Transitie klaar?

Gevoelens die je met de wereld deelt
Marije
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Transitie klaar?

Bericht door Marije »

Was mijn eigen onderbuikgevoel... anders gewoon negeren wat ik zeg. Excuus.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Fay Ola di jee
Voornaamwoorden: Zij

Bericht door Fay Ola di jee »

Marije schreef: 11 jan 2025, 08:18 De "biologische" vrouw definitie ophangen aan een baarmoeder en eierstokken is een gevaarlijke weg die ik niet zou durven voeren. 3% van de mensen wordt DSD geboren...
Lijkt mij ook niet verstandig, was ook niet wat ik bedoelde.

Je wordt als trans geboren toch?

Thats my point..
Yvonne
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Yvonne »

Ik ben geboren als mens mèt een DSD/intersekse conditie (ja, die 3%, en in mijn geval een zeer zeldzame versie daarbinnen). Ik bèn niet mijn DSD/intersekse conditie. Dat zou mij een "object" maken, ik ben mens. Een mens met emoties en gedachten. Met karaktertrekken en een uiterlijk. Geen object.

Een wisseling in de rol waarin ik leef is voor mij een overgang, een transitie. Nu gewoon verder met mijn leven met die wisseling in mijn medische historie.

Natuurlijk (logisch) heb ik er niks tegen om zelf je keuze te maken om je te blijven presenteren als transgender. als groot deel van je identiteit omdat het prettig voelt. Of tegen wil en dank omdat het erg zichtbaar is. Maar de stelling dat het "zo was, is, en blijft" daar protesteer ik tegen.

Live life! 🍀🌸
100% Myself 💟
Intimiteit en Sex Positive ❤️🌈🔥🌸🍀
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik geloof toch dat ik je goed heb begrepen Yvonne. Ik bedoel ook niet dat transzijn mijn identiteit bepaalt, maar ik ontken mijn historie niet, ik blijf het gevoel houden dat jij dat wel doet, maar wellicht begrijp ik je toch verkeerd.
Irene
Yvonne

Bericht door Yvonne »

Irene_de_Vreede schreef: 11 jan 2025, 12:05 Ik geloof toch dat ik je goed heb begrepen Yvonne. Ik bedoel ook niet dat transzijn mijn identiteit bepaalt, maar ik ontken mijn historie niet, ik blijf het gevoel houden dat jij dat wel doet, maar wellicht begrijp ik je toch verkeerd.
Wat jij beschrijft is geen gevoel maar een gedachte. ik was waarschijnlijk nog niet voldoende duidelijk in wat ik wil zeggen.

Ik ontken mijn historie niet, heb ik ook geen reden toe. Sterker nog, ik heb het zojuist in de voorgaande post netjes opgeschreven 🤷🏼‍♀️.

Ik vind dat er een fundamenteel verschil zit tussen de stelling "je ben trans", die ik als objectificatie zie, of je bent [insert naam here] en je hèbt een transitie historie.
In mijn gevoel komt daar DSD bij.

Mensen in een transitie proces of met een transitie verleden worden al zoveel geobjectificeerd in "de buitenwereld". Ik waak ervoor. En jij?
100% Myself 💟
Intimiteit en Sex Positive ❤️🌈🔥🌸🍀
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Voor mij zat daar eerder een nuanceverschil tussen dan een fundamenteel verschil, dat verklaard waarschijnlijk waarom we elkaar in eerste instantie niet goed begrepen.
Wat het gevoel bij DSD betreft kan ik uiteraard niet over meepraten.
Irene
Alexandra11
Voornaamwoorden: Genderloos

Bericht door Alexandra11 »

In een zwart gat vallen is me ook overkomen, daar vloog ik doorheen, angstig maar toch ook vol hoop. Inmiddels ben ik daar weer uit. Ik noemde dat emotioneel helen, want dat is wat anders dan fysiek helen van operaties. Het duurde ook veel langer om het emotioneel een plaats geven, aangezien emoties alle kanten op kunnen gaan. Nu ben ik wel klaar met dit laatste hoofstuk en heb ik het boek gesloten. Ik ben er dus uit wie ik ben, en dat heeft zeer veel pijn en moeite gekost.
Tess_
Voornaamwoorden: she/they

Bericht door Tess_ »

Voor mij is dat een moeilijke vraag om te beantwoorden. Ik heb mezelf nooit als trans kunnen zien, god verhoede dat ik een transvrouw ben. Wat ik ben is non-binair, interseksueel, een vrouw, over het algemeen ben ik Tess: dat is mijn ware definitie.

Ik zit in mijn 21e maand van hormonen en heb heel weinig fysieke verandering, althans dat is wat ik zie en anderen zien het anders; geen borstgroei of andere verandering. Het kan zijn dat ik nooit veel meer zal veranderen dan nu of misschien nemen de hormonen in de komende 12 maanden toe. Ik weet het niet, ik weet alleen dat mijn lichaam op de een of andere manier heel anders werkt met hormonen.

En omdat ik niet van A naar B ga, kan ik ook niet zeggen of ik wel of helemaal niet ga. Ik voel me hier vaak ingewikkeld bij. Als ik in de afgelopen 21 maanden serieuzere veranderingen had gehad, weet ik zeker dat ik ook meer overgangsveranderingen had doorgemaakt, bijvoorbeeld stem of zelfs SRS.

Maar omdat ik in deze middelste zone zit, zou ik niet weten wanneer ik klaar zou zijn met de transitie.

Het is op de een of andere manier moeilijk uit te leggen en de laatste tijd vraag ik me vaak af waarom dit bij mij zo anders is. Ik zou willen dat een endocrinoloog het me eindelijk zou uitleggen, maar ondanks dat ik nu elke 3-4 weken bloed laat prikken, krijg ik nog steeds geen antwoorden.

Ik werk eraan om daar acceptatie in te vinden…
DominiqueB

Bericht door DominiqueB »

Wou dat ik je kon helpen Tess maar dat kan ik niet.

dikke knuffel Dominique
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.

28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
..-..-25 Start HRT