreren en onszelf blijven zijn.
-
Alexandra11
Ik denk dat mensen rechts stemmen omdat ze vooral ontevreden zijn over hun eigen leven en een zondebok zoeken. Vroeger waren het de turken, toen de molukkers, daarna de homo's, toen alle buitenlanders, en vandaag transgenders. Morgen zal het wel iets anders zijn, misschien daklozen, die het juk mag slepen van een dolgedraaide maatschappij.
-
BrittyKitty
Beste Secret, asielzoekers zijn niet onze vijand. De neo-nazi's van FvD, PVV, SGP en NSC zijn onze vijanden. Laat je niet wijsmaken dat een relatief kleine groep mensen die voor oorlogssituaties zijn gevlucht op de een of andere manier de grootste bedreiging is voor de lhbti gemeenschap. Dat is namelijk ook een tactiek van extreemrechts: vijandigheid zaaien tussen mensen van verschillende minderheidsgroepen, in de hoop dat ze elkaar gaan haten in plaats van hun aandacht richten op de extreemrechtse politici.Secret24 schreef: 21 mei 2024, 12:55Ik denk dat het voor het grootste gedeelte van rechts kiezend weinig kan schelen of je trans of wat dan ook bent. Feit is dat wat door links binnengelaten wordt een serieuzer probleem is voor de lhbti gemeenschap. In de asielopvang zijn degene die voor hun geaardheid gevlucht zijn, al apart en beveiligd geplaatst. Daarom wordt er rechts gestemd.Alexandra11 schreef: 21 mei 2024, 12:31 Beangstigende tijden waarin we leven, hoe bizar dat het in tien jaar zo ver kan gaan. Ik zie nu overal rechts kabinetten in Europa. Tien jaar geleden was dit ondenkbaar. En waarom? dat is de vraag. Ik hoop niet dat het met trans activisme te maken heeft. Dat zou zonde zijn.
Het zijn niet asielzoekers die de wachtlijsten in ziekenhuizen zo tering lang hebben gemaakt. Het zijn niet de asielzoekers die voor de enorme toename aan transfobie in de media hebben gezorgd. Het zijn niet de asielzoekers die drag queens doodsbedreigingen sturen. Het zijn niet asielzoekers die publiekelijk toespraken houden waarin ze ons bestaan ontkennen en ons vergelijken met pedofielen.
Nee, het zijn extreemrechtse mensen die al deze shit doen. ZIJ zijn de vijand. Niet mensen die hun land ontvlucht zijn voor oorlog.
-
Danielle
Zullen we dit soort direct racisme lekker buiten do forum houden. Je klinkt als een PVV stemmer nu.Secret24 schreef: 21 mei 2024, 12:55Ik denk dat het voor het grootste gedeelte van rechts kiezend weinig kan schelen of je trans of wat dan ook bent. Feit is dat wat door links binnengelaten wordt een serieuzer probleem is voor de lhbti gemeenschap. In de asielopvang zijn degene die voor hun geaardheid gevlucht zijn, al apart en beveiligd geplaatst. Daarom wordt er rechts gestemd.Alexandra11 schreef: 21 mei 2024, 12:31 Beangstigende tijden waarin we leven, hoe bizar dat het in tien jaar zo ver kan gaan. Ik zie nu overal rechts kabinetten in Europa. Tien jaar geleden was dit ondenkbaar. En waarom? dat is de vraag. Ik hoop niet dat het met trans activisme te maken heeft. Dat zou zonde zijn.
Mijn transitieblog: Fading Gender
-
Eva
- Beheerder
WAARSCHUWING
Wees behoedzaam als het om religie of politiek gaat. Dat staat in onze regels en dat is de afspraak!
Wees behoedzaam als het om religie of politiek gaat. Dat staat in onze regels en dat is de afspraak!
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Alexandra11
Ja Eva heeft gelijk, dat draait meestal (of altijd) uit op verhitte discussies... goed idee om wat meer behelst te zijn.
-
Sweta
Wat ik belangrijk vind is dat transgenders hun rechten behouden, want dat zijn universele rechten en niet zozeer de zorg, maar dat er faciliteiten zijn voor ons. Het is niet niks. We worden door de maatschappij niet altijd begrepen. Door wie worden we begraven als we sterven? Dat zijn serieuze zaken. We moeten elkaar daarin helpen en niet kijken of de ene aardig is of de ander niet. Of wat onze verschillen zijn, politiek, achtergrond, religie. Ja, op sommige dingen wel: Dat een transgerelateerde persoon wel in zijn of haar waarde behandeling krijgt vanuit zijn of haar culturele achtergrond. Want in sommige culturen worden ze inderdaad niet geaccepteerd. Als een transvrouw uit een islamitische cultuur sterft dient zij als islamitische vrouw haar zorg en grafrechten te krijgen. Ditzelfde geld voor een transgender man, dat die net zoals cisgender mannen gerespecteerd wordt. Dat is zeer belangrijk. Of diegene nou christen of moslim is, links of rechts, of zelfs extreemrechts dat moet er niet toedoen. Het gaat om transrechten.
-
Mevr B
Laat ik even een keer reageren, we worden al 45 jaar geregeerd door een centrumrechtse regering.Secret24 schreef: 21 mei 2024, 12:55Ik denk dat het voor het grootste gedeelte van rechts kiezend weinig kan schelen of je trans of wat dan ook bent. Feit is dat wat door links binnengelaten wordt een serieuzer probleem is voor de lhbti gemeenschap. In de asielopvang zijn degene die voor hun geaardheid gevlucht zijn, al apart en beveiligd geplaatst. Daarom wordt er rechts gestemd.Alexandra11 schreef: 21 mei 2024, 12:31 Beangstigende tijden waarin we leven, hoe bizar dat het in tien jaar zo ver kan gaan. Ik zie nu overal rechts kabinetten in Europa. Tien jaar geleden was dit ondenkbaar. En waarom? dat is de vraag. Ik hoop niet dat het met trans activisme te maken heeft. Dat zou zonde zijn.
De laatste linkse regering was in de jaren '70.
De binnenstroom van de gastarbeiders is geïnitieerd door de centrumrechtse regering voor die tijd.
Ergo, je blaft tegen de verkeerde boom.
Wat rechts heeft verkloot ga je niet oplossen door het zaakje nog rechtser te laten worden.
Het laat wel zien dat de populatie niet het meest intelligent is.
Dat was mijn mening, daar mag U het mee doen.
Gaat door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen...