Gedicht

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
boytomlife
Berichten: 111
Lid geworden op: 08 nov 2012, 23:08
Gender: Trans FtM
Locatie: Antwerpen

Gedicht

Bericht door boytomlife »

Hee allemaal,

Op mn blog heb ik een gedicht geschreven over hoe ik het transzijn ervaar. Of in ieder geval, over hoe ik het ervaar dat het meisje in mij er niet meer is. Hoe ervaren jullie dit precies?

Een vriendin van me kreeg er een rotgevoel door, omdat ze vond dat ik een schuldgevoel aan mezelf oplegde. Nou is dat niet zo, maar het is wel zo dat ik degene ben die veranderingen van anderen vraagt wat betreft mij aanspreken en behandelen. Ik voel me daar helemaal niet schuldig over hoor, hoogstens naar familie. Naar anderen ben ik namelijk niet verwachtingsvol, ik verwacht alleen begrip en een poging tot verandering in me aanspreken en behandelen.

Nja, ik hoop dat jullie het gedicht meer waarderen! En ervaringen delen willen :)

Grtz
Tom
Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 nov 2012, 00:34
Gender: Man
Locatie: Amsterdam

Re: Gedicht

Bericht door Daniel »

Apart gedicht, maar ik zie door jouw gedicht nu wel iets in dat ik eerst niet zag, bedankt daarvoor.

Verder moet ik er even bij zeggen dat ik het gedicht heel goed herken. Ik merk ook langzaam dat al het meisjes-achtige dat ik nog had langzaam sterft, omdat ik het gewoon niet meer hoef te gebruiken.
It is never too late to be what you might have been. – George Eliot
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Gedicht

Bericht door Anon20180501 »

Hoi Tom,

Ik vind het altijd mooi om te lezen hoe mensen hun gedachten en gevoelens in een poetische vorm kunnen gieten. Soms een hartenkreet die de kwetsbare kant van een harde werkelijkheid blootlegt.
Ook een 'moordenaar' heeft een hart en al aanvaarden we nooit excuses, niet elke 'daad' wordt verricht met voorbedachte rade zonder aanleiding. Een bekentenis legt de aanleiding nog niet bloot. Een gedicht begint of eindigt met die aanleiding of die zit er in verweven. De aanleiding lees ik niet terug in je gedicht en je lijkt inderdaad hard voor jezelf op papier maar ik weet haast zeker dat je zelf en anderen in je omgeving wel je kwetsbare kant kennen en daarom is je gedicht toch weer een kreet uit je hart dat oproept tot vergiffenis en aandacht voor je 'daden'.
Ik hoor wel eens zeggen dat respect verdiend moet worden maar in mijn ogen kan je respect alleen maar verliezen. Respect van anderen eisen komt opdringerig over maar degenen die jou altijd echt gerespecteerd hebben en lief hebben gehad zullen daar doorheen prikken, die kennen namelijk ook je kwetsbare kant.

P.S. Over kunst valt niet te discussieren maar over poezie eigenlijk ook niet dus excuses want ik ben eigenlijk met deze reactie buiten mijn boekje gegaan. Zie het maar als mijn vrije interpretatie.

Het 'jongetje in mij' heeft nooit bestaan maar ik heb 'hem' wel voor mezelf maar niet voor mijn kinderen in stilte met repect symbolisch 'begraven', zo makkelijk had 'hij' het niet. Ik vond 'hem' wel een kluns. ;)

Liefs Daniela