Je geschiedenis herschrijven

Gevoelens die je met de wereld deelt
Gemma

Je geschiedenis herschrijven

Bericht door Gemma »

Hallo
Tijdens het begin van mijn transitie, nu 3-4 jaar geleden. maar vooral nu, ben ik bezig met vanalles te herbeleven.
Ik bedoel niet de traumas die iedereen heeft. Maar alles wat je, voordat je besefte dat je trans bent, gedaan hebt. Ik leg uit.
Vanuit mijn vroegere perspectief, alles wat ik deed was vanuit het "mannelijke" deel van mij. Eerst had ik het niet door. Maar ik merkte al gauw op dat ik mijn vorige leven opnieuw aan het doen was.
Interesses, hobbies, films, plaatsen die ik bezocht heb. Ik ben die weer aan het kijken( :D jaren 80 films ) bezoeken etc.
Maar nu vanuit mijn " vrouwelijk" perspectief. Het is alsof ik mijn harddisk aan het herschrijven ben. Maar nu met meer emoties, vrijheden. Het geeft mij een diepere betekenis aan het woord transgender, dat ik dit mag meemaken, voelen. Maar vooral het geeft mij het besef dat het nooit te laat is. Om een 'andere ' pad te kiezen, maar met hetzelfde einddoel.
Oh, en voordat iemand zegt dat ik mijn vorige ik niet moet vergeten. Dat doe ik ook nooit. Ik ben trots op dat kleine jochie die mij zover heeft gebracht...

Hebben jullie soortgelijke ervaringen? Ik ben benieuwd :hbeat:
Marije
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Je geschiedenis herschrijven

Bericht door Marije »

Totaal mee eens.

Als, inmiddels alleenstaande, moeder beleef ik zelfs het opvoeden van mijn kinderen vanuit een ander perspectief. Mijn oudste dochter was 17 toen ik in transitie ging, de jongste net 3... dus die hele "film" gaat opnieuw.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
DominiqueB
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door DominiqueB »

Ik heb wel dat ik naar bepaalde dingen terug kijk dat er wel veel dingen nu meer verklaarbaar zijn.
In die tijd werd er niet bij stil gestaan en dus ook niets mee gedaan.

Maar met de huidige kennis valt veel meer op zijn plaats.
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.

28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
Gwendolijn

Bericht door Gwendolijn »

Ik weet nu dat ik vroeger altijd anders was, maar veel dingen niet fijn waren. Ik weet nu dat ik dingen leuk ga vinden die ik vroeger verkeerd vond. Ben vooral opener geworden, vrijer en vrolijker.
Ik ben wie ik ben
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Het herbeleven herken ik niet zo, maar het opener zijn, vrijer en vrolijker wel en dat dingen van vroeger nu pas op zijn plaats vallen herken ik ook.
Irene