Gecondoleerd Amerika

Nieuwsberichten
Fay Ola di jee
Voornaamwoorden: Zij

Re: Gecondoleerd Amerika

Bericht door Fay Ola di jee »

Sophie123 schreef: 26 jan 2025, 13:45
Fay Ola di jee schreef: 26 jan 2025, 10:57
Emma schreef: 25 jan 2025, 16:35

Je zei dat het er niet was. Letterijk. "geen derde of 4e geslacht naar ik weet". Letterlijk " je hebt nog steeds een vagina, of een penis."

Nee, dat is het 'm nu juist. Er zijn mensen zonder penis, maar ook zonder vagina. Of mensen met een kleine penis maar ook iets van een kleine holte. Je sloeg de plank mis en daar sprak ik je op aan.
God ja, en dan moet dat met een veroordelende toon, terwijl ik niets bewust ontkende, ik had simpelweg niet gedacht aan intersekse

Je dost het wel vaker trouwens, meteen dat veroordelende toontje

Of dat handig is?
Het lijkt mij terecht dat er gewezen wordt op uitsluiting van mensen of meegaan in rhetoriek die ons bestaan in twijfel trekt. Er zit zoveel meer nuance in de werkelijkheid. Sekse is niet een het één of het ander, zelfs als je intersekse mensen buiten beschouwing laat. Sekse is niet een één of het ander maar een (multidimensionaal) spectrum. De daadwerkelijke biologie is niet zo binair reductionistisch als de mensheid graag denkt, maar juist divers en gevarieerd.
Goed, hoeveel biologische geslachten zijn er werkelijk?

Man vrouw intersekse hermafrodiet.?

Nog meer

Je kunt de biologie moeilijk ontkennen,los van lichamelijke beleving.

Ik snap best dat buiten de biologische benadering er nog zoveel meer is, maar gd betreft voor een heel groot deel, juist de onvrede met het lichaam.
Sophie123
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Bericht door Sophie123 »

Fay Ola di jee schreef: 26 jan 2025, 16:40
Sophie123 schreef: 26 jan 2025, 13:45
Fay Ola di jee schreef: 26 jan 2025, 10:57

God ja, en dan moet dat met een veroordelende toon, terwijl ik niets bewust ontkende, ik had simpelweg niet gedacht aan intersekse

Je dost het wel vaker trouwens, meteen dat veroordelende toontje

Of dat handig is?
Het lijkt mij terecht dat er gewezen wordt op uitsluiting van mensen of meegaan in rhetoriek die ons bestaan in twijfel trekt. Er zit zoveel meer nuance in de werkelijkheid. Sekse is niet een het één of het ander, zelfs als je intersekse mensen buiten beschouwing laat. Sekse is niet een één of het ander maar een (multidimensionaal) spectrum. De daadwerkelijke biologie is niet zo binair reductionistisch als de mensheid graag denkt, maar juist divers en gevarieerd.
Goed, hoeveel biologische geslachten zijn er werkelijk?

Man vrouw intersekse hermafrodiet.?

Nog meer

Je kunt de biologie moeilijk ontkennen,los van lichamelijke beleving.

Ik snap best dat buiten de biologische benadering er nog zoveel meer is, maar gd betreft voor een heel groot deel, juist de onvrede met het lichaam.
Of je kan lezen wat ik schreef. Er is geen ja of nee, man of vrouw verdeling. Dat is een simplistische indeling die een groot deel van de werkelijkheid buiten beschouwing laat omdat de werkelijkheid moeilijk, gevarieerd en genuanceerd is. Als je na de middelbare school nog meer biologie heb gestudeerd dan leer je dat die verdeling geen stand houdt. Het is niet in nummers te zetten hoeveel geslachten er zijn, omdat het een spectrum is.
Sophie123
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Bericht door Sophie123 »

Kleine toevoeging. Het woord of de categorie geslacht gaat om 2, waarom de categorie dus een versimpeling is wat de waarheid niet reflecteert. Daarnaast zijn natuurlijk de woorden "vrouw" en "man" nog veel breder dan alleen de achterhaalde categorie "geslacht". Ook vind ik het gebruik van oude termen die vooral gebruikt worden als scheldwoorden zoals "hermafrodiet" nogal jammer.
Alexandra11
Voornaamwoorden: Genderloos

Bericht door Alexandra11 »

Ik geef President T geen seconde aandacht meer, het is iets waar hij naar snakt. Waarschijnlijk is hij aan het projecteren.
Sweta

Bericht door Sweta »

Wat Trump, Wilders, linkse of rechtse politici zeggen is voor mij niet van belang. Iedereen heeft er welliswaar zijn eigen kijk op. En uiteraard respecteer ik die van elk ander. Voor mijzelf: God schiep Adam en Eva. Man en mannin om samen weer tot 1 lichaam te vormen. Dat is de perspectief vanuit waar ik in geloof. Mensen mogen dat anders zien. Psychisch gezien ben ik (of voel ik) mijzelf vrouw, lichamelijk ben ik geen vrouw. Anders hoefde ik geen hormonentherapie en geslachtsveranderende operaties te ondergaan om mijzelf thuis te voelen in het lichaam waarmee ik geboren ben. Dan had ik gewoon een baarmoeder en gaf ik mijn kinderen moedermelk. Als ik kon kiezen was ik niet transgender. Trump kan je kiezen. Genderdysforie kan je niet kiezen. Maar als ik zou kunnen kiezen voor een van die 2 zou ik niet voor genderdysforie kiezen. Van Trump heb ik minder last. Helaas is genderdysforie geen keuze. En ja, dan zou het zo maar kunnen betekenen dat ik van Trump wel last ga krijgen als hij transrechten in de weg gaat staan.
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Even voor de duidelijkheid: het bestaan van meer dan de geslachten M en V is een biologische werkelijkheid die helaas niet de vereenvoudigde biologieboekjes van de basisschool halen. Als je voor je eigen geloofsovertuiging of geruststelling die werkelijkheid buiten beschouwing wilt laten is dat prima en moet je dat vooral doen, maar dan wel in je eigen privésfeer. Feit is dat er honderdduizenden mensen alleen al in Nederland zijn die aantoonbaar niet zomaar man of vrouw zijn. En nee, intersekse zijn is geen 'afwijking' net zo min als transgender zijn een afwijking is. Intersekse mensen hebben geen 'ziek' lichaam net zo min als transgender mensen ziek in hun hoofd zijn. Hun bestaan is niet aan enige mening onderhevig. Ook voor hen moeten we een veilig platform kunnen zijn. Einde discussie wat mij betreft.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Mevr B

Bericht door Mevr B »

Trans zijn in de VS nu.
Ze legt het uit, maar je hoort de angst in haar stem...
Gaat door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen... :mrgreen:
ElisabethT
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door ElisabethT »

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik maak me ernstig zorgen. Zo erg dat ik nachtmerries heb en nachten lig te malen. En dat voor een idioot aan de ander kant van de oceaan.
Zijn acties hebben helaas wereldwijd consequenties. En niemand die zich er echt druk overmaakt behalve wij transgenders zelf.
Ik zie parallellen met nazi duitsland. De aanval op de medische wetenschap afgelopen weekend (CDC) vertoont verdomt veel gelijkenissen als de aanval in 1933 op het Institut für Sexualwissenschaft van Magnus Hirschfeld. De net aangekondigde ban op transgender atleten en de consequenties voor de olympische spelen over 3 jaar in de VS lijkt bijna op de spelen van 1936. Gaat de wereld toch de spelen organiseren in een land van haat??
Danielle

Bericht door Danielle »

Het WK voetbal in Qatar was geen probleem, georganiseerd door een bond die doordrongen is van corruptie in een land dat het bewezen niet zo nauw neemt met mensenrechten. De FINA heeft transvrouwen al jaren volledig geweerd uit de zwemsport en dat boycotten we ook niet.

Wim en Max zitten in 2028 gewoon naast trump op de tribune te klappen.
Mijn transitieblog: Fading Gender