Lopen op hoge hakken
-
Marica
- Voornaamwoorden: Hun / Henne
Re: Lopen op hoge hakken
Ik geloof dat ik het verkeerde land heb gekozen om te leven. Hier heb ik nog geen mens op hakken zien lopen. Sneakers of berg/wandelschoenen is wat de mensen dragen.
ᛃᛖᚷ ᛖᚱ ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ ᛃᛖᚷ ᛃᛟᛒᛒᛖᚱ ᛈᚨ ᛖᚾ ᚷᚨᚱᛞ ᛁ ᚺᛟᚲᚲᛊᚢᚾᛞ ᛊᛟᛗ ᚷᚱᚨᚢᛖᛗᚨᛊᚲᛁᚾ ᛏᚱᚨᚲᛏᛟᚱ ᛟᚷ ᛚᚨᛊᛏᛖᛒᛁᛚᛊᛃᚨᚠᚢᚱ ᛟᚷ ᛃᛖᚷ ᛒᛟᚱ ᛊᚨᛗᛗᛖᚾ ᛗᛖᛞ ᛗᛁᚾ ᚲᛃᛇᚱᛖᛊᛏᛖ ᚲᛟᚾᛖ ᚲᚨᚨᛏᛃᛖ ᛁ ᚲᚱᚢᛞᛊᚺᛖᚱᚨᛞ ᚲᛟᛗᛗᚢᚾᛖ
-
Marica
In dit jaargetijde zie je zelfs schoenen met spikes in de zool. Het is hier en daar spekglad, dus uitkijken geblazen.
ᛃᛖᚷ ᛖᚱ ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ ᛃᛖᚷ ᛃᛟᛒᛒᛖᚱ ᛈᚨ ᛖᚾ ᚷᚨᚱᛞ ᛁ ᚺᛟᚲᚲᛊᚢᚾᛞ ᛊᛟᛗ ᚷᚱᚨᚢᛖᛗᚨᛊᚲᛁᚾ ᛏᚱᚨᚲᛏᛟᚱ ᛟᚷ ᛚᚨᛊᛏᛖᛒᛁᛚᛊᛃᚨᚠᚢᚱ ᛟᚷ ᛃᛖᚷ ᛒᛟᚱ ᛊᚨᛗᛗᛖᚾ ᛗᛖᛞ ᛗᛁᚾ ᚲᛃᛇᚱᛖᛊᛏᛖ ᚲᛟᚾᛖ ᚲᚨᚨᛏᛃᛖ ᛁ ᚲᚱᚢᛞᛊᚺᛖᚱᚨᛞ ᚲᛟᛗᛗᚢᚾᛖ
-
Yvi
- Voornaamwoorden: zij/haar
Volgens mij loop je ook vrij vlot weg op hakken als je enigzins elegant kan lopen op categorie C/D bergschoenen. Probeer het maar eens als je ze aan hebt.
100% Myself 
Intimiteit en Sex Positive

L, B, I en Q uit LHBTIQA+
Intimiteit en Sex Positive
L, B, I en Q uit LHBTIQA+
-
Marica
Het op hakken lopen is voor mij geen probleem, ik kan het al heel lang. Geleerd op 13 jarige leeftijd op de hakken van mijn moeder.
-
emmy
op hakken lopen is heerlijk , maar mijn voeten en knieen laten dat niet meer toe
-
Renske
- Voornaamwoorden: zij, haar
Alleen bij uitgaan, dus voornamelijk binnen, draag ik hakken. Voor buiten heb ik enkellaarsjes met hakken, maar voor langere afstand toch niet echt comfortabel. Het liefst draag ik gewoon sneakers. In Nederland loopt bijna niemand op hakken. Je valt bijna op als je ze wel draagt.
-
emmy
ik kan niet hoger dan 5-6 cm en opvallen doe ik toch wel door mijn lengte ,
mijn, rokken , pantys en jurken , en door de siliconenborsten die ik in mijn bh draag
mijn, rokken , pantys en jurken , en door de siliconenborsten die ik in mijn bh draag
-
Eliane
- Voornaamwoorden: alles is goed
mijn eerste keer was toeval - ik had altijd wel een zwak voor vrouwen op hoge hakken maar zelf nog nooit gedragen
een keerl liep ik langs een schoenenwinkel en dacht ik dit ga ik gewoon eens proberen
met knikkende knieen liep ik naar binnen en was heel erg zenuwachtig
gelukkig was in niet de eerste die binnenkwam met deze vraag en kreeg ik alle hulp
de uitdaging was eigenlijk voor mij mijn wens voor hoge hakken en ik kreeg als eerste een paar laarsjes aan met 10 cm hakken
de laarsjes waren super
hoog en zaten goed om mijn voeten
later begreep ik dat dit type veel gedragen wordt door in dans sene en voor mannen die op hakken willen leren lopen
https://silhouette.nl/product/zwarte-ve ... -44-45-46/
geweldige ervaring mag ik wel zeggen
maar wat een zenuwen om hier mee in de winkel te lopen en zeker nu de winkel ook iets drukker werd
maar goed diverse schoenen gepast en de laarsjes gekocht
wat een genot om op hoge hakken te lopen maar de eerste minuten had ik toch echt veel hulp nodig om hier goed op te leren lopen
vooral het niet denken maar lopen , houding, op je hak durven vertrouwen je, de hoogte van 10 cm ,
ik was zo blij en opgewonden van de laarsjes dat ik er op naar buiten ben gelopen gewoon de winkel uit
spannend en zo fijn om te doen
en wat was het lekker om op hakken rond te lopen ( en de pijn in mijn enkels kuiten en voeten viel best mee) ik had het er voor over
na oefenenen heb ik heel snel veel km gelopen op mijn hakken
en nu draag ik niet anders meer dan hoge hakken 10cm vind ik laag en 12 cm loopt heerlijk 15cm heels gaan wel maar geven veel problemen met mijn tenen in pumps helaas
mijn grote droom nu is om ballet heels te gaan passen en daar op te leren lopen
een keerl liep ik langs een schoenenwinkel en dacht ik dit ga ik gewoon eens proberen
met knikkende knieen liep ik naar binnen en was heel erg zenuwachtig
gelukkig was in niet de eerste die binnenkwam met deze vraag en kreeg ik alle hulp
de uitdaging was eigenlijk voor mij mijn wens voor hoge hakken en ik kreeg als eerste een paar laarsjes aan met 10 cm hakken
de laarsjes waren super
later begreep ik dat dit type veel gedragen wordt door in dans sene en voor mannen die op hakken willen leren lopen
https://silhouette.nl/product/zwarte-ve ... -44-45-46/
geweldige ervaring mag ik wel zeggen
maar wat een zenuwen om hier mee in de winkel te lopen en zeker nu de winkel ook iets drukker werd
maar goed diverse schoenen gepast en de laarsjes gekocht
wat een genot om op hoge hakken te lopen maar de eerste minuten had ik toch echt veel hulp nodig om hier goed op te leren lopen
vooral het niet denken maar lopen , houding, op je hak durven vertrouwen je, de hoogte van 10 cm ,
ik was zo blij en opgewonden van de laarsjes dat ik er op naar buiten ben gelopen gewoon de winkel uit
spannend en zo fijn om te doen
en wat was het lekker om op hakken rond te lopen ( en de pijn in mijn enkels kuiten en voeten viel best mee) ik had het er voor over
na oefenenen heb ik heel snel veel km gelopen op mijn hakken
mijn grote droom nu is om ballet heels te gaan passen en daar op te leren lopen
-
Januca
- Voornaamwoorden: zij/haar
Ik zou best wel op hoge hakken willen lopen maar aangezien ik regelmatig last heb van een lichte evenwichtsstoornis lopen ze voor mij veel te onstabiel, en moet ik mij beperken tot lage schoenen (graag wel zo elegant mogelijk)
--- In 2024 ,als 82 jarige, uit de kast gekomen als transvrouw ---
Sinds 22-10-2025 officieel een vrouw, met als nieuwe naam Jannie. 
-
Eveline66
Hoi,vind het zelf vrij gemakkelijk om op hoge hakken te lopen,doe dit al ruim 40jaar nu,heb niet echt tips,maar gewoon oefenen dan gaat het vanzelf,vind het beter en fijner dan platte schoenen.grt eveline.