Goed, hoeveel biologische geslachten zijn er werkelijk?Sophie123 schreef: 26 jan 2025, 13:45Het lijkt mij terecht dat er gewezen wordt op uitsluiting van mensen of meegaan in rhetoriek die ons bestaan in twijfel trekt. Er zit zoveel meer nuance in de werkelijkheid. Sekse is niet een het één of het ander, zelfs als je intersekse mensen buiten beschouwing laat. Sekse is niet een één of het ander maar een (multidimensionaal) spectrum. De daadwerkelijke biologie is niet zo binair reductionistisch als de mensheid graag denkt, maar juist divers en gevarieerd.Fay Ola di jee schreef: 26 jan 2025, 10:57God ja, en dan moet dat met een veroordelende toon, terwijl ik niets bewust ontkende, ik had simpelweg niet gedacht aan intersekseEmma schreef: 25 jan 2025, 16:35
Je zei dat het er niet was. Letterijk. "geen derde of 4e geslacht naar ik weet". Letterlijk " je hebt nog steeds een vagina, of een penis."
Nee, dat is het 'm nu juist. Er zijn mensen zonder penis, maar ook zonder vagina. Of mensen met een kleine penis maar ook iets van een kleine holte. Je sloeg de plank mis en daar sprak ik je op aan.
Je dost het wel vaker trouwens, meteen dat veroordelende toontje
Of dat handig is?
Man vrouw intersekse hermafrodiet.?
Nog meer
Je kunt de biologie moeilijk ontkennen,los van lichamelijke beleving.
Ik snap best dat buiten de biologische benadering er nog zoveel meer is, maar gd betreft voor een heel groot deel, juist de onvrede met het lichaam.